• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Overzicht Lake Country 5,5" en 6,5" pads

Dit zou ik kopen :

-1 Groene Heavy Polishing Pad (Of een Oranje)
-2 Witte Polishing Pads
-1 Groene Light Polishing Pad
-1 Zwarte Finishing Pad
-1 Rode Wax/Sealant Pad

Groene H en een Witte voor de SSR2.5
Witte en een Groene L voor de SSR1
Zwarte voor de Black Hole
Rode voor je Ex-P

Kwestie van vanalles een beetje te hebben..! :)^
 
Maar je doet dus bijvoorbeeld eerst de SSR 2,5 met een groene H en daarna nog een keer de hele auto met de witte? (met eerst het curen na behandeling met de groene H dus?)
 
@wokkelz

welke pad voor de SSR hangt helemaal van de auto af: hoe erg zijn de swirls, hoe hard is de lak? Voor de Black hole zou ik de zwart pad nemen, voo de EX-P een rode.


** edit: zie ik dat er al weer 2 mensen voor me zijn geweest **
 
wokkelz zei:
Maar je doet dus bijvoorbeeld eerst de SSR 2,5 met een groene H en daarna nog een keer de hele auto met de witte? (met eerst het curen na behandeling met de groene H dus?)

Zal na SSR2.5 met een Green Heavy Polishing waarschijnlijk SSR1 met een white polishing pad zijn. Althans dat heb ik bij mijn VW Golf III gedaan. Ik heb na de SSR2.5 nog wat "spots" gedaan met SSR2.5 op Orange Light Cutting.
 
Idd heel handig da overzicht:)^ Dit heeft mij heel goe geholpe om een keuze te maken van pads die ik binnekort gaan aanschaffe..
Maar toch had ik graag de mening gehad van mense die al ervaring hebben me de LC pads (excuses voor de zoveelste vraag daarover:D )

Ik heb de G220 van Meg's hier ligge, gebruik ik dan best de 5.5 inch of 6.5 inch pads, en passe die zonder probleem op de G220 backingplate?

Welke pads ik dan dacht te kopen:

- de oranje (mss 2 stuks)
- de witte (ook mss 2 stuks)
- de blauwe of de zwarte om te gebruiken voor glazes aan te brengen
- de 4 inch oranje
- de 4 inch witte
- de 3.5 inch backing plate

Wax breng ik liever met de hand aan, dus daarvoor zou ik dan de ronde rode applicator pads nemen;)

Is dit goe om mee te beginne, want ik heb helemaal geen ervaring met LC pads:D
 
Is de "n" kapot op het toetsenbord?? :D

Ik zou 1 oranje nemen en een groene light polishing pad, voor de rest ziet het er prima uit
 
stimpy68 zei:
Is de "n" kapot op het toetsenbord?? :D

Ik zou 1 oranje nemen en een groene light polishing pad, voor de rest ziet het er prima uit

Sorry, slechte gewoonte:D

Maar bedankt voor het advies!

Passe de 5.5 inch pads op de G220 backing plate, of heb ik daar nog een andere voor nodig? Die zullen misschien ook wat gemakkelijker werken vergeleken met de 6.5 inch pads?
 
huybes zei:
Idd heel handig da overzicht:)^ Dit heeft mij heel goe geholpe om een keuze te maken van pads die ik binnekort gaan aanschaffe..

Leuk om te horen dat het overzicht goed bevalt! Succes ermee! Ik zie dat Adrie (Stimpy) je al goed heeft geholpen!
 
Bedankt;)

Ja zo'n overzicht is echt super handig, alle info bij elkaar, veel gemakkelijker dan diezelfde info verspreid terug te vinden:D
 
Makkelijkste is dat je alle pads neemt, ze komen toch allemaal ooit wel eens van pas (op de grofste, die gele na misschien)! Geen betere raad dan voorraad is de leuze hier immers :)_[] .
 
Jammer dat ze al een week niet op voorraad zijn :sob: en in nu in deze vakantie niks kan doen.. dappie ligt klaar voor verzending :(. nou ja.... vette pech.
 
lakecountrypadoverzicht.jpg



padcetera.jpg



En in .PDF file


Zo. Even hier het overzicht geparkeerd aangezien ik me iedere keer rot zoek ernaar :!
 
bestaat er toevallig ook zo een overzicht-lijstje voor de pads van meguiar's ???
grtz johan
 
Meg heeft 4 pads:
- wol
- cutting
- polishing
- finishing

Zou 'm dan meer bekijken a la middelste rijtje ( inizio / mezzo / finale )
 
Even een leken vraagje: Heeft de pas nou echt zelf een cutting factor of is hij gewoon harder waardoor je met een polijstmiddel meer cutting effect hebt? Als je bijv met een cutting factor schijf van 5 met poorboys professional polish (0 cuttingfactor) gaat werken heb je dan nog steeds een cutting effect? Of is dit echt belachelijk?

Het lijkt hier wel de auto-detailing universiteit!!!

Groeten Dries