• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nanolex si3d ervaring

Ik denk dat als er complicaties zijn met de Si3D, dat er dan niet voldoende is ontvet. Of er is iets OP de coating terecht gekomen.


Greetz
Bij onvoldoende ontvetten zou je het direct moeten zien toch.

Dit is na een maand of 2 a 3 waarbij de auto elke week is gewassen met nanolex pure. En 2 x met de reactieve shampoo van nanolex. Plekjes gaan niet weg met kleien.

Mochten dit plekjes zijn van kalk moet dit me monello perfetto en een doekje weggaan en al zeker met kleien toch?

Greetz

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Ik heb de Si3D aangebracht in februari 216 en tot op heden is dit de meest ideale LSP. Geen problemen mee gehad.

Mohs + Booster heb ik kort daarna aangebracht en meteen bij de eerste wasbeurt problemen met kalk/silica dat in de coating is getrokken en voor vlekken en waterkringels zorgde.

Waarom complicaties bij na 3 maanden zijn ontstaan, dat zou ik dan verder ook niet weten. Ik dacht te weten dat Si3D verdampt tijdens zijn levensduur en de Mohs mechanisch slijt. Misschien dat de Si3D af begint te nemen en dit zichtbaar word?


Greetz
 
En 2 x met de reactieve shampoo van nanolex

Is die reactivate shampoo van Nanolex net zoiets als de Bathe+ van Gyeon? Zo ja, dan zou het kunnen zijn dat je de shampoo niet snel genoeg hebt afgespoeld. Bij Bathe+ luistert dat echt heel nauw, zeker als het wat warmer is en/of er veel wind staat. Ik laat het nooit langer dan 10-20 seconden op de lak zitten, want ik heb zit soort vlekken ook al eens gehad.
 
Even een hele positieve ervaring met de Si3D. De kat van de buren had 3 dagen geleden over onze auto gelopen en gekotst :no_mouth:. Toen ik het zag heb ik het er uiteraard gelijk afgespoeld in de wasbox, omdat ik tot vandaag geen tijd had om de auto te wassen. De kattenkots heeft er een paar uur opgelegen en ik dacht dat de coating naar de klote was. De beading en sheeting was volledig weg op de plekken waar de kots had gezeten en er leek ook wat verkleuring te zijn. In de wasbox kreeg ik het in elk geval niet weg. Vanmorgen de auto eindelijk weer eens kunnen wassen, waarna er niks meer van te zien was! Beading en sheeting weer als op de rest van de auto. :grinning:
 
Ik wilde ook nog een filmpje uploaden, maar dat lukt helaas niet. Kan dat alleen met een link naar YouTube?
 
Ik weet niet of er veel mensen hier zitten te wachten op een filmpje van een kotsende kat, Jan...........:p

Een coating is, zoals algemeen bekend hier op het forum, toch een stuk betere bescherming dan een wax-laagje.
Ik ben eigenlijk benieuwd of de Nanolex sid3 coating "even sterk" is als de Gyeon coating.
 
@Kees-sw Ik heb de Nanolex nu ook al enige tijd op de auto zitten. Ik heb deze gekocht met de SSS dus de prijs was top. Tot nu toe is de kwaliteit ook echt uitzonderlijk goed. De glans, de beading, de sheeting en de zelfreinigende functie van de coating zijn fenomenaal voor de prijs. De Gyeon is iets duurder maar de Nanolex doet volgens mij echt niet onder de Gyeon Prime.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
Beste mensen,

Het is alweer een poos geleden dat ik de coating erop heb gezet en nog steeds heb ik het idee dat het goed werkt!
Auto word bijna iedere week gewassen.
nu zou ik er eigenlijk nog een wax o.i.d erop willen hebben, gewoon om lekker te poetsen en misschien nog meer glans...
zou dit helpen en welke raden jullie aan?

Groet Ben
 
+1 voor tembaco de eigenschappen van de coating zijn dan weg. Je kunt beter voor een voedende detailer gaan om de coating te verlengen. Denk aan nanolex sifinish of nanolex final finish. Deze geven mooie glans en boosten de coating tot
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
ok, super daar heb ik wat aan.
dan word het dus inderdaad die sifinish of final.. en welke raden jullie dan aan :D.
Bedankt in ieder geval!

grt
 
leuke review michel,
dan bestel ik idd die sifinish en nieuwe shampoo!
Word vervolgd:D

Groetjes
 
Ik ken de Sifinish niet, dus kan niet oordelen....

Maar met Gyeon Cure zal je zeker veel plezier aan hebben
 
  • Leuk
Reactions: tembaco