• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex Ultra Glass Sealant

Het ligt niet aan de spullen, maar aan de gebruiker lees ik vaker op dit forum...
Ik vermoed dat dit hier ook het geval zal zijn..
En wat uiteraard ook meespeelt is de verwachting die je vooraf hebt.
Het is geen wonder middel! Ineens je ruiten volledig vrij van water? Forget it! Zo'n middeltje bestaat niet!
Spray van auto's voor je, mist of motregen? Helpt geen enkele ruitensealant tegen. Uiteindelijk hoopt het water zich wel op en rolt het van de ruit, maar daar zijn we (blijkbaar) niet tevreden over...

Mijn mening? In plaats van alleen maar bitchen en bashen, blijven proberen en uitzoeken wat JIJ zelf wellicht anders had kunnen/moeten doen!
 
Brengt iedereen het wel aan volgens handleiding?

Stappenwijze volgens mijn werkwijze :

Stap 1 : Ruiten reinigen met glas reiniger.
Stap 2 : Ruiten kleien (indien nodig)
Stap 3 : Ruiten reinigen met glas reiniger.
Stap 4 : Ruiten polijsten met polijst middel voor glas.
Stap 5 : Ruiten reinigen met glas reiniger !!!!
Stap 6 : Glas sealant aanbrengen.

Het probleem dat er een waas achterblijft kan naar mijn inzien maar door 2 problemen komen.
De eerste is dat je na het polijsten en voor de sealant niet de ruiten reinigt. De sealant hecht dan niet chemisch aan het ruit omdat er polijst nog tussen zit. Dit zorgt ervoor dat er een continu waas in zit die duidelijker wordt met felle zon of koplampen in het donker.
De tweede is de sealant aanbrengen terwijl de luchtvochtig te hoog is. Hierdoor word de toplaag niet volledig hard waardoor de ruitenwisser het product verplaatsen (waas)
 
@Istnogferarie Goed dat je dit nog even noemt. Ik heb de hele kit 1,5 jaar geleden gekocht en toen zat er geen handleiding bij. Ook op YouTube waren de instructies niet helemaal duidelijk, dus volgens mij is het daardoor ook bij een aantal mensen fout gegaan. Volgens mij heb iemand van Nanolex horen zeggen dat er nu wel instructies bij zitten.
 
Zucht,...

Mijn ervaringen met de Nanolex ultra zijn anders wél positief,....

Maar om het nu rommel te noemen, nee.

Ik doe jaarlijks heel wat kilometers en dan verwacht je toch, als je dergelijk product gebruikt, dat het ook zinvol en veilig is.
Zeker als er toch zoveel negatieve reacties zijn. Het product doet wat het belooft, maar geeft geen helder zicht en dat is het struikelblok.
 
Volgens mij hebben we al een mooie uitleg op het forum hoe de glass sealant moet worden aangebracht.

https://forum.Carclean.com/threads/review-nanolex-ultra-glass-sealant-kit.8457/

Verder kan ik me niet vinden in de claim, het product geeft geen helder zicht. Daar is het product juist voor bedoeld en mits goed aangebracht, zal het ook zo werken :)
 
Gelukkig heb ik geen problemen met de waas en is bij mij het zicht gewoon helder.

Waar ik wel last van heb is dat bij het afnemen van de sealant, na een uurtje na aanbrengen, de doek statisch wordt na afnemen, het knettert en ik voel kleine schokjes. Dit effect heb ik met zowel de meegeleverde nanalox doek als bijvoorbeeld de Monello Piccolo nero.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Ter info, ik gebruik wel wat meer product dan nodig zou zijn geloof ik.
 
Vraagje: als ik nu mijn wagen met dreft was om alle wax weg te nemen tast dit dan ook mijn glass coating aan?
 
Ik denk dat het de coating niet aantast. Zelfs tientallen malen wassen en schoonmaken met ruitenreiniger heeft de werking niet aangetast bij mij.
 
Ik wil dit ook een keer gaan proberen. Laatst weer eens de Turtle Clearvue Rain Kleer opgebracht, maar dit is een regelrechte drama.


Greetz

Het weer zat ook toen tegen toch? Wat is er nu mis mee dan?

Je moet er wel rekening mee houden dat glass coatings wel enkele uren droog moet uitharden.
 
@Istnogferarie - Jep! Ik zat f*cking lang te wachten tot het zou hazen, en toen begon het te regenen. Ik dus snel uitpoetsen en toen stopte de regen meteen weer. :S

Als gevolg is het raam inderdaad waterafstotend, maar tijdens een regenbui slaat elkedruppel op mijn raam kapot in 1000 kleine druppels en zie je door een veld van druppeltjes niks meer. Tussen deze vele druppeltjes lijkt een witte waas te ontstaan en wanneer je de ruitenwisser aanzet, één grote witte waas.

Bleh, dat curen, opnieuw een verse laag aanbrengen, wéér curen en dan afnemen met water = BOOORING! Volgens mij werkt laag aanbrengen en weer afnemen beter, maar korter. Zou bijna de RainX weer gebruiken. :p

Greetz
 
Effe een keertje met S30 over je raam dan is TW er ook weer af.

Ik gebruik de DJ Glass Sealant, iets harder werken met aanbrengen maar zit er ook vele malen langer op. En geen last van waas meer.
 
Jah, ik ga dat ZEKER doen want het is bloedirritant. Met de zon erop zie je niks door het veld van waterdruppels én een waas.

Bij RainX meen ik mij te herinneren dat de druppels ook wel uiten sloegen, maar tijdens het rijden kwamen ze weer bij elkaar en vlogen als dikke druppels langs mijn raam omhoog. Naja, zal mij nog eens verdiepen in de juiste applicatie van beide.



Greetz
 
RTFM!

- Ramen goed schoon maken.
- TW aanbrengen in draaiende bewegingen
- TW laten drogen tot er een waas ontstaat
- Nogmaals een laagje TW aanbrengen
- TW laten drogen
- TW afnemen met een licht vochtige doek
- genieten.