• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto

Naja, als de hele bumper gespoten word, moet je simpelweg afwachten tot je hem terug hebt en kijken wat ze er van gemaakt hebben.

Dan moet je ook even uitzoeken/vragen of de bumper al binnen korte tijd gepolijst én afgesloten mag worden. (Afsluiten met wax, coating, etc)

Mocht de bumper er verder prima uit zien, zou ik alsnog met een Finishing Polish nog even licht polijsten, gevolgd door goed ontvetten en dan inderdaad een nieuwe coating aanbrengen.
 
Naja, als de hele bumper gespoten word, moet je simpelweg afwachten tot je hem terug hebt en kijken wat ze er van gemaakt hebben.

Dan moet je ook even uitzoeken/vragen of de bumper al binnen korte tijd gepolijst én afgesloten mag worden. (Afsluiten met wax, coating, etc)

Mocht de bumper er verder prima uit zien, zou ik alsnog met een Finishing Polish nog even licht polijsten, gevolgd door goed ontvetten en dan inderdaad een nieuwe coating aanbrengen.


Top bedankt

Ik weet dat ze bij schadeherstel muntstad volkswagen goed kunnen spuiten!

Is alleen dat plekje spuiten niet beter?
 
Ik weet niet wat het beste is!

Aan de ene kant zeg ik spotrepair, puur om de originele lak zo veel mogelijk intact te houden.
Hangt ook een beetje van de plek af.

Aan de andere kant is het misschien beter als je denkt dat de lak niet zi goed is. (Omdat het makkelijk afbladert.
 
Nu zit ik nog een keer naar de foto te kijken... maar ik heb ook het idee dat het iets van steenslag is.

En ik ben bang dat je dit soort dingen vaker gaat krijgen.

Ik heb pas ook mijn bumper laten spuiten. En zag laatst ook alweer een beste plek.

En wat staanslag betreft is er geen grotere k%t kleur dan wit!
 
Daarom rechtsbijstand.
Steenslag is logisch verhaal. Maar dat je lak ervan afbladerd... ik zeg: leg je er niet bij neer. Maak er werk van. Maar vergeet niet om wel te genieten van je aankoop/zomer
Met de huidige generatie lakken is ook dat vrij normaal.
Je niet weet wat er tegen de bumper is gekomen: dat kan net zo goed een bout zijn geweest.
Als je vaak ziet wat op buitenlandse snelwegen op de rijstroken ligt (of erger nog: de vluchtstrook), begrijp je niet dat je soms nog zonder beschadigingen over die wegen kunt rijden (Vooral België spant de kroon, maar in Duitsland kunnen ze er ook wat van).
Dan heb ik het nog niet over de staat van onderhoud of manier van laden van vrachtauto's, vooral die uit de nieuwe Europese landen....

Moet je na het spuiten nog wat doen met de lak polijsten om het echt weer strak te krijgen? Coating weer erop daarna
Als het spotrepair goed gebeurt, is de lakkleur precies hetzelfde en zie je er niets meer van. Lak moet wel goed uitharden voordat je er een sealant of wax op gaat smeren, maar het kan onzichtbaar gerepareerd worden. Wel even wachten totdat de schade-expert van de verzekering de boel bekeken heeft.

Nu zit ik nog een keer naar de foto te kijken... maar ik heb ook het idee dat het iets van steenslag is.
En ik ben bang dat je dit soort dingen vaker gaat krijgen.
Ik heb pas ook mijn bumper laten spuiten. En zag laatst ook alweer een beste plek.
En wat staanslag betreft is er geen grotere k%t kleur dan wit!
Begrijp eigenlijk ook niet waarom er soms gekozen wordt voor enorme contrasten in grondlak en gewone lak. (Lijkt wel een afspraakje om de schadeherstellers wat extra te laten verdienen):grinning:
 
Laatst bewerkt:
Zou je de dealer niet kunnen vragen ff de hogedrukspuit op bumper te zetten. Zou de lak prima tegen moeten kunnen. Vliegt er nog meer lak af, dan is de hechting toch niet goed. Gebeurt er niets, dan is het inderdaad iets waar zij ook niets aan konden doen.

@Vrije Rijder Het zwart is niet de grondlak, gewoon het abs kunststof.
 
  • Leuk
Reactions: Jdb
@Polo444
Mocht je tegen je zin akkoord aangaan met afhandeling, laat dan in eventuele voorwaarden vermelden dat als na herstel dezelfde gebreken zullen vertonen binnen een bepaalde garantietermijn, dat PON in gebreke is geweest. Maar het fijne hiervan moet je laten vastleggen door de behandelaar van je rechtsbijstand.
Succes man