• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pad keihard en ''niet meer willen''

jack-e60

Detailing addict
24 dec 2014
42
65
38
Afgelopen week de auto van me moeder aangepakt. Wilde beginnen met een milde aanpak. Auto had al een jaar of 10 geen poetsmiddel gezien geloof ik... Gevolg: Rood wit roze gekrijte lak...

Auto 2 keer geassen, en daarna de dap900 erop los gelaten. Met monello 3/8 als ik me niet vergis en zwarte pad.

Ik was driekwart met de auto en merkte dat mijn pad echt niet meer wilde... Klonten erop en vlekken op de auto. Was de auto dan te erg vervuild? Of teveel middel gebruikt? Heb de fles monello al anderhalf jaar dus kan me dat niet voorstellen?

Gr Jack
 
Beste Jack,

Wat is Monello 3/8. De enige polijstmiddelen die Monello heeft zijn FInale, Mezzo en Veloce.

Een zwarte pad met een ider van deze producten zal ook weinig uithalen gezien het feit dat dit een 'wax/glaze' pad is en geen 'polijst' pad.

Een hele auto doen zonder de pad te wassen is het probleem wat je nu heb gehad. Het polijstmiddel is hard geworden na zoveel product en werk. Na ieder paneel (deur of halve motorkap) is het essentieel je pad uit te spoelen onder de kraan met warm water zodat je een 2e hit kun uitvoeren met een schone pad.
 
Wat Petr zei inderdaad. Nee heb niet gekleid. Heb ik me dan vergist in pads? Had mn Dap al ruim 1,5 jaar niet gebruikt :( Ik ga nog maar eens het stappenplan doorlezen, voel me nu gelijk weer een noob... Heb alle pads en alle middelen van Monello, zal me dus vergist hebben in de pads.

Is dat wassen na elk paneel echt nodig? Laatste keer met de dap was mijn BMW E60. Die is wel een lap groter als een MItsubeestje Colt! En toen had ik nergens last van. Die was wel van tevoren gekleid moet ik erbij zeggen.

Thanks voor alle tips!

Groetjes Jack
 
Na het lezen van de howto heb ik mn eigen vragen beantwoord. Mooie l*l die ik ben. heb dus de zwarte finishing pad gebruikt om te polijsten. Jammer weer van mezelf. Was het puur vergeten. Gelukkig een mooie bestelling geplaatst bij carclean, kunnen we vers aan de slag :)
 
Is dat wassen na elk paneel echt nodig?

Dat is zeker nodig. Bij grote panelen zoals de motorkap of het dak spoel ik vaak zelfs halverwege de pad uit. Met lichtere combinaties kan je vaak wat langer doorwerken omdat je simpelweg minder lak eraf haalt en je pad dus minder snel vol zit. Ook heb je daarvoor vaak al zwaarder gepolijst, dus alle vervuiling is ook al van de lak verdwenen.
 
Geeft niets we maken allemaal wel eens een foutje.
Als je van je fouten maar leert dan komt het helemaal goed.
Gewoon vrolijk verder gaan .
 
Stappenplan om te polijsten, neem even een kijkje bij Wash & Wax

https://forum.Carclean.com/threads/nieuwe-en-verbeterde-stappenplannen-dodo-juice.17926/
 
bij een rode gekrijte auto denk ik dat je zelfs veel vaker de pad moet uitspoelen als er al 10 jaar niks aan gedaan is, er zal behoorlijk wat vanaf komen, ik doe het meestal op gevoel, maar mijn eigen wagen is natuurlijk al een paar keer gepolijst en het hangt eraan welke combinatie ik dan gebruik hoe vaak ik hem moet uitspoelen.
 
Ga van het weekend de BMW aanpakken, nu in de goede volgorde :innocent: Volgende keer de Colt weer eens aanpakken, denk dat hij nog veel beter zal worden dan hij nu al is:)