• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Octavia 3 pianolak schakelcover uithalen om te polijsten

Zoranurai

Detailing guru
11 jul 2022
521
115
Hee Allemaal!

Ik erger me mateloos aan de krasjes in de pianolak cover rond de dsg-pook in de octavia 5e, en met de flex pxe80 kom ik er niet goed bij(1” pad is te breed). Ik zag wel een video op youtube over het loshalen van de volledige plaat met kabels maar ik krijg enkel de voorkant los van het plastic wat erop zit, de rest durf ik niet los te maken voor het geval dat het breekt. Heeft iemand een idee hoe ik deze los krijg?
83FBE92D-F869-4A86-BD18-83691A6EF96E.jpeg

Overigens had ik gekeken naar de flex fs140 maar eerlijk, €300 voor een slangetje en wat pads is mij het niet waard enkel voor dit
 
Heb ik geprobeerd, maar de 1” pad is nog steeds te breed voor alles behalve de brede hoeken aan de bovenkant. Schuin houden heeft ook geen zin. Denk je dat zo’n spta flexibele as op de schroefdraad van de pxe past?
 
Ik zou heg even navragen bij CC voor de zekerheid. Wel is het zo dat het dan een roterende pad wordt en dit wordt zeer snel warm en het is maar kunststof dus persoonlijk zou ik de pookhoes losklikken, de rest afplakken met de kleinste pad verder gaan. Of met de hand en een handpad, dat past altijd.
 
Er zaten zoveel krassen in, helaas vanuit de vorige eigenaar al. Plus ik kwam er bij de testspot achter dat de laag verf wel héél dun was. Uiteindelijk besefte ik me dat ik eigenlijk een hekel heb aan pianolak, en ik had toevallig nog een rol brushed metal vinyl liggen dus dat even geprobeerd, volgende keer misschien een houtaccent of carbon.

Resultaat:
1B8BE043-645B-4E8B-AB72-57D5004AE104.jpeg

Niet perfect maar voor een eerste poging fair enough.

Het was een leuk idee om te polijsten en coaten, alles had ik al klaar staan :(
Maar door alle knopjes etc, vond ik het te finnicky. Plus over een week zou het er weer bagger uit zien. Ik kwam er op het einde pas achter dat je de bovenste knoppen er ook uit kon halen….
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoyR en Ric325i
Helaas wel door de lak heen. Lang verhaal kort, een paar dagen geleden heb ik een klein stukje geprobeerd zonder de plaat los te halen, dus in de auto.

Door de haast niet goed opgelet.
Dus toen ik vandaag dat ellendeding eindelijk loskreeg was ik zo blij dat ik was vergeten dat ik dat had gedaan die dag en precies op die plek zag ik ineens een vlek..

Daarnaast heb ik nooit echt problemen gehad met b-pilaar plastic, maar dit was de eerste keer op interieurpianolak. Die fout maak ik dus niet meer.

Maar eind goed al goed, ik was sowieso al van plan vinyl erop te zetten gezien op aanraakpunten de pianolak enorm snel krast