• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opgepast met Meguiars hot rims brake dust barrier en zwarte velgen!!!

NHke

Detailing chief
11 jan 2009
707
100
Hallo iedereen,

ik wil jullie even waarschuwen ivm Meguiars hot rims brake dust barrier..

Toen deze uitkwam wou ik deze meteen testen, een paar weken geleden heb ik deze mij aangeschaft..

Ik heb eerst de auto en velgen gewassen en gedroogd..

Ik heb daarna de Meguiars hot rims brake dust barrier op de velgen gespoten zoals aangegeven op de spraybus,
echter zat aan de wielbouten nog wat water, wat door het opsprayen naar beneden liep..

Na een paar minuten wist ik niet wat ik zag, waar het water naar beneden gelopen was zaten witte opgedroogde lopers op mijn zwarte velgen! :mad:

NIET te verwijderen met een detailerspray en MFdoek.. Enige oplossing wat het iets terug beter maakte was een polishingcone en een mild polijstmiddel..

Het gaat hier om zwart gepoederlakte velgen, waar de witte lopers dus heel hard op opvielen.

Dus iedereen, droog je velgen/wielboutgaten helemaal!! Anders heb je hetzelfde voor en ik wens je het niet toe:mad:

Foto's heb ik niet kunnen nemen want ik wou liever dat het meteen van de velgen was voor dat het nog ergere schade aanrichtte..

Grtz
 
[MOD]Gaarne niet bovenstaande quoten, dit is onnodig, lees ook dit topic! [/MOD]

Nog niet in de kliko, maar diep achteraan in de kast.. Was er even niet goed van..]-0
 
Vervelende ervaring! :( Heb je contact gehad met Meguiars om te vragen wat de oorzaak kan zijn van deze witte lopers?
 
Hoi Allen,

Ik haak even in op dit topic omdat er een aantal belangrijke punten zijn waarop gelet moet worden bij het gebruik van dit product.

- Ten eerste moet het product dun aangebracht worden.
- Het is een coating die je aanbrengt dus de velg moet 100% droog zijn, ook de rand tussen de velgbeschermer. Het product is waterafstotend dus als er ergens water zit op de velg dan reageert dit bij het aanbrengen van de Brake Dust Barrier. Het is een product wat erg duurzaam is en niet vaak aangebracht hoeft te worden. Neem ook de tijd voor het aanbrengen en maak er dus geen haastklus van.
- Wanneer het product toch in aanraking komt, ga dan moet met een velgenreiniger aan de slag of polijstmiddel. De coating heeft 5 minuten om te drogen (extern) maar hierna heeft het product nog 1 uur nodig om echt te drogen. Na 5 minuten kan de velg dus weer aangeraakt worden. Ga je je gelijk na 5 minuten de velg aanraken of het product proberen uit te poetsen dan ga je de coating beschadigen en is het geen fijne laag meer die dus niet helder is.

Wat te doen als het resultaat niet naar wens is:

- Schoonmaak alcohol (IPA) verwijdert de laag. Een velgenreiniger NIET. Het is gemaakt om duurzaam te zijn.
- Een andere manier is het product (Brake Dust Barrier) aan te brengen op een doek. De doek moet nat aanvoelen. Verwijder hiermee de al aanwezige coating.

Wij hebben verder geen mail ontvangen, heb je deze naar Meguiar's Belgie gestuurd?

Neem anders voor verdere vragen even telefonisch contact met ons op.
 
Heb je nu al je velgen weer schoon? Ben toch wel benieuwd naar de ervaring met dit produkt indien aangebracht op een 100% droge en schone velg.
 
Hallo Paul. Volgens mij heb ik naar de hoofdzetel in UK een mail gestuurd.
Ik heb trouwens ook bij IPA geprobeerd en dit gaf geen resultaat..

Volgens mij staat er ook alleen op de spraycan dat de velg "clean en cold" moet zijn en niet dry. Ofwel heb ik er grandioos over gekeken.

Het is nog allemaal niet van mijn velgen, ik zal er is bij de volgende wasbeurt meer aandacht aan besteden.

Grtz Nico
 
Heb je inmiddels al een antword vanuit Engeland of Belgie ontvangen?

Is alles inmiddels verwijderd?

Groet,
Paul
 
Hallo Paul,

ik heb inderdaad reactie van Meguiars Uk gehad.

De eerste 5 min is het product nog te verwijderen omdat het dan nog niet uitgehad is.. Een uur erna is het volledig uitgehard.
De witte strepen zouden terug verwijderbaar met het product zelf..

Alles is nog niet van mijn velgen af, heb niet echt de kans meer gehad om de wagen te kuisen.

Grtz
 
Dat is wel erg snel drogend. Maar even samenvattend+ je moet dus zorgen dat je voordat je de Dust Barrier aanbrengt de velgen 100% droog hebt. Als dit niet zo is dan kun je het product binnen vijf minuten verwijderen anders krijg je dus witte strepen/ vlekken zoals NHke benoemd?!
 
IbizaSigno zei:
Dat is wel erg snel drogend. Maar even samenvattend+ je moet dus zorgen dat je voordat je de Dust Barrier aanbrengt de velgen 100% droog hebt. Als dit niet zo is dan kun je het product binnen vijf minuten verwijderen anders krijg je dus witte strepen/ vlekken zoals NHke benoemd?!

Inderdaad ;)
 
Dan is het voor mij duidelijk. Dan zou je dus al op dag één je velgen goed moeten detailen en drogen, de volgende dag de Brake Dust Barrier aan moeten brengen. Dan zou je haast zeker weten dat de velg volledig droog is. Niet heel praktisch als je het mij vraagt.
 
Idd patrick, droogdoeken zijn zooooo 2011 ;)

Het product moet snel drogen zodat bij aanraking er geen afdruk inkomt. Zo heeft elk voordeel zijn nadeel. Belangrijkste is gewoon dat de velg echt 100% droog is en je niet teveel product aanbrengt.

Zoals eerder gezegd moet je er even de tijd voor nemen en niet denken dat doe ik ff snel tussendoor. Maar dat is met alle details zo.

Groet,
Paul