• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To Paw modificatie.

Svenn21

Detailing chief
23 jul 2013
354
85
969t8h.jpg


Hallo mede detailers.

Tijdens de kerstdagen heb ik een mystery box besteld en hier zat de Paw-21mm in, welke met kleine aanpassingen een volwaardige machine is om mee te werken.

Ik heb mail contact gehad met Carclean HQ over welke aanpassingen het precies ging, echter de uitvoering heb ik bedacht, Carclean of ik zelf zullen in geen enkel geval aansprakelijk zijn voor schade aan mens of machine!

De machine kan een of meer van de volgende tekortkomingen hebben, maar functioneert wel. Deze tekortkomingen kun je mogelijk verwachten:
  • In 85% van de gevallen een verhoogd geluidsniveau. Tussen de 90 en 105 decibel. Gehoorbescherming wordt aangeraden! (normaal zou zo'n machine ongeveer tussen 85 en 90 decibel moeten zijn)
  • In 25% van de gevallen soms iets te lange schroef voor het aandraaien van de steunplaat, 1 of 2 extra ringetjes lossen dit op.
  • In 40% van de gevallen soms verhoogde weerstand van de steunplaat tegenover rubber ring, mogelijk verhoogde slijtage van steunplaat of rubber ring.
  • In alle gevallen: schroefjes in de kop kun je zelf het best vastzetten met locktite om lostrillen te voorkomen.
Het geluidsniveau kun je zelf vrij weinig aan doen enkel het dragen van juiste gehoorbescherming is altijd aan te raden in omgevingen waar een verhoogd geluidsniveau is.
De rest van de mogelijke tekortkomingen ga ik hier onder uitleggen stap voor stap.

De benodigde gereedschappen:

- Kruis schroevendraaier.
- Platte schroevendraaier,
- Magneet pen.
- Inbus 6 (word mee geleverd met de Paw).
- Loctite.
- Waterkoker of andere manier van heet water.
- Een bord.
- En de Paw natuurlijk.

Stap 1 backingplate demonteren:

Neem de Paw en haal de backingplate los van de machine d.m.v de inbus bout in de midden los te draaien, deze kun je nog even aan de kant leggen hier gaan we dadelijk mee verder.

Stap 2 het vast zetten van de bouten met loctite:

Onder het contra gewicht zitten 4 bouten, hier heb ik er 2 van omcirkelt in de foto beneden, als je het contragewicht een slag draait zie je de andere 2 zitten.
Deze bouten dienen vast gezet te worden met loctite, aangezien hier enkel de blauwe kap mee vast zit kun je ze gerust alle 4 los halen en eruit pakken. Hier heb ik zelf de magneet pen voor gebruikt..
Pak een stukje karton of papier en leg daar je boutjes op, nu kun je elk boutje voorzien van 1 druppel loctite schroef ze daarna weer terug in je Paw.
Je hebt nu ook nog de mogelijkheid om de 3 bouten van je contra gewicht vast te zetten met loctite of even na te draaien.

wa3ms4.jpg


Let op!
Loctite is lijm en kan vervelende plekken geven op kleding of meubels.


Stap 3 slijtage verminderen van de rubberen ring:

Ik heb zelf heb water opgezet met de water koker, ondertussen een bord genomen en deze op tafel geplaatst. Toen het water warm was heb ik dit in het bord geschud en de Paw daar op geplaatst en aangedrukt zodat je contra gewicht het bord raakt, houd dit een paar minuten vast zodat de rubberen ring soepel word. Als de ring soepel is kun je deze makkelijker ombuigen/plooien, koel daarna je rubberen ring op de zelfde manier alleen dan met koud water.

Voor
nfio35.jpg


Tijdens
2m7xe2d.jpg


Na
70z8k2.jpg


Stap 4 de backingplate aanpassen.
Als laatste stap kun je de backingplate er weer terug bij nemen.
De backingplate zit vast met de inbus bout met daar onder een gekartelt ringetje, dit kartel ringetje heb ik weg gelaten en hier voor in de plaats 2 ringetjes gestoken van circa 1mm dikte.
Als je de ringetjes in de backingplate hebt gestopt kun je de backingplate terug monteren met de inbus bout zoals je deze ook los gehaald hebt.


Als je dit gedaan hebt is je Paw operationeel en volledig inzetbaar!

Ik hoop dat de (toekomstige) Paw eigenaren er een bruikbare tutorial aan hebben, tips of vragen kunnen natuurlijk altijd gesteld worden!

Sven
 
@svenn21,

ik snap deze ff niet;

Stap 3 slijtage verminderen van de rubberen ring: (deze komt toch sowieso hoger als je 2 ringetjes tussen de BP en en machine plaatst?

Ben waarschijnlijk even blond :)
 
@Stephan

Je zou inderdaad zeggen van wel maar de ringetjes worden tussen de backingplate en de bout geplaatst, en niet tussen het contragewicht en de backingplate. Aangezien het contragewicht (zie foto 1) 2 rechte zijden heeft past je backingplate er maar op een manier op;)


Goed opgelet!;)

Sven
 
Ik had ook al zitten kijken om ringetjes er tussen te doen, maar dat was niet de oplossing.
Had ook al gekeken om het rubber in te korten.

Maar ga denk ik eerst de boel maar eens warm maken en verbuigen.
 
  • Leuk
Reactions: Svenn21
Thanks Svenn, ik ga straks eens een foto van mijn paw plaatsen want snap'em nog niet helemaal :sob:. Tis echt erg aan het worden met mij. De spatie tussen het machine en de BP is veel groter bij mij doos de 2 o-ringen.

Maar wat verbuig je dan? Het zwarte deel met de gaatjes of het deel erboven met de pijl op?

Grtz en :weetniet