• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe 5-serie "spacegrau"... Black Hole?

Roderik

Detailing rookie
20 aug 2009
72
0
Ik ga aankomend weekend een nieuwe 5-serie in spacegrau doen.
Mijn vraag aan jullie: Kan ik hiervoor de black hole gebruiken?

Foto van de desbetreffense kleur:

spacegrau.jpg
 
ja je kan blackhole gebruiken.. of dat echt wat uit maakt op die lak, dat is een kwestie van proberen.

je hoeft niet perse een glaze te gebruiken he, soms voegt het heel weinig tot niets toe.

ik zou het proberen, maar als je weinig tot geen verschil ziet (iets wat ik zou verwachten) dan zou ik lekker na het polijsten, direct een laag sealant erop smeren.
 
1 - WOW, dat is een verwennerij !
2 - Black Hole is de juiste keuze ( ik neem even aan dat je bedoelt t.o.v. White Diamond )
 
aron225 zei:
ja je kan blackhole gebruiken.. of dat echt wat uit maakt op die lak, dat is een kwestie van proberen.

je hoeft niet perse een glaze te gebruiken he, soms voegt het heel weinig tot niets toe.

ik zou het proberen, maar als je weinig tot geen verschil ziet (iets wat ik zou verwachten) dan zou ik lekker na het polijsten, direct een laag sealant erop smeren.


Ja oke... Maar ik dacht dat de sealant/wax een betere hechting heeft als je een pre-wax zoals black hole gebruikt?
Noem anders nog eens een paar pre-waxen op die ik eventueel aan zou kunnen schaffen?

Normaliter gebruik ik de volgende volgorde:

1.polijsten
2.finishen met OF de Monello Finale, of de All In One van smartwax.
3.Sealant
4.Wax

Is het niet beter Om tussen stap 2 en 3 nog een pre-wax te gebruiken?
 
mk-us zei:
1 - WOW, dat is een verwennerij !
2 - Black Hole is de juiste keuze ( ik neem even aan dat je bedoelt t.o.v. White Diamond )

Dat bedoelde ik ook gedeeltelijk ja.
Aangezien ik wel blackhole in mijn assortiment heb, maar nog geen White Diamond :schaam
 
idd als zijnde stap 2½

Wassen
kleien
auto even snel afspoelen
drogen
polijst ( ook finale valt daar onder vind ik )
goed afnemen ( ivm achtergebleven polijststofdeeltjes )
black hole / pre-wax
sealant ( kan hoeft niet per definitie ( zomers minder van belang dan in de winter ( ligt er aan hoe vaak je een wax wilt aanbrengen, regelmatiger dan hoeft het niet echt, mag wel ))
wax
 
blackhole is een pure glaze, weliswaar met fillers..

en nee, een sealant hecht zelfs beter zonder blackhole.

beste hechting verkrijg je door na het polijsten, de hele wagen met ipa afneemt, en dan je sealant aanbrengt, je zal dan ook merken dat je ook ineens een heel stuk meer sealant gebruikt.

je kan in plaats van blackhole ook bijvoorbeeld dodojuice limeprime lite nemen.

ik ben daar zelf erg over te spreken
 
Dus een Glaze is geen pre-wax? Ik snap em niet helemaal meer denk ik... Iemand een korte uitleg?
En waar schaf ik Isopropyl alcohol aan dan? met 50ml schiet het natuurlijk niet op om een hele auto te doen.
En waarmee wordt de wipedown gedaan? Sprayfles icm MF doek?

Oke, dan heb ik nog een laatste vraag voor de heren kenners :ja

Ik lees overal dat een glaze de lak voed, dus voor een 'vollere' kleur zorgt. Dat is dan toch een hele belangrijke stap?
Begrijpelijk dat een nieuwe auto nog weinig 'voeding' nodig heeft, dus ik denk dat ik de blackhole laat voor wat het is voor deze BMW.

Poeh... veel vragen en hopelijk heeft iemand de juiste antwoorden voor me. :cool:
 
wat is de definitie van pre-wax.
in mijn beleving is dit een cleaner, die de lak voorbereid op een waxlaag..
en je hebt geen paintcleaner nodig als je toch polijst.

blackhole is voeding, olie-en, en ja, dit kan toevoegen, maar bij een goede polijst job, zal je er weinig van terug zien.
ook is dit erg lak afhankelijk, sommige lakken laten wel verschil zien en sommige niet.

ipa is onderandere te krijgen bij www.labstuff.nl

en ja, sprayfles en mf doek.

probeer eens een paneel / stuk met blackhole, en een stuk daarnaast zonder..
zie je verschl, zou ik hem gebruiken, zie je dit niet, zou ik hem laten voor wat het is
 
Nou, er me weer een hoop duidelijk! :)

Foto's + verslag van de BMW zijn na het weekend natuurlijk hier terug te vinden :cool: