• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex Tire & Rubber

Mark Taxi

Detailing addict
15 jul 2016
80
50
38
Dronten
Heb zojuist mijn eerste bestelling binnen gekregen.
Bij mijn bestelling zit een gratis fles Nanolex T&R, hoe verwerk ik dit spul?
 
https://www.Carclean.com/product/Carclean_nl/Dressing_Applicator_Rond_10cm_40840_99_102935
Deze gebruik ik voor de banden. Toppertje!
 
  • Leuk
Reactions: Mark Taxi
Haha. Krijgen we nog foto's te zien?
Die natural look is ook echt top!
Welke pad heb je nu besteld?
 
foto's komen zeker! heb het alleen zo druk dat alles netjes klaar staat maar nog niks gebruikt..

Dit heb ik bijbesteld..
1 Natural Look Dressing - 473ml
2 Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
2 Easy Detailing Polishing Hand Pad - White
4 Edgeless Soft Foam Hand Applicator
1 Four Finger Wool Wheel Mitt
2 Disco Duo applicator pads
1 Piccolo Nero - 35x35cm (gratis)
 
  • Leuk
Reactions: Tommy86
Hoe maken jullie de banden schoon voor het aanbrengen van Tire & Rubber? Gebruiken jullie hiervoor gewoon een goedkope spons met wat shampoo?
 
Oke thanks voor de reacties! Ga ik een nieuwe APC bestellen en een goede borstel!

Bevat die van DoDo ook een ontvetter?
 
Volgens mij zijn alle APC's een soort van ontvetter. Maakt mijns inziens geen jota uit wat je gebruikt, al vind ik die van Poorboy's wat fijner dan die van Meguiar's. Meer ervaring heb ik niet.
 
Het is inderdaad waar dat Total Wipe Out een ontvetter is in het algemeen. Echter had iemand hier laatst een navraag gedaan wat er uit de banden komt en dit blijken meer weekmakers te zijn en om de oude dressing resten te verwijderen is er meer nodig dan een standaard ontvetter in mijn ervaring.

Ik vond Total Wipe Out echt heel weinig doen op de banden, na reiniging werd het sponsje bij het aanbrengen van de dressing nog steeds zwart.

Ik gebruik nu Tuf Shine Tire Cleaner en die maakt het schoner dan schoon. Echt wondermiddeltje.

Een antwoord van Dom van Dodo Juice is dan ook om in dit geval Release the Grease te proberen. Dit is een APC+D waar Total Wipe Out alleen maar een APC is. De reden hiervan is dat Total Wipe Out kleurloos moest zijn om ook op leer en stof te kunnen gebruiken en ze dus iets moesten inleveren op kracht van ontvetting. Release the Grease is op basis van citroen, wat een natuurlijke ontvetter is.

Ondanks dat Release the Grease in de kast staat en ik 100% Dodo ben blijf ik toch bij Tuf Shine. Kan niet anders zeggen dan een wondermiddeltje.