• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nut van coating voor de ramen

kv1980

Detailing addict
7 feb 2014
74
60
Hallo allemaal, Ik vroeg me af of het nog nut heeft om een coating zoals Nanolex Ultra Glass Sealant op de ramen te zetten als de wagen zeer regelmatig onderhouden wordt met Gyeon Bathe + of Gyeon Wetcoat,die beiden ook een waterfstotende laag op de ramen achterlaten. Groeten!
 
Op de Astra heb ik de Nanolex Ultra Glass Sealant aangebracht tijdens de Over de IJssel meeting in 2013. Nu een 30.000km verder waarin de auto wekelijks is gewassen met verschillende shampoo's (Dodo - Gyeon - Nanolex) De Glass sealant hierop is wel minder geworden maar we rijden nog steeds zonder ruitenwisser.

Op de Focus heb ik de Gyeon Q2 View in Januari 2014 aangebracht. Nu een 60.000km verder waarin de auto (bijna) wekelijks wordt gewassen met Gyeon Bathe. Van die coating is minder over dan die van Nanolex.

Op de C Kadett is geen glascoating aangebracht omdat deze eigenlijk alleen met mooi weer gebruikt wordt. Deze auto wordt ook wekelijks gewassen met Dodo Born to be mild. Het resultaat daarvan is minder dan die van de Focus en Astra.

Op de Mercedes Vito van mijn ouders is ook geen coating aangebracht. Auto rijdt een 35.000km en wordt ook (bijna) wekelijks gewassen met Gyeon Bathe. Het resultaat daarvan zit tussen de Ford & Kadett in.

De wetcoat heb ik wel eens toegepast op auto's van kennissen. Nadeel daarvan vindt ik dat het op de ramen vlekken achterlaat wanneer je deze daarna niet meer schoonmaakt.


Noot daarbij is wel dat de Kadett en Benz bijna nooit boven de 120km/u komen en dat die ramen ook rechtop staan waardoor ze veel wind pakken in vergelijk met de Astra & Focus.

Bij de Focus heb ik wel vaak last van een waas wanneer het buiten koud / vochtig is en de kachel van de auto nog niet op temperatuur is. Bij de Astra heb ik daar geen enkele last van.