• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Non Ferro is geweldig!

Sugr_81

Detailing addict
12 apr 2016
339
70
43
Oost Vlaanderen
Had vandaag voor het eerste keer Non Ferro velgenreiniger gebruikt.

Resultaat: Non Ferro en niets anders meer, had verscheidene velgenreinigers gebruikt zoals Meguiars Hot Rims, sonax Xtreme maar deze is verlopig mn lieveling.

Zou nog in de toekomst, velgenreiniger van Gyeon Iron willen gebruiken omdat deze heel veel gewaardeerd wordt door de cleaners.

Had in totaal voor 4 velgen 75ml product nodig Non Ferro. Die waren wel 10dagen geleden behandeld geweest met Meguiars Hot Rims.

551f30acccb5029bc8dbb85d83caa535.jpg


eb98791cbd8d73d39f85d6a5dbb17faa.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Bedankt voor je reactie @RedCat.

Ik heb gisteren nog een review van @Quantoxx gezien Full Detailing en daar zaten ook de velgen er bij, was er echt verrast van hoe goed de coating eigenlijk Zn werk deed prachtig Q2 RIM.

Maar persoonlijk wil ik der nog even mee wachten wil eerst nog mn droomvelgen halen zie foto.

En dan pas kan ik mn velgen volledig behandelen om maar een vb van te geven, zoals Quantoxx het deed volledig eraf halen en 1voor1 behandelen.

Heb ook gehoord dat Carbon remmen het goed doen omdat deze zo, min mogelijk remafval geven. Natuurlijk weet ik de kostprijs ervan niet.

e76b2a6953e83c6ec3f3a04890e32fea.jpg


Bedankt @Altos
Vandaar dat ik ook een gallon van 5liter heb wiste halen @Michel Kuijpers.

Had Non Ferro in een kleine flesje van Monello gekieperd omdat het zo gemakkelijk aanvoelde voor mijn hand.

Maar heb de vermoeden dat het via de sprayer lekte is dat normaal,volgens mij spreken we toch hier over een PH waarde van 7 of heb ik het mis?

712dd669cdfa20e91bc921e79eebb874.jpg



Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RedCat
Je zou ook kunnen overwegen om een velgenwax te gebruiken zoals poorboys wheel sealant of auto finesse mint rims.

Die kan je dan voor je oude en nieuwe velgen gebruiken.
Tenzij je het teveel werk vind om steeds bij te houden en ze liever in een coating zet.
 
Je zou ook kunnen overwegen om een velgenwax te gebruiken zoals poorboys wheel sealant of auto finesse mint rims.

Die kan je dan voor je oude en nieuwe velgen gebruiken.
Tenzij je het teveel werk vind om steeds bij te houden en ze liever in een coating zet.
Toevallig heb ik deze liggen, zal dan eens aan de buitenkant van mijn velgen opbrengen, maar eigenlijk is het voor mij de binnenkant de belangrijkste, omdat daar al dat rotzooi inzit.
die ik moeilijk eraf kreeg.

Nu dat ik Monello Non Ferro gebruik is het al een pak gemakkelijker als anders.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
En dan pas kan ik mn velgen volledig behandelen om maar een vb van te geven, zoals Quantoxx het deed volledig eraf halen en 1voor1 behandelen.

Als je Gyeon - Rim wilt gaan gebruiken, zou ik sowieso je velgen demonteren van de auto, jah :p Je moet immers het velgbed goed kunnen behandelen. Word nogal lastig tussen je spaken door, haha! :D

Tip voor de coating op complexe velgen; Koop hoogwaardige make-up pads, van die ''watjes'', zeg maar. Kan je overal goed bij en de goede pads pluizen niet en trekken niet snel vol.


Even wat theorie waarom Non-Ferro en in mijn ervaring ook DDJ - Ferrous Dueller zo goed zijn; Het zijn ijzerverwijderaars met als bonus een goede reinigende functie.

Je hebt velgenreinigers die goed zijn in reinigen en je hebt ijzerverwijderaars die reageren op roestende ijzerdeeltjes. Bovenstaande 2 doen dus beide. :p



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Sugr_81 en Altos
Als je Gyeon - Rim wilt gaan gebruiken, zou ik sowieso je velgen demonteren van de auto, jah :p Je moet immers het velgbed goed kunnen behandelen. Word nogal lastig tussen je spaken door, haha! :D

Tip voor de coating op complexe velgen; Koop hoogwaardige make-up pads, van die ''watjes'', zeg maar. Kan je overal goed bij en de goede pads pluizen niet en trekken niet snel vol.


Even wat theorie waarom Non-Ferro en in mijn ervaring ook DDJ - Ferrous Dueller zo goed zijn; Het zijn ijzerverwijderaars met als bonus een goede reinigende functie.

Je hebt velgenreinigers die goed zijn in reinigen en je hebt ijzerverwijderaars die reageren op roestende ijzerdeeltjes. Bovenstaande 2 doen dus beide. :p



Greetz
Eigenlijk dus gewoon de make-up doekjes van Nanolex. Trouwens wel een goeie tip!
 
Ik heb een paar filmpjes gezien van Carclean van dit wondermiddeltje. Mijn velgen zijn iets getint (daar zal vast een mooi woord voor zijn, maar die ken ik niet;)), kan Non Ferro daarop gebruikt worden?
 
Ik vind dit echt een geweldig product met een afgrijselijke geur.
Moet ook wel zeggen dat een busje er vrij snel door gaat.

En de monello sprayers vind ik ook niet lekker werken.

Voor mij zijn de meguiars sprayers nog steeds het beste.
Ik heb er hier nog een hele hoop lege van staan en worden dus gevuld met andere producten :D
 
Dat spul ruikt écht afgrijselijk inderdaad! Na 4 was beurten leek het alsof het steeds weer geactiveerd werd ofzo, en dacht ik het steeds weer te ruiken bij het wassen van de blade. Maar misschien zit dat ook wel tussen de oren. Toch wel 1 van mijn minst favoriete product, hoewel het wel erg goed werkt.
 
De geur kom je niet onderuit, is namelijk een van de belangrijkste bestanddelen die deze geur met zich mee brengt ;)
En ja, het kan dat je na enkele wasbeurten nog steeds het spul ruikt, dan is het niet volledig weggespoeld geweest na gabruik en worden er 'resten' afgevoerd bij de daarop volgende wasbeurten...
 
Dan zat het toch niet tussen de oren. Kan best kloppen dat er wat resten over bleven, de eerste keer dat ik met de blade aan de gang ging heb ik deze compleet in de non ferro gezet, er zat heel veel vliegroest op. Overigens ging van die vliegroest ook maar 20-40% weg, het zat te diep in de lak gevreten. Vooral op de achterklep was het zeer hardnekkig, gelukkig heeft nicknameless zeker 75% weg gekregen met zijn mooie rupes.