• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onbekende glasseal

FredFR1908

Detailing chief
17 mrt 2016
171
85
30
Zutphen
Hi,

bij mijn vorige auto is een seal aangebracht op de voorruit, wanneer het regende hoefde ik bij 80/100 km/u niet perse mijn ruitenwissers te gebruiken wanneer het miezerde of zachtjes regende.
Nu heb ik heel leuk een nieuwe auto gekocht alleen kan ik mij totaal niet meer herinneren welke product er toen der tijd op mijn ruit is gesmeerd.
Zouden jullie mij hier verder mee op weg kunnen helpen, hoe dit product heet en welke van al die producten van CC nou het beste is?

Alvast bedankt!
 
Ik vind die van Nanolex erg goed, maar ik heb geen ervaring met anderen. Zit er nu al zeker 15 maanden op en werkt nog steeds, alleen niet meer zo goed als vlak na het aanbrengen. Die van Turtle Wax heb ik al in m'n mandje zitten, want ik wil die graag proberen.
 
Ik vind die van Nanolex erg goed, maar ik heb geen ervaring met anderen. Zit er nu al zeker 15 maanden op en werkt nog steeds, alleen niet meer zo goed als vlak na het aanbrengen.

Heb je die ook bij CC gekocht? En ja ik kan me herinneren dat die seal die er bij mij op ging ook zeker een jaar heeft gezeten. Daarna werd het wel wat minder.

Die van Turtle Wax heb ik al in m'n mandje zitten, want ik wil die graag proberen.

Bij mij staat die als niet leverbaar meer. Heb jij een andere dan welke er in dit topic is voorgeschreven?
 
Ik heb deze kit gekocht 1,5 jaar geleden https://www.Carclean.com/product/Nanolex/Ultra_Glass_Sealant_Kit_Deluxe_102570

Ik zie inderdaad dat die van Turtle Wax niet meer leverbaar is. Zal binnenkort wel weer op voorraad zijn.
 
Ik denk dat het deze ook is geweest hoor die er op is gegaan. Kon me namelijk alleen nog maar herinneren dat het een klein potje was waar een vloeistof in zat die er met de hand in gewreven werd.
Thanks! Ik ga hem in het mandje gooien!
 
Ik zou nu trouwens de kit niet meer kopen, maar gewoon de sealant los, omdat ik de rest (doeken, handschoenen, polish, ruitenreiniger) toch allemaal al heb, al dan niet van een ander merk. Ik weet niet wat jij allemaal in je collectie hebt, maar je kan kijken of het goedkoper is om alleen te bestellen wat je nodig hebt.

Edit: En ik als je een machine hebt dan zou ik deze erbij doen https://www.Carclean.com/product/Flexipads/Glass_Polishing_Disc_135mm_46009_103058

Dat werkt makkelijker en beter.
 
Ik heb ook goede ervaringen met de kit van Nanolex, ik heb De Turtlewax nog niet gebruikt dus geen vergelijkingsmateriaal.
 
Ik heb zelf een Rupes LHR21, past die daar ook op? Of heb ik dan een 150mm uitslag nodig? Heb namelijk er een losse schijf voor. En heb veel waxen, seals en microvezel producten. Laatst is mijn doek voor de ruit gescheurd, dus daar moet nog een nieuwe voor komen. En ik ben ook niet van plan om hem direct nu vanavond aan te schaffen haha.

Maar in ieder geval thanks voor de tip, ik ga zeker nog even speuren in de schuur aan wat ik precies heb.
 
Ik heb ook goede ervaringen met de kit van Nanolex, ik heb De Turtlewax nog niet gebruikt dus geen vergelijkingsmateriaal.

Het merk Nanolex heb ik ook veel goede verhalen over gehoord. En ik wist dat ze een seal voor glas hadden. Maar gaat helemaal goed komen. Ik weet niet wat de ervaringen zijn van Turtle vind er vrij weinig over. Zat net al even te speuren op de Engelse fora waar ik meelees maar daar hadden ze het nog niet over deze specifiek gehad.
 
@Jansen
Welke gebruik jij hiervoor? En weet jij ongeveer hoeveel je nodig zou hebben voor een hatchback? Wat is jouw verbruik?
https://www.Carclean.com/product/Nanolex/Premium_Glass_polish_100ml_NXGP01_102492
https://www.Carclean.com/product/Nanolex/Ultra_Glass_Sealant_30ml_NXUL001_102480 (!)

Ik zelf dat jij de laatste bedoeld als seal voor over je ruit. Zoals ik het lees tenminste op CC.
 
Ik heb zelf een Rupes LHR21, past die daar ook op? Of heb ik dan een 150mm uitslag nodig?
Wow, 150mm uitslag..? :p

De BF21 heeft een 150mm backingplate, dus een 135mm Glass Polishing Disc valt binnen je plate. Een 125mm backingplate zoals op de DAP is dan wel geschikt. Rupes heeft ook een kleinere plate bechikbaar, die jij dan hebt, denk ik.


Greetz
 
Je moet zelf even kijken wel combinatie plate/pad juist is. Daar kan ik niks over zeggen, omdat geen Rupes heb :sob:

Ik gebruik na ongeveer 20 ruiten nog steeds de sealant en polish uit de kit, dus dat is genoeg om van meerdere auto's alle ruiten te sealen.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe lang het houdbaar is en of mijn sealant nog bruikbaar is. Ik zal binnenkort mijn voorruit opnieuw polijsten en kijken of het nog werkt. Ik wilde het er toch afhalen om die van Turtle Wax te proberen.
 
Het is nu dus alweer 16 maanden geleden. Als ik tijd heb dan doe ik de voorruit weer opnieuw, maar de zijruiten zijn nog perfect. Ik heb tussendoor alleen de achterruit opnieuw gedaan, omdat die een stuk minder was.