• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe producten

deasha

Detailing chief
5 feb 2010
192
85
Beste allemaal,

Ik ben al een fanatiek detailer/poetser.
Enkel ben ik door mijn DDJ rainforest rub heen even als de monello polijst middelen!
Nu ben ik op zoek naar iets om deze te vervangen!

Mijn oog was gevallen op de polijst middelen van scholl, nanolex en rupes!
Wat is jullie advies hierin? En waarom?

Ook ben ik zoek naar een nieuwe wax max€50

Alvast bedankt,
Erwin
 
@deasha ,wat zoek je in een wax?
Van Scholl vind ik S3 echt meesterlijk spul maar om te finishen vind ik Finale/Rupes geel en evt opvolgend met Rupes wit fijn werken.
 
@deasha ,wat zoek je in een wax?
Van Scholl vind ik S3 echt meesterlijk spul maar om te finishen vind ik Finale/Rupes geel en evt opvolgend met Rupes wit fijn werken.

@Ric325i welke combinaties raad je aan voor de polijst middelen? Heb enkel monello pads momenteel met een dapv2

In de wax zoek ik een wax die erg hydrofoob is en een relatief lange standtijd heeft! Zou fijn zijn als hij erg makkelijk aangebracht word, maar stel meer eisen aan de kwaliteit van de wax!
 
Misschien dat dit je een beetje helpt...

Wax.jpg
 
@deasha ,polijstcombinaties kun je eigenlijk pas bepalen als je naast de auto staat dmv een testspot.
Seat heeft doorgaans een wat hardere lak en ikzelf gebruik daar vaak Scholl zwart/witte spiderpads voor als ik wat zwaarder moet corrigeren. Ook heb ik Microfiber pads die ik wel eens gebruik.
Polijstmiddelen heb ik van Scholl ,Rupes ,Monello = allemaal goed.
 
Ik denk dat je safe zit als je Scholl S3 als grofste polijstmiddel neemt en Scholl S30 als finishing polijstmiddel.

S3 is te vergelijken met Monello - Veloce, maar verwerkt nét wat fijner en finisht beter. De S3 is te vergelijken met Monello - Finale.
Op deze manier kun je Scholl proberen, is weer wat anders.

Ligt er natuurlijk ook aan wat je al in huis hebt qua pads en dergelijke. Als je al Rafiini pads in huis hebt bij je DAP, kan je de standaard Monello-producten vervangen door Scholl en dat werkt in mijn geval goed.

Greetz
 
@Ric325i begrijp dat je pas kan zeggen welke combo je pakt n.a.v. de lak!
Bedoelde het ook meer als voorbeeld ter info.

Is de rupes en de scholl ook goed op de monello pads te gebruiken?
Begreep dat de spiderpads van scholl relatief snel slijten?!

@Quantoxx
Thanks!
Enige ervaring met de S17, S20 en S40?
Las dat bijv de S40 het erg goed doet op donkere lakken!



Betreft de wax; ik weet dat het voor een super wax misschien een te krap budget is!
Kan dit budget misschien iets oprekken, maar ben niet van plan 80+ uit te gaan geven aan een wax... Als ik er klar mee ben wil ik weer wat nieuws!
 
En een sealant als Sonax Polymer Netshield? Supersimpel aan te brengen, lange standtijd en enorm hydrofoob.
 
Betreft polijstmiddel:
Wacht eerst even wat ervaringen af van de nanolex polijstmiddelen!
Twijfel nu het meeste tussen de rupes en de scholl, ook ergens gezien dat deze het zelfde zijn?!


Betreft wax:
Neig momenteel erg naar de soft99 fusso dark 12 maanden, collinite 476( dan weg 845?) ook klinkt de monello ibrido hybride leuk (net buiten budget)
 
de Scholl S3 heb ik onlangs aangeschaft en gebruik 'm met Monello pads en ben er erg over te spreken, 1 keer een zwarte auto gedaan met S3 en oranje pad en daarna afgemaakt met Monello Finale op wit, prachtig resultaat
 
  • Leuk
Reactions: deasha
@deasha ,Rupes en Scholl polijstmiddelen zijn echt wezenlijk anders.
Monello=Menzerna=Wolfgang en Rupes polijstmiddel heb ik over gelezen (zou imo heel goed kunnen) dat dit Menzerna op waterbasis zou zijn maar dat kan ikzelf elk geval niet hard maken.
Corrigeren lekker Scholl S3 gebruiken en finishen met Monello finale.
Heb je echt hele lichte defecten zou ik eerst ff testspotten met Mezzo om te kijken hoe ver je komt.
Mvg:
Ric