• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Over de IJssel III (zondag 24 november 2013)

Ikzelf was bewust wat eerder gekomen omdat ik vorig jaar ook langer moest wachten op het wassen dan ik eigenlijk wilde.
Ik had de mazzel dat de eigenaar toen al aanwezig was en dus binnen mijn auto kon wassen.
Uiteraard niet uitgebreid gewassen, alleen even tardis (niet goed voor plastidip trouwens :-" ) en toen gewassen en 2 liggende delen snel gekleid, toen als een speer naar het plekje.
Uitgebreid mijn velgen reinigen heb ik op het plekje gedaan.
 
Om te beginnen: organisatie bedankt !! Goed geregeld...

Verders een top dag gehad. Lekker kunnen hobbyeen !

Indd is het lastig dat je met een hele groep buiten staat te wachten, maar volgens mij had ook iedereen ff naar binnen kunnen rijden en dan vanaf "stofzuigerplaats" de wasplek op kunnen gaan. Maar goed
Zelf ook indd mijn velgen goed gedaan ( sorry was echt nodig.) en ja ben geen voorstander ervan om mijn velgen te gaan doen na het behandelen van mijn lak. Maar dit zal denk ik een persoonlijk puntje zijn.
Verders nog dank voor de uitleg en tips en trucs her en der.
Ook de spontane dozen met lekkernijen waren zeer gewaardeerd (lees : alleen dat was al de moeite om te komen haha)
Foto's zijn erg leuk om terug te zien!!
Leuk om jezelf zo bezig te zien haha
Maar heb zelf ook nog een paar foto's, maar die zal ik er ff opzetten als ik vrij ben. ( nu aan t werk ).
Als het aan mij ligt ben ik de volgende keer zeker
Weer van de partij , en ja hopelijk dan mijn collectie weer iets verder uitgebreid.
Want zag bij sommige onder ons spullen te voorschijn komen waar ik bang van werd lol.

Greetzz hollander
 
Ik sluit me wel bij Dennis aan wat het auto wassen betreft.
Zelf heb ik zaterdag de Astra grondig gewassen zodat ik zondag binnen 10 minuten de wasbox weer uitwas.
Als ik dan zie dat er mensen zijn die 10 minuten over 4 velgen doen dan bevreemd mij dat wel een beetje...

Iedereen snapt dat je je auto 100% schoon wil hebben maar aan de andere kant hebben we ook beperkt de tijd en mij lijkt het dat je die tijd gaat steken in zaken die je het liefste overdekt en droog wil doen en dat die velgen later ook nog wel kunnen ? Iedereen die daar rondloopt snapt ook wel dat je in 4 /5 uurtjes geen uitgebreide full-detail kan doen.

Wellicht dat dat net zoals Dennis ook al aangaf een aandachtspuntje is voor de volgende keer ?

@ Hollander : of je nou buiten of binnen staat te wachten, dat maakt neem ik aan geen verschil aangezien het net zo lang duurt?


Terug naar de dag zelf : wat mij betreft een zeer geslaagde 3de editie !
D-J had met de eigenaar alles weer tot in de puntjes geregeld en ook de eigenaar lijkt het steeds leuker te vinden.

Dit jaar nog minder aan de eigen auto gedaan dan vorig jaar maar wel lekker veel kunnen kletsen met iedereen en wat mensen op weg kunnen helpen (hopelijk op de juiste).

Wilma en ik hadden een aantal foto's gemaakt, helaas is de een wat beter gelukt dan de andere omdat het toestel niet helemaal juist stond ingesteld.

P1060051_zps4d94dcc4.jpg


P1060048_zpsea97d104.jpg


P1060050_zps49e6aa01.jpg


P1060052_zps6bb73d38.jpg


P1060054_zpsa4fc6895.jpg


P1060056_zps441e2dc7.jpg


P1060057_zps8a065825.jpg


P1060058_zps32176e1b.jpg


P1060060_zps84c7ee20.jpg


P1060061_zpsdfbbef99.jpg


P1060062_zpsfe554b0e.jpg


P1060063_zpsb9a59f57.jpg


P1060064_zpsbfeb6d3d.jpg


P1060065_zps0c9411ca.jpg


P1060067_zps0fbee7cd.jpg


P1060068_zpsea9771bc.jpg


P1060069_zps29433b84.jpg


P1060071_zps82a5792c.jpg


P1060073_zpsa4b73ac5.jpg


P1060074_zps73f142cc.jpg


P1060075_zps374b7703.jpg


P1060076_zpsa7e03b63.jpg


P1060077_zps4487c25d.jpg


P1060078_zpsf55cfb88.jpg


P1060080_zpsc07fd41b.jpg


P1060081_zps79a318df.jpg


P1060082_zps300f6ee9.jpg


P1060083_zps021d8c53.jpg


P1060084_zpsbdb8963d.jpg


P1060085_zpse6afeddd.jpg


P1060087_zpscacece61.jpg


P1060088_zps630cb1c2.jpg


P1060089_zpscc443a07.jpg


P1060092_zps5bd1a66c.jpg


P1060093_zpse119b211.jpg


P1060094_zpsc821f936.jpg


P1060100_zps04e967bc.jpg


P1060101_zpsdce8363e.jpg


P1060102_zpsceb06b1e.jpg


P1060103_zps8e8beb22.jpg



P1060095_zpse4516f26.jpg


P1060086_zps122eff15.jpg



Waar ik overigens nog wel erg benieuwd naar ben is waar die Audi A1 rijders zijn gebleven ?
Ik heb ze uitgebreid hun auto zien wassen maar daarna niet meer gezien ? Ben benieuwd wat daar de reden van is geweest (mag evt. ook wel via een prive bericht).
 
Dibbuz;347011 zei:
Misschien een verbeterpuntje voor volgend jaar: kom met een redelijk schone auto en was alleen het carrosserie.
Ik zag mensen die uitgebreid hun velgen aan het reinigen waren terwijl er nog een hele rij auto's stonden te wachten om te wassen.
Er zijn maar drie wasboxen en je velgen kan je later altijd nog wassen.

Kan ik me alleen maar bij aansluiten.
Vorig jaar heb ik toch behoorlijk lang in de rij gestaan om de auto te kunnen wassen, maar omdat ik mijn auto daags tevoren nog goed had gewassen, was ik zelf in een luttele vijf minuten klaar.
Ook zoiets als emmers vullen etc. kun je al doen als je nog staat te wachten in de rij.

De locatie blijft top. Mooi dat de eigenaar ook nog steeds blij met ons is. Als het een volgende keer weer uitkomt, zal ik er vast weer bij zijn.
 
@juffer.

Ben het er ook zeker Mee eens Dat het
Wijs is om een dag van te voren t grootste schoonmaakwerk al te doen.
Maar werk zelf ploegendienst en dit was voor
Mij geen mogelijkheid.
Ook was t van mij een stukje onwetendheid dat er zo'n druk achter zat. Eerste keer op zo'n bijeenkomst en t zag er allemaal vrij relax uit. Zodoende ga je je dan ook niet al te snel druk maken.
Wijze les voor de volgende keer.
Al met al een leuke leerzame dag gehad.
 
Ik wil ook niemand beledigen of de schuld ergens van geven, maar als we hier nou met zijn allen even over nadenken hoe we elkaar daarin kunnen helpen dan hebben we daar de volgende keer alleen maar profijt van.
Uiteindelijk heb ik ook makkelijk kletsen aangezien ik alleen maar een voorruit, 4 banden en het leer heb laten doen ;)
 
Leuke foto's hoor Arjan & Wilma

Het was wederom een leuke dag en m'n Zweed staat er weer netjes bij. Er stonden vele mooie auto's, maar de twee Renaults waren toch wel mijn twee favorieten. Wat een vette uitvoering van de Clio.
 
Hahaha juffer volgende x dus iedereen 1 velg laten doen dan is het zo klaar :D
Nee zonder dolle . Moet indd voor de volgende x even rekening mee gehouden worden.

En LB Thanks voor je compliment !!! :cool:
 
Laat ik eerst eens reageren op de doorloop: met 23 deelnemers (en 1 verstekeling: wie was de audi A1 (wit) rijder?!?!) en 3 wasboen is het domweg erg lastig om een beetje doorloop te garanderen.
Daarom bewust de tijd van 10:00 uur aangehouden, en met klein comité fors eerder gekomen. Daardoor was de wachttijd tov vorig jaar veel korter. (immers: spreiding)

Ook heb ik nog gedacht over het maken van een rooster, maar dat vond ik veel te gek (te paternalistisch ook). Daar dus van afgezien.

Dus ik pak de handschoen op (oke, washmit ;)) door met name de tip van Dennis maar mee te heunen: zo schoon mogelijk aankomen aub. Voor een volgende keer.

Verder: bedankt voor jullie complimentjes. Ook ik heb er erg van genoten. Van de vriendschappelijke sfeer, hulpvaardigheid en de resultaten. Bedankt!

dan, nog ff wat foto's:

IMAG0538_zps7597dc02.jpg


IMAG0540_zpsd551c134.jpg


IMAG0537_zpsf5cfa790.jpg


IMAG0535_zps6766e970.jpg


IMAG0532_zps9080f42b.jpg


IMAG0531_zps0cc49518.jpg


Mooie he. En de beading van de Fusion was zooooo vet Juffer!!! thx mate!
 
Dat ziet er top uit! Misschien de volgende keer toch ook maar serieus overwegen te komen. Ziet er goed uit allemaal op de foto's. Misschien moet de eigenaar meer wasboxen maken :D
 
@Juffer1 en D-J
Met de witte Audi A1 was ik.

Ik had de auto zaterdag ervoor helemaal gewassen en de foam van de wasbox gebruikt zodat hij ontdaan was van de resten van de wax e.d. zodat ik zondag alleen de auto maar hoefde af te spoelen (dacht ik).
Het was voor ons de eerste keer dat wij mee deden met een meeting en wij wisten dan ook niet hoe het in ze werk zou gaan.

Wij waren om 9.45 uur aanwezig, lekker op tijd dachten wij maar vele hadden die gedachte want binnen waren al mensen bezig met het poetsen van hun auto.
Zondag bleek toch de auto toch viezer dan verwacht (later toch niet zo vreemd want 200km voornamelijk in de regen vervuilt de auto erg) en moest ik de auto toch wassen, beetje jammer dat ik de emmers niet had meegenomen maar ja ik ging er vanuit dat ik de auto alleen maar hoefde af te spoelen. Om 11.30 uur waren wij klaar met wassen en waren nog van plan de auto te kleien, afnemen met Eraser, PB White Diamond aan te brengen en als laatste Collinite 476S Wax te gebruiken.

Ik heb vorig jaar mijn rechter bovenarm gebroken en hoewel het genezen is zijn er soms dagen dat hij niet doet wat ik wil en zondag was zo’n dag, nadat mijn vrouw bijna de auto alleen had gewassen hebben wij besloten om te stoppen en naar huis te gaan.
Binnenkort toch maar de behandeling uitvoeren voor de auto.

Het zag er wel professioneel uit hoe de mensen met de auto bezig waren op deze mooie locatie.
 
Viatin ==> Daar word je idd niet blij van, vervelende situatie :(
Wellicht woont er iemand van hier in je buurt die je eens een dagje wil helpen?

Zelf ben ik ook eigenlijk de hele dag wel druk geweest, auto moest behoorlijk aangepakt worden, dus had ook niet de insteek om heel de auto te doen, maar wilde wel de delen die ik zou doen ook even goed doen, de delen die ik niet heb gedaan heb ik uiteraard wel even beschermd met een wax, dus dat moet later maar eens aangepakt worden.

Ook weinig foto's gemaakt, enkel een paar van de auto, en 2 van na het polijstwerk:

20131124_130222.jpg


20131124_132146.jpg


20131124_163601.jpg


20131124_163159.jpg
 
@Viatin; wat een verhaal joh. Het doet er nu niet meer toe, maar had ff hulp gevraagd. Laat ik alleen voor mezelf spreken, ik had je graag geholpen om er toch een mooie detail dag van te maken. Sterkte met je arm!


@Eelco; de metallic popt er schitterend uit.
 
Leuke foto's nog. Ben eigenlijk ook wel blij dat andere de opmerking maken van het wassen. Voor mij maakte het niet uit aangezien ik op tijd (lees te vroeg was) en geen zware agenda had voorzien. Ik had echter de wagen zaterdag mooi gewassen, en denk dat ik na 10min. klaar was ik de wasbox, zelfs na de rit van 200km. Dus ja, inderdaad iets dat gemeld kan worden zodat we hier allemaal rekening mee kunnen houden de volgende keer.
 
@Viatin: vervelend, dat je last had van je arm. Kwam door het koude vochtige weer? (zelf als tiener mijn onderarm gebroken, en meer dan 5 jaar later had ik nog pijnlijke botten bij bijvoorbeeld fietsen met koud en mistig weer. Ondertussen al decennia geen last meer gehad, maar dat heeft echt jaren geduurd voor het echt over was. Misschien volgende keer je arm extra warm inpakken, zodat je minder last hebt?
 
LB;347080 zei:
@Viatin; wat een verhaal joh. Het doet er nu niet meer toe, maar had ff hulp gevraagd. Laat ik alleen voor mezelf spreken, ik had je graag geholpen om er toch een mooie detail dag van te maken. Sterkte met je arm!

Dat geld ook voor ons!
Volgende keer gewoon aangeven en je zult zien dat je een leuke dag hebt:grinning:
 
Kan me heel goed voorstellen dat als je hier voor het eerst bent je een beetje overdonderd bent.
Zoals de rest ook al aangaf : volgende keer gewoon vragen of je bij iemand wat kan lenen of dat iemand anders je even wil helpen.
Niemand zal daar raar van op kijken (meerdere mensen waren trouwens de wasspullen vergeten).