• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex Ultra Glass Sealant

George

Detailing rookie
10 jun 2015
3
2
Hallo,

Drie weken geleden heb ik mijn auto eens goed gewassen, gekleid en behandeld met Nanolex Ultra Paint Sealant. Het resultaat valt niet tegen voor een auto van 8 jaar oud met ruim 2 ton op de teller. Hij ziet er nu schoner uit dan anders na een paar dagen. Nu nog een keer de velgen dezelfde behandeling geven.

Het glazen panoramadak heb ik ook nog niet gedaan. Het verschil met de rest van de auto is nu goed te zien. Ik wil het panoramadak met Nanolex Ultra Glass Sealant gaan behandelen. En als ik dan toch bezig ben neem ik de buitenspiegels en zij- en achterruiten ook mee. De voorruit doe ik liever niet, gezien de ervaringen op dit forum met een waas als je de ruitenwissers gebruikt. Ik heb daar zelf slechte ervaringen mee met RainX en Nanokit Rainstop.

Mijn vraag is: kan ik de Glass Sealant ook op de kunststof koplampen gebruiken?

Groeten,

George
 
Nanolex ultra glass gebruik ik al sinds het verkrijgbaar is bij Carclean.
NOOIT problemen met strepen op de voorruit, dat vind ik echt een drogreden om het niet te gaan gebruiken...
Het product is daar juist voor gemaakt..!
Maar zoals je zelf al aangeeft, GLASS sealant op KUNSTSTOF koplampen.
No go zou ik zeggen....
 
Hier nog een tevreden gebruiker van Nanolex Glass Sealant. Het zit nu ruim 6 maanden op mijn voorruit en ik heb geen last gehad van een hinderlijke waas of strepen op de voorruit bij het gebruik van de wissers. Er blijft soms heel kort een waas staan, maar dat is in minder dan een halve seconde weer weg. Een dergelijke waas had ik ook vóórdat ik er Glass Sealant op had zitten en toen bleef de waas veel langer aanwezig (1-3 seconden). Daarnaast gebruik ik de wissers sowieso niet vaak omdat het zicht zelfs bij lagere snelheden (minder dan 60 km/h) goed blijft. De druppels rollen dan nog niet weg (dat gebeurt bij mij pas vanaf 60 km/u), maar het water dat op de ruit staat is dan vaak niet (te) hinderlijk. Op een sneller stuk waar ik boven de 60 km/u rijd glijden de druppels van de ruit.

Ook de rest van de ruiten heb ik zo'n 5 maanden geleden behandeld. Daar ben ik ook zeer te spreken over omdat de ruiten langer schoon blijven en ingedroogde druppels niet meer voorkomen.

Nog een tip voor het gebruik: De polish zou ik met een DAP of iets dergelijks verwerken. Ik heb alles handmatig gedaan en dat was een verschrikkelijk rotwerk. Daarnaast is het resultaat met een machine beter en de coating zal beter hechten. Je kan hiervoor een MF cutting pad gebruiken of een Glass polishing pad.

Succes!
 
Mijn vraag was gebaseerd op mijn eigen ervaringen met RainX Nanokit Rainstop (toegegeven, vooral RainX is een compleet ander soort product).
Maar ook op wat hier beschreven wordt: https://forum.Carclean.com/threads/nanolex-ultra-glass-sealant-strepen-en-waas.14436/.

En dat van die kunststof: in mijn naïviteit dacht ik het is allebei hard, glad en transparant...
 
In die link is alleen degene die het topic begon enigszins ontevreden over het product, omdat hij slecht zicht heeft in het donker, bij een lage snelheid met weinig regen. De rest van de comments is vrij positief, naar wat ik eruit opmaak.

Je zal soms de ruitenwissers moeten gebruiken en wellicht dat je af en toe slechter zicht hebt dan zonder de coating (al heb ik dat nog niet meegemaakt), maar dat weegt mijns inziens niet op tegen de voordelen.

Groet,

Jan
 
De Ultra Glass Sealant zit nu ruim een week op de ruiten (panoramadak, zijruiten, achterruit). Bij gebruik van de achterruitenwisser zie ik een waas die zeker 5 à 10 seconden blijft zitten. Ik durf het nog even niet op mijn voorruit te smeren...
 
Je kan het George!;) Was die waas op de achterruit hiervoor minder? In mijn ervaring heeft de achterruit daar altijd wat meer last van. Als bijbaantje parkeer ik auto's, dus ik heb redelijk wat vergelijkingsmateriaal wat dat betreft, maar niet alle auto's hebben er last van.

En nogmaals: ik gebruik de wissers aan de voorkant nauwelijks, zelfs niet als ik niet hard genoeg rijd om het water eraf te laten 'vliegen'. Het zicht blijft meestal goed genoeg, omdat het water druppeltjes en geen plas vormt. Alleen als het miezert en ik langer dan 15 minuten niet harder rijdt dan 60-70 gebruik ik de wissers wel eens.
 
Ik gebruik op het moment RainX en ervaar eigenlijk helemaal geen problemen. Het enige wat noemenswaardig is, is de waas die achter je ruitenwissers aan word getrokken, maar dit blijft écht heel minimaal lang zitten. Voor je kan bedenken ''Hey, een waas'' is het al weg.

Wat betreft de snelheid waarbij het van de voorruit af rolt; Dit vind ik bij lage snelheden al goed, en bij hoge snelheden is het nog beter. Echter is deze 'beading' zeker niet genoeg om tijdens een regenbui vrij zicht te hebben, op welke snelheid dan ook. De druppels die gevormd worden schieten inderdaad over de voorruit omhoog, maar tussen deze lijnen in heb je weinig zicht. Schiet dus niet op.

In het algemeen vind ik het zicht iets beter MET product, als zonder. Maar om nu te verwachten dat water zo kneitersnel van mijn vooruit loopt dat ik geen ruitenwissers hoef te gebruiken, gaat te ver.

Ik gebruik RainX eigenlijk puur als water-en-vuilafstotende werking, voor de rest zet ik als ieder normaal mens de ruitenwissers aan als het regent.


Ik ben wel benieuwd hoe de bevinden zijn van Nanolex, dus ik ga dit op de voet volgen.


Greetz
 
Voor mij is Rain-X echt fijn spul, gebruik de ruitenwissers alleen in het dorp bij 30km/h.
ik kijk altijd zeer kritisch naar het zicht naar buiten en bij 50/60 km/h rolt alles eraf en blijven bij mij de ruitenwissers uit. Het zicht is dan goed en helder.
bij miezer gebruik ik de ruitenwissers wel, maar een echte bui heeft geen enkel nadeel.
echter mijn vrouw wil niks van dit alles op haar voorruit en dat vind ik weer hinderlijk met het afgelopen weer...ieder zijn/haar ding.
 
  • Leuk
Reactions: Pietaah en Svenn21
Ik ga de Nanolex ook maar eens proberen, ben al zeer tevreden met de RainX. Maar nu wil ik wel iets proberen wat langer blijft zitten. Alles staat gewoon met een goede en juiste voorbereiding van deze producten. Anders werkt het niet, of heeft het andere vervelende bijwerkingen.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Bedenk je ook dat de BINNENKANT van de ruit ook schoon moet zijn ter voorkoming van waas.
Rijd je veel met airco/auto clima aan? Vaker je ruiten aan de binnenkant schoonmaken!
Een 'harde' verklaring hiervoor heb ik niet zozeer, maar ik weet zeker dat dit bij mij effect heeft.
Doe ermee wat je wilt, maar dit is mijn ervaring.
Overigens, er zijn ook genoeg mensen waar een sealant gewoon niet voor 'werkt'.
Mijn vrouwtje heeft ook heel lang volgehouden dat ze gek werd van die wegrollende druppels...
 
Ik heb één keer m'n voorruit behandeld (DDJ Glascoating) en daarna eigenlijk nooit meer, omdat ik ook tureluurs werd van die racende druppels op de ruit.
Ik was blij toen de laag eindelijk weggesleten was.
Enige vlak waar ik wel positief over was, was tijdens stortregens.
Normaal houden je ruitenwissers het dan nauwelijks bij en met de coating wel.
Bij elke slag die de ruitenwisser maakte, leek het wel alsof er een emmer water opzij leeg werd gegooid.
 
Ah, dat is wat ik bedoelde! Kwam er simpelweg niet op, maar inderdaad die racende druppels. Hoe je het ook wend of keert, helder zicht heb je nooit tijdens een regenbui. Hoge of lage snelheid, veel of weinig regen. Altijd die druppels die omhoog vliegen is ook irritant om doorheen te kijken.

Frans;n431009 zei:
Normaal houden je ruitenwissers het dan nauwelijks bij en met de coating wel.
Bij elke slag die de ruitenwisser maakte, leek het wel alsof er een emmer water opzij leeg werd gegooid.
Dit is wat ik dan weer wél fijn vind aan een coating. Je trekt je raam ook echt helemaal droog en het water word letterlijk naast de auto gegooid.
Ik heb ook het idee dat de ruitenwissers over een gladder oppervlak glijden en zo minder te lijden hebben.


Greetz
 
Mee eens met bovenstaande op het helder zicht na.
Ik ervaar de racende druppels niet als irritant of belemmerend en vind de helderheid tussen de druppels door, vele malen duidelijker dan de "watervlekken" zonder coating of middeltje.
ook bij sneeuwval heb ik er nut van gehad in het verleden.
ook zal het afhangen van de hoek die de ruit heeft, de hoeveelheid vervuiling en de wind die er overheen blaast hoe snel de druppels over de ruit rollen. Dat is idd niet elke keer en op elke weg hetzelfde dus af en toe zal de ruitenwisser gebruikt worden.
eenieder zal dit anders ervaren en heeft gelukkig zelf de keus, ik ventileer louter mijn ervaring met Rain X en aanverwante producten.

ook ben ik het eens met voorgaande stelling dat een goed zuivergemaakte binnenkant van de ruiten bijdraagd aan de zichtbaarheid naar buiten.
 
Wat betreft de waas en het reinigen van de binnenzijde van de voorruit; De binnenkant heeft niks te maken met de waas die aan de buitenkant word gemaakt.

Uiteraard is het logisch dat als je de binnenkant goed schoon hebt, en de buitenkant ook, het zicht beter is.... Zo werkt glas, volgens mij. haha!


Greetz
 
Toch interessant om eens een testje te doen. Mijn gevoel zegt ook dat de binnenkant geen invloed heeft op de buitenkant, maar als er meerdere mensen zijn die het tegendeel hebben ervaren ga ik toch twijfelen. De volgende keer als ik de binnenkant van de vooruit doe zal ik de ene helft wel en de andere helft niet schoonmaken. Ben benieuwd