• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[New Car Treatment]Citroën DS3

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.501
198
44

CitroenDS306.jpg


Onlangs was deze Citroën DS3 bij Diventa Bella gebracht voor een "New Car Treatment".
Er was door de dealer niets aan de auto gedaan behalve het eraf halen van twee stukken plastic op het dak en de motorkap.

Zo kwam de auto bij ons binnen:
CitroenDS310.jpg


Wat direct opviel was het grote kleurverschil tussen de bumper en de motorkap (die onder plastic had gezeten vanaf de fabriek).
Nu komt het het wel vaker voor dat er tussen kunststof en plaatdelen een licht kleurverschil zit maar de bumper leek wel gelig.
Na goed kijken blijkt de hele auto onder de spoorslag te zitten, volgens de dealer was de auto niet per trein vervoerd maar de auto zei toch echt iets anders.
CitroenDS307.jpg


CitroenDS308.jpg


Naast hier en daar een veeg zat er aan de onderkant van de bestuurderszijde behoorlijk wat overspray van het zwarte dak, gelukkig was het meeste met polijsten weg te halen.
CitroenDS309.jpg


De hele auto werd licht gepolijst en vervolgens werden er twee laagjes C-Quartz aangebracht, inclusief het ongespoten kunststof en chroomwerk.
Deze werd vervolgens getopt met een laagje Monello Ibrido:
CitroenDS311.jpg


De binnenkant werd netjes gemaakt, velgen behandeld met Reload en de banden werden natuurlijk ook niet vergeten.
CitroenDS305.jpg


CitroenDS302.jpg


CitroenDS301.jpg


CitroenDS303.jpg


CitroenDS312.jpg


CitroenDS304.jpg


CitroenDS314.jpg






 
Die IronX zeg. 8-()) Hoe hadden ze dit opgelost bij de dealert, die gebruiken geen IronX volgens mij.
Weer een mooie detail, de klant zal zeker tevreden geweest zijn.
De DS3 is weer goed beschermt.
 
Die kan er weer tegenaan, job well done. :)^

Zo zie je maar, dat iedere detailer een product als Iron X in zijn collectie moet hebben.
Vind de laatste twee foto's trouwens toppers, het chroom op de foto's lijkt bijna vloeibaar.
 
Gelukkig wel, anders reden we allemaal met een VAG auto :-"

Die Iron-X heeft bij deze detail zijn nut wel weer bewezen, dat moge duidelijk zijn !
Super resultaat weer :cool:
 
Mooi gedaan Carclean! Iron-x deed al goed z'n best op een nieuwe auto. 8o
Leuke auto, maar ik vind de ledverlichting in de bumper en het glanzend zwart interieur niet mooi. Ik vind de hele DS-lijn trouwens wat over de top.
 
Mooi resultaat. Zo wil je graag een nieuwe auto ontvangen.
Leuk om te zien dat deze auto bij jullie is gedaan. Toen ik afgelopen vrijdag bij jullie aanwezig was, kreeg ik dit filmpje te zien toen we het over IronX hadden.
Moet het zelf nog wel gaan doen.
Gr.
 
Tsow, wat een transportje wel niet aan kan richten :-b

Maar knap gefixed heren! Ziet er weer tiptop uit!! :D
 
Super resultaat! Zoals we van diventa bella gewend zijn natuurlijk! :)^

Heb 1 vraag: Wat bedoelen jullie precies met 2 lagen C-Quartz aangebracht op ongespoten kunststof?

Wil binnenkort mijn eigen auto voor het eerst van C-Quartz gaan voorzien, en ben benieuwd welke delen je er wel en niet mee kan/mag behandelen.
 
Ongespoten kunststof kan je ook meenemen, de chromen sierstrips zijn ook behandeld.
Dat kan met een laag maar ook twee.
 
Jeetje! Eerlijk gezegd nooit gedacht dat hij zo vies is als hij bij de dealer aan is gekomen.

Dat verschil van kleur heb ik ook op de bumbers!
 
Heel erg mooi resultaat zeg! Ik wist trouwens niet dat je Iron-X zo over de lak kon sprayen, ik was altijd in de veronderstelling dat dit enkel voor de velgen was :schaam