• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Overzicht van verschillende soorten klei en prijs per gram

Over de prijs van klei: de klei van Mothers wordt alleen in de bekende kit verkocht. Nu heb ik eerder al een fles Spray&Wipe en een flinke stapel doeken gekocht. M.a.w. ik heb geen complete kleiset nodig, maar alleen de klei.

Welke losse klei zou ik als alternatief kunnen kopen? (Bilt-Hamber soft clay misschien?) Het wordt mijn eerste keer kleien en ik werk handmatig (AG SRP+EGP). Als er geen geschikt alternatief is dan koop ik natuurlijk gewoon het alom geprezen Mothers kitje.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Iemand die al ervaring heeft met klei-pads ? (idd voor op de dap)

Cg's heeft ook een soort van sponsje dat dient om te kleien , iemand hier al mee gewerkt ? :weetniet
 
GSM:

Je kan met de Clay Block wel sneller werken als met de 'normale' klei, maar hij laat wel meer marring achter.
 
welke doek adviseren jullie na het kleien?

Dit kan gewoon met een goede kwaliteit MF-doek. Denk hierbij bijv. aan de groene Monello - Peluche Verde of zijn grotere witte broertje, de Monello - Peluche Bianco.


Ook kan je het afnemen na het kleien overslaan als je de hele auto gewoon clayed en dan de auto opnieuw wast.



Greetz
 
+1 voor Q. Wassen is in mijn optiek de beste oplossing want dan verdun/los je al het product op de gehele auto op. Met een doek wordt ook veel gedaan. Ik denk dat het qua tijd niet veel scheelt.
 
  • Leuk
Reactions: Mark Taxi
Oud topic maar ik heb wel een vraagje.
Nav alle tips wil ik gelijk klei meebestellen. Dan heb ik het maar alvast. Maar mijn auto (mazda) heeft nogal zachte lak. Die is ook nog eens nieuw. Ik heb dus een zachte klei nodig, toch? Ik dacht aan die van Auto Finesse. Hoe denken jullie daarover? Dit dan icm born slippy.
 
AutoFinesse is een medium klei en 200gr, 100gr is meer dan voldoende voor een auto en kun je voorlopig wel mee vooruit, en dus wat duur.
Stjärnagloss is zacht tot medium, Supernatural medium, Soft99, Alchemy en Valet Pro mild zou je ook eens naar kunnen kijken.
Born Slippy is ook prima, het is een beetje waar je voorkeur naar uitgaat.
 
  • Leuk
Reactions: Mellow