• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pads voor aanbrengen wax.

christiaan3108

Detailing addict
8 nov 2015
43
68
28
Rotterdam
Goedemiddag allemaal,

Ik ben eens benieuwd naar wat voor pads iedereen gebruikt om zijn wax aan te brengen.

Ik hen verschillende waxen staan met bijna allemaal een verschillende diameter opening. Enkel zijn applicator pads bijna altijd groter en heb ik het gevoel dat ik rare fratsen moet doen er wax op te krijgen. Hem half dubbel vouwen en dingen als dat bijvoorbeeld. Ik weet alleen dat waxaddict foam applicators heeft die perfect bij de wax past. Maar nu heb ik bijvoorbeeld ook dodo juice capped in america. Deze pot is wat kleiner en ik moet dan een pad aardig samen knijpen hem er doorheen te krijgen.

Wat voor pads of andere producten hebben jullie en hoe doen jullie dat?
 
Bij mij wisselt het.. Ik heb de rode basics of bling applicator van Dodo, een aantal hele fijne van flexipads, de grote zwarte handpads van Monello. Ik kan me alleen wel voorstellen dat die laatste wat lastiger gaan als de pot wat leger is...
Aan de andere kant zijn ze soepel genoeg! Ik ga even meelezen om te zien wat anderen doen!
 
Ik heb meerdere monello disco duo setjes liggen. Vind ik tot nu wel fijn werken alleen het gevoel dat hij veel product gebruikt omdat de haartjes zo snel vol zitten. Maar dat kan ook zo lijken.
 
Even ter verduidelijking:

http://Carclean.com/product/Dodo_Juice/Basics_of_Bling_Wax_Applicator_BBWA1PC_102523

Die heb ik nu.

Daarnaast al jaren deze:

https://www.Carclean.com/product/Monello/Easy_Detailing_Finishing_Hand_Pad_Black_MHPB_101164

En die bevallen ook super eigenlijk. Door zijn formaat pakt die lekker makkelijk beet. Die kleinere dingen krijg ik meestal kramp van in mijn handen!
 
Alles wat voorbij komt zet ik gewoon even op mijn verlanglijstje. Kan ik altijd andere'n een keer uitproberen.

Die pucks van scholl? Ik heb er eentje liggen. Ik vind hem erg groot.... zelf ook nog niet gebruikt. Misschien wel handig bij een vloeibare wax.
 
Ben eigenlijk wel blij met mijn 'ovale' euro handpads van Monello. Die vind ik wat makkelijker vasthouden dan ronde. Moet kunnen met zwarte pads, maar ik zou toch graag weer de rode terug zien komen.
 
Ja, die heb ik er inderdaad een paar van. Inderdaad veel prettiger in de handen. Enige waarbij ik geen kramp in m'n (ongetwijfeld veel te lange) vingers krijg!
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Ik gebruik altijd de Finger Mitts van Dodo Juice.

Je hebt de Basics of Bling uitvoering - rood en de Supernatural uitvoering - creme. Deze laatste is wel iets lekkerder omdat het schuim 110 ppi (heel erg fijn) is en de rode is 90 ppi (ietsjes grover waardoor er iets meer product in gaat en iets ruwer glijdt)

Een vraagje terug.
Wat vinde gij van die Capped in America?
 
Ik gebruik altijd de Finger Mitts van Dodo Juice.

Je hebt de Basics of Bling uitvoering - rood en de Supernatural uitvoering - creme. Deze laatste is wel iets lekkerder omdat het schuim 110 ppi (heel erg fijn) is en de rode is 90 ppi (ietsjes grover waardoor er iets meer product in gaat en iets ruwer glijdt)

Een vraagje terug.
Wat vinde gij van die Capped in America?
Ik heb hem al een tijdje in huis maar gisteren pas voor het eerst gebruikt. Hij ruikt erg lekker en smeert gemakkelijk met de kleine applicator pad van waxaddict. Die past net in het potje. Verwerking is ook makkelijk. Gewoon wax on wax off. Geen lange cure tijd en ook gemakkelijk af te nemen. So far so good. Glans ziet er ook netjes uit! Ik heb na een paar uur nog wel even afgetopt met Red Mist
c306c9f17e077601130d6de7fbef4afc.jpg
 
Ik gebruik kleine puck's (autochem) en de zwarte monello ovale pad, de puck's zijn vrij stug maar werken zeer prettig (en laten absoluut geen krassen achter!) de monello vind ik alleen fijn bij een zachte of vloeibare wax.
 
Nee absoluut niet. Staat ook op het flesje.
Als je dat wil kun je beter Carnauba Glaze nemen
Echter als je de auto mooi gewaxt hebt hieft er niet direct een quick detailer overheen. Quick detailers zijn voor de wasbeurten door, niet voor het hele stappenplan