• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex Microfibre Wash

Wat voor verhoudingen gebruiken jullie om te weken,?

Ik heb de gyeon Silkdryer, maar die is niet meer zo super als toen in hem net kocht.

En wil deze eens goed wassen/weken met Nanolex
 
De microfiber restorers zijn geen wondermiddelen om de doeken weer zijde zacht te krijgen.
Wat ik wel merk is dat ze weer heel goed vocht opnemen.
 
Mooi spul. Bedankt voor het delen van je ervaring.
Zelf gebruik ik Micro Restore. Doe ik in een emmer met water en daar last ik mijn doeken even in weken tot ik ze kan wassen.
Voorheen gooide ik een scheutje MR in de wasmachine als 'naspoel' middel. Werkt ook prima.

Nanolex is misschien een optie voor de volgende keer.
 
Hey Glimkezen!

Volgens m'n vrouwtje, want ik snap helemaal niks van wassen, moest ik het volgende doen;

Micro Restore in het wasmiddel vakje (30ml, dacht ik)
''Snelle was'' - 32 minuten + Vooraf spoelen
40 graden
400 toeren centrifugeren. (volgas centrifugeren is toch niet goed voor de doeken?

Daarna op een lage temperatuur c.q. kort programma in de droger met tennisballen. (Meeste vocht eruit)
Ophangen aan de waslijn.


De doeken lijken prima, maar misschien weet ik niet beter...

(Oooh, en welk wasmiddel gebruiken jullie eigenlijk?)



Greez
 
Laatst bewerkt:
De Nanolex gebruik ik ook. Ruikt beter dan de Micro Restorer.

Wasprogramma : Wol was (50 min) 40 graden en 400 toeren centrifugeren.

Daarna uitslaan en ophangen en wachten..... (favoriete gedeelte)
 
Hey Glimkezen!

Volgens m'n vrouwtje, want ik snap helemaal niks van wassen, moest ik het volgende doen;

Micro Restore in het wasmiddel vakje (30ml, dacht ik)
''Snelle was'' - 32 minuten.
30 graden
400 toeren centrifugeren. (volgas centrifugeren is toch niet goed voor de doeken?

Daarna op een lage temperatuur c.q. kort programma in de droger met tennisballen. (Meeste vocht eruit)
Ophangen aan de waslijn.


De doeken lijken prima, maar misschien weet ik niet beter...

(Oooh, en welk wasmiddel gebruiken jullie eigenlijk?)



Greez

Ik doe ook meestal een 30 minuten programma, op 800 toeren centrifugeren en alleen microvezel wasmiddel.

Droger heb ik niet, dus mijn doeken hang ik altijd op ;)

Als ik echt vuile doeken heb van rubbers of onderkant van de auto dan combinatie van 'gewoon' omo vloeibaar kleuren wasmiddel en microvezel wasmiddel en dan een normaal 30 of 40 graden programma.

Beetje off topic, misschien weet iemand het, maar in Engeland kan je kiezen tussen bio en non bio wasmiddel. Gaat om wel of geen enzymen tegen vlekken blijkbaar. Zit dit ook in Nederlands wasmiddel en is dit wel goed voor microvezel doeken?
 
@Quantoxx ? o_O

j6o9hd.jpg
 
Poef... Ik heb een tijd geleden zitten verdiepen in welk wasmiddel ik moest kopen om mijn MF-doeken te wassen kwam toen op het wasmiddel van de Lidl. Hier zouden geen wasverzachters in zitten en dus prima geschikt. Vervolgens las ik een tijd later dat er dan vermeld word dat er één wasverzachters in een product zouden zitten, maar er wel andere stoffen in zitten die dezelfde werking hebben... :S

Dus... De Micro Restore maar gekocht. :p


Greetz
 
Ik heb er nooit aan gedacht om een mix van vloeibaar wasmiddel en de Nanolex microfiber wash te gebruiken. Tot nu toe gebruikte ik vloeibaar wasmiddel en na een paar keer wassen gebruikte ik de Nanolex als wasmiddel.

Al mijn doeken en pads was ik eerst voor met de hand om het ergste vuil er uit te krijgen. Ik pak een kleine emmer, doe daar een paar liter lauw water in, en voeg wat afwasmiddel toe, en handmatig schoonmaken. Daarmee krijg ik het overgrote deel van polijstresidue en dergelijke er al uit voor het de wasmachine in gaat. Is het water vervuild: gewoon weer schoon sop pakken net zo lang tot er geen vuil meer uit de pads/doeken komt.

In de wasmachine gebruik ik het programma voor sportkleding (duurt 50 - 60 minuten) zet het op 40 graden, en verlaag de centrifugesnelheid naar 400 rpm. Als wasmiddel gebruik ik in de machine een speciaal vloeibaar wasmiddel voor donkere was (zodat ik zeker weet dat er geen bleekmiddel ofzo in zit) en/of de microfiber wash van Nanolex. De doeken gaan daarna in een losse centrifuge en worden binnen op rekken gedroogd (zodat er geen zand en/of bomentroep in mijn schone doeken komt). Eigenlijk weinig klagen over de wasresultaten: alleen zwarte strepen van ruitenwisserrubbers blijft vaak wel zichtbaar op de ruitendoek (waffle).

Verbeterde opname van vocht heb ik nog niet kunnen constateren met Microfiber wash, dus blijkbaar dat mijn oude methode al goed was (was het zelfde maar dan met alleen vloeibaar wasmiddel voor zwarte was).
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ha @nicknameless,

Ik heb je al eens eerder een review over micro restore middelen zien schrijven. Dit was toch niet nieuw voor je?
Merk je verschil ten opzichte van de Micro restore of heb je daar geen ervaring mee?
 
Ik zie hier iedereen korte wasprogramma's gebruiken. In de tijd van haasten snap ik het. Bedenk echter dat de was even schoon eruit moet komen als bij het 'normale' programma maar de machine er minder tijd voor krijgt, er zal dus meer water gebruikt worden om vaker te spoelen. (kost meer energie)
In dat kader is het van belang hoe het wasmiddel is opgebouwd, want als het op basis van enzymen is, dan is die langere wastijd bevorderlijk voor de reiniging! Anders gooi je dus een gedeelte van het product 'ongebruikt' de goot in.

Ik vraag me af of deze wasmiddelen op basis van enzymen zijn (ze zijn duidelijk anders opgebouwd dan de Ariels van deze wereld in ieder geval). Zo ja, dan zou ik zeggen, normaal of zelfs ECO program gebruiken en lekker lang draaien!
 
  • Leuk
Reactions: Tonny