• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex Ultra Glass Sealant

Hoe zie jij dit dan, ivo's ?

Dat het vuil aan de binnenkant door het glas heen trekt naar de buitenkant..? Ik kan mij alleen voorstellen dat de OMSTANDIGHEDEN aan de binnenkant, zoals warmte/kou en eventueel de plotselinge wisselingen hierin, de gehele vooruit kunnen beinvloeden, wat dan weer effect heeft op de buitenzijde van de voorruit.

Maar als ik de binnenkant niet schoon heb, ga ik niet om deze reden aan de buitenkant een waas zien, IN MIJN GEVAL.

Ik heb vorige week mijn voorruit aan de buitenzijde schoongemaakt met APC+D en gewassen/afgespoeld,
gekleid met Dolce Verde en gewassen/afgespoeld,
ontvet en gereinigd met Clearly Menthol en afgenomen met Peluche Verde,
RainX aangebracht.

Enkele dagen later merkte ik op dat wanneer ik op een bepaalde manier de zon op de voorruit had staan,
dat er aan de binnenkant enorm veel bende zat waardoor de ruit in zijn geheel reflecteerde. Super irritant.
Als gevolg heb ik de binnenkant toen ook helemaal gedaan.

Bij beide ervaringen, merk ik geen verschil in de betreffende waas. Deze komt nog altijd achter mijn ruitenwissers
aan en verdwijnt direct weer.


Hoe dan ook, ben ik benieuwd hoe jij dit voor je ziet. Een leermomentje is altijd welkom!


Greetz
 
Van buiten naar binnen heeft sowieso met condensvorming te maken, als er veel water op de ruit ligt omdat er geen product op zit in tegenstelling tot druppels (beading) "trekt" het vocht naar binnen aan. Op de plek waar veel water zat is de binnenruit dan dampig en waar de druppels liggen veeel minder. Dit alles trekt weer weg zo gauw de ventilatie aangat als ik de auto start maar er zit dus wel degelijk een connectie.
ook bij kouder weer en dus een koude voorruit (wel boven 0) dan is er soms een soort patroon van vocht te zien ook bij gebruik van ruitenwissers. Door gebruik van de kachel wordt de ruit warm en "verdwijnt" het patroon...zo kan de waas dus ook minder worden lijkt mij.
 
Ja, dit zijn dus de omstandigheden waar een voorruit zich in kan bevinden, dat snap ik. Ik geloof wat jullie zeggen, maar ik kan in mijn eigen recente ervaring dit niet terugvinden.

De laatste weken is het hier klote weer en de zon en regen wisselen elkaar veel af. Ik heb ook best wat kilometers gemaakt, maar merkte totaal geen verschil op in beide gevallen. (Schoon, niet schoon, binnen, buiten)

Maar het verhaal van Altos kan in mijn geval voor minimale verschillen hebben gezorgd en viel het niet op.


Thanx for the feedback!
 
Wou dit even meegeven hier.. heb vorige week mijn auto ontijzerd met dodo juice ferous dueller, deze bewust niet op mijn ramen aangebracht omdat ik dacht dat het de glas sealant zou aantasten.. Nu bij het afspuiten van de auto met water is het ontijzeringsproduct dus toch ook over de ramen afgegaan en tot mijn verbazing lijkt het alsof deze terug "geheractiveerd" is zeg maar, kleinere druppels vliegen er terug zo snel af als in het begin als het niet sneller is, dus toch wel vreemd, maar goed mij hoor je niet klagen :D tot nu toe heb ik de glas sealant er meer als een jaar opzitten en het lijkt op zich niet weg te trekken alleen merkte ik dat druppels zwaarder moesten worden om er gemakkelijk af te vliegen en ook dat mijn snelheid omhoog ging om tot een optimale werking te komen.. qua beading blijft het effect hetzelfde alleen het afroleffect nam af van kleinere druppels en op lagere snelheden... best wel jammer dat het product na opening maar een jaar houdbaar is want het flesje is nog 90% vol en ik heb al mijn ruiten maar 1x moeten doen, zou er graag een nieuw laagje opzetten maar weet niet of dat nog gaat nu het product vervallen is
 
Glas is erg hard, de coating hard ook hard uit op het glas. Daardoor is het ook niet makkelijk aan te tasten. Simpele Rain-X blijft op de zij-ramen makkelijk een jaar zitten. Ik denk dat je je sealant nog wel kan gebruiken, zolang het niet "harden" of dikker is geworden. Anders even stukje proberen op een klein zijraam.
 
nano Ik denk dat ik dat maar eens proefondervindelijk uit ga testen! De sealant op mijn vooruit heeft de beste tijd gehad en ik was van plan om voor de winter een nieuwe laag op te brengen, dus dan kan het nu mooi even uittesten. Mocht het fout gaan is het niet erg.
 
Jansen;431550 zei:
nano Ik denk dat ik dat maar eens proefondervindelijk uit ga testen! De sealant op mijn vooruit heeft de beste tijd gehad en ik was van plan om voor de winter een nieuwe laag op te brengen, dus dan kan het nu mooi even uittesten. Mocht het fout gaan is het niet erg.
Post je het hier dan? Want vind het zonde eigenlijk om alles te moeten weggooien
 
Ik denk dat de relevantie ligt bij het resultaat waarbij het dus wél of niet mogelijk is om de de sealant aan te tippen. Dus een nieuwe laag over de bestaande.
 
Ah, op die manier. Ik was eigenlijk van plan om de boel eerst weer de polijsten met de bijbehorend glass polish, en DAP, dus ik denk niet dat er daarna nog veel sealant over zal zijn. Ik heb dan weer niet zo'n zin om een 50/50 te maken ofzo
 
Zou je ultra glass sealant ook kunnen layeren? Heb gisteren een nieuwe laag aangebracht maar de ruit is vochtig geworden door dauw ..
 
Jazeker kan dat, ik gebruik altijd 2 lagen.
Weekje na de eerste laag gaat de 2e erop bij mij, werkt voortreffelijk!
 
Jammer genoeg moet ik ook laten weten dat er een vervelende waas overblijft, zo erg dat ik die sealant van Nanolex er terug af wil krijgen.
Voor de rest doet ie goed zijn werk, de druppels rollen netjes weg.
De bedoeling was dat ik een klaar heldere zicht zou verkrijgen,maar het is net alsof je steeds in een mistbank rijd met die waas. Zeer hinderlijk en gevaarlijk.
Heb de polisch aangebracht met mijn DAP en een glaspad.
Ik dacht eerst dat er iets fout gedaan was maar blijkbaar zijn er zoveel gelijkaardige negatieve reacties van Nanolex ultra glass sealing dat het negatieve normaal lijkt en dat dit product zijn geld niet waard is. ROMMEL
 
@quido Hoe oud en hoe schoon zijn je ruitenwissers? Als mijn wissers vies zijn dan geven ze ook iets meer waas, en hoe ouder de wissers hoe meer waas is mijn ervaring.

En je zegt dat de druppeltjes wel wegrollen. Kan ik hieruit opmaken dat je ook je ruitenwissers gebruikt als de druppels al wegrollen?
 
@quido Hoe oud en hoe schoon zijn je ruitenwissers? Als mijn wissers vies zijn dan geven ze ook iets meer waas, en hoe ouder de wissers hoe meer waas is mijn ervaring.

En je zegt dat de druppeltjes wel wegrollen. Kan ik hieruit opmaken dat je ook je ruitenwissers gebruikt als de druppels al wegrollen?

De ruitenwissers zijn nieuw en bij hevige regenval staan deze op. Ook blijft er bij lichte regen een fijne spat over waar ik soms de wissers nodig heb, en dan zie ik ook hier weer die vervelende waas die toch enkele sec blijft.