• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pads droogzwieren op DAP, dat mag volgende de handleiding toch helemaal niet?

blazer

Detailing addict
17 dec 2010
275
62
Hallo ,

Ik lees in verschillende topics over het droogzwieren van je pads op de DAP machines .

Nu ik heb vandaag mijn DAP kit aangekocht en bij het lezen van de handleiding staat er op pagina 8

"Gebruik de machine nooit zonder dat deze tegen het oppervlak van uw
voertuig rust".


:|~*
 
+1 gewoon in een aparte emmer droogdraaien. Als extra beveiliging een oude handdoek erover tegen de spetters. Droogdraaien in de padwasher is me slecht bekomen. 1 afgescheurde pad:(
 
Heb het toevallig ook gedaan had de pads uitgewassen en licht uitgeknepen, maar na 2 dagen waren die nog zeer nat als ik er op nijpte, even op de DAP
en zwieren maar op stand 3 het water was er dan wel uit stond versteld hoeveel water er nog uitkwam
 
Ik zwier mijn pads altijd droog op de Dap, tot op heden doet 'ie het nog....:)
Trouwens, meen mij te herinneren dat het hier soms werd aangeraden de Dap voor het eerste gebruik even onbelast te laten draaien, dit zou de koolstofborsteltjes ten goede komen? :-"
 
Ik heb een gat in een deksel gemaakt van de emmer. Hier past precies mijn pad erdoorheen. Dan laat ik hem ff ronddraaien met de DAP. Pas eruit halen als hij uitgedraaid is, anders snij je je pad in stukken als je tegen randje aankomt.
 
Waarschuwingen gelden altijd in relatie tot de context :-"

Met een pad vol polijstmiddel de DAP niet starten als hij het oppervlak niet raakt, geeft zo'n bende
Na het polijsten de DAP uit laten draaien terwijl hij het oppervlak raakt, eerder optillen geeft wederom kans op een bende

Mag hij dan nooit vrij draaien :weetniet
Jawel, als hij nieuw is, is dat zelfs aan te raden, met beperkte snelheid even rustig aan ...
Dan kunnen de koolborstels een beetje inlopen.

Maar, het is een excenter, dus met een gewicht aan de as. Dat geeft een slingering die de aandrijfas belast
Daar kan hij tegen, maar het oppervlak houdt hem in balans, vrij in de lucht met een pad uit het midden vol water is wat anders

Zoals bijna altijd, handel met beleid (tegeltje ?)

Hans
 
Ik heb dat een keer gedaan. Toen is het klitteband van de pad af gescheurd en de pad weg gevlogen. Kapot dus. ik doe et niet meer dus.
 
Ik heb ooit in de vroege detail tijd het gehad met een pad op een excentermachine.

In mijn ontwetendheid had way te veel polijstmiddel in de pad zitten. De kracht die op een pad komt te staan door de middelpuntvliegende kracht deed de pad letterlijk uit elkaar spatten 8o