Afgelopen zaterdag Melvin op bezoek gehad met z`n Peugot 206.
Melvin had de Peug de dag er voor al goed gewassen en gekleid.Vandaar dat die er vrij netjes uitzag.
Maar aangezien er gereden was met de wagen , de wagen toch gewassen.Maar eerst alle rubbers/kunstof gereinigd met de Megs APC.En de velgen/banden met de Megs APC/SD mengsel.Wagen zelf gewassen met de Poorboys SS&S.En na het afspuiten de wagen toch nog ff ingespoten met de Iron-X.Maar was goed te zien dat de wagen al was gekleid , want er was weinig uitlag hiervan.
Dus alles goed afgespoeld met ruim veel water.
Wagen ingeneveld met de Poorboys Spray & Wipe en dit gebruikt als drooghulp tijdens het drogen.Alleen helaas op het moment dat de wagen droog was begon het weer te spetteren.Dus snel naar binnen en de wagen weer gedroogd.
En aangezien Melvin de wagen al had gekleid de dag ervoor , konden we deze stap overslaan.
En zijn we met een lamp in de handen een rondje lak wezen doen :
En een rondje met de lakdiktemeter gedaan.Veel wisselende waardes , dus er was al een keer wat aan gedaan.Maar met een laagste waarde van 100micron en op de linkerzijde een flinke uitschieter naar 300 micron , was er wel ruimte om een correctie te doen.
Dus de wagen voorzien van een hippe blauwe striping.En de kentekenplaten eraf gehaald vanwege de scherpe randjes.De ruitensproeiers eruit gehaald en op de motorkap de roostertjes aan de bijrijderszijde eruit gehaald om wat makkelijker te kunnen werken :
Hierna een testspot gemaakt.En uitgegaan van wat Melvin al in z`n bezit had.En zijn we gegaan voor de DAP met een oranje pad met de Monello Mezzo.Gevolgd door de DAP met lichtgroene pad met de Monello Finale.Hiermee een mooie lakcorectie kunnen behalen.De Peug lak liet zich mooi bewerken.
Op de achterklep hadden wat logo`s gezeten :
En zoals je kan zien , waren er nog wat afrdukken te zien.En de DAP combi gaf geen resultaat dus de rotary erbij gehaald met een wollenpadje.Eerst aan de gang met de Monello Inizio , maar dit was niet meer uit te poetsen zonder Eraser en gaf niet het gewenste resultaat.Dus de Scholl S3 erbij gehaald.En dit gaf een mooi resultaat.Als je goed ziet is er hier en daar nog een klein afdrukje te zien , maar eigenaar was er tevreden mee :
Verders de achterklep ook met de rotary met wol en de S3 aangepakt , want hier zaten wat hardnekkige krassen in.Maar die waren zo weg en de finish was zeer netjes.Oftewel , ben nu verkocht aan de Scholl serie.
Na het polijsten al de tape verwijdert en de lak ontvet met de C.Pro Eraser.Dit even laten uitdampen en met de DAP en een blauwe pad de Poorboys Black Hole erop gezet.Dit z`n tijd gegeven om te curen en vervolgens uitgepoetst.Hierna een laagje Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 .
Zijn de trims behandeld met de https://www.Carclean.com/product/Auto_Finesse/Revive_Trim_Dressing_250ml_RVT250_102143
Zijn de bandjes voorzien van de Poorboys Bold N Brigth gel.De velgen niks aan gedaan , want de eigenaar gaat ze binnenkort eraf halen en dan grondig aanpakken.
Zijn de raampjes schoongemaakt met de Poorboys Spray & wipe.
En is de uitlaat ook nog onderhanden genomen met een staalwolletje
Voor :
En Na :
En konden we nog wat na foto`s maken buiten , helaas begon het al wat te schemeren , dus de glans komt niet echt door.
En kwam er weer een mooie diepte in de lak :
Wagen is er weer goed van opgeknapt.En de eigenaar is er meer dan blij mee , dus mijn missie is geslaagd.Mischien wel meer te bereiken met polijsten.Maar dit alles is in zo`n 8 uur gedaan met z`n 2en.
Melvin had de Peug de dag er voor al goed gewassen en gekleid.Vandaar dat die er vrij netjes uitzag.
Maar aangezien er gereden was met de wagen , de wagen toch gewassen.Maar eerst alle rubbers/kunstof gereinigd met de Megs APC.En de velgen/banden met de Megs APC/SD mengsel.Wagen zelf gewassen met de Poorboys SS&S.En na het afspuiten de wagen toch nog ff ingespoten met de Iron-X.Maar was goed te zien dat de wagen al was gekleid , want er was weinig uitlag hiervan.
Dus alles goed afgespoeld met ruim veel water.
Wagen ingeneveld met de Poorboys Spray & Wipe en dit gebruikt als drooghulp tijdens het drogen.Alleen helaas op het moment dat de wagen droog was begon het weer te spetteren.Dus snel naar binnen en de wagen weer gedroogd.
En aangezien Melvin de wagen al had gekleid de dag ervoor , konden we deze stap overslaan.
En zijn we met een lamp in de handen een rondje lak wezen doen :
En een rondje met de lakdiktemeter gedaan.Veel wisselende waardes , dus er was al een keer wat aan gedaan.Maar met een laagste waarde van 100micron en op de linkerzijde een flinke uitschieter naar 300 micron , was er wel ruimte om een correctie te doen.
Dus de wagen voorzien van een hippe blauwe striping.En de kentekenplaten eraf gehaald vanwege de scherpe randjes.De ruitensproeiers eruit gehaald en op de motorkap de roostertjes aan de bijrijderszijde eruit gehaald om wat makkelijker te kunnen werken :
Hierna een testspot gemaakt.En uitgegaan van wat Melvin al in z`n bezit had.En zijn we gegaan voor de DAP met een oranje pad met de Monello Mezzo.Gevolgd door de DAP met lichtgroene pad met de Monello Finale.Hiermee een mooie lakcorectie kunnen behalen.De Peug lak liet zich mooi bewerken.
Op de achterklep hadden wat logo`s gezeten :
En zoals je kan zien , waren er nog wat afrdukken te zien.En de DAP combi gaf geen resultaat dus de rotary erbij gehaald met een wollenpadje.Eerst aan de gang met de Monello Inizio , maar dit was niet meer uit te poetsen zonder Eraser en gaf niet het gewenste resultaat.Dus de Scholl S3 erbij gehaald.En dit gaf een mooi resultaat.Als je goed ziet is er hier en daar nog een klein afdrukje te zien , maar eigenaar was er tevreden mee :
Verders de achterklep ook met de rotary met wol en de S3 aangepakt , want hier zaten wat hardnekkige krassen in.Maar die waren zo weg en de finish was zeer netjes.Oftewel , ben nu verkocht aan de Scholl serie.
Na het polijsten al de tape verwijdert en de lak ontvet met de C.Pro Eraser.Dit even laten uitdampen en met de DAP en een blauwe pad de Poorboys Black Hole erop gezet.Dit z`n tijd gegeven om te curen en vervolgens uitgepoetst.Hierna een laagje Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 .
Zijn de trims behandeld met de https://www.Carclean.com/product/Auto_Finesse/Revive_Trim_Dressing_250ml_RVT250_102143
Zijn de bandjes voorzien van de Poorboys Bold N Brigth gel.De velgen niks aan gedaan , want de eigenaar gaat ze binnenkort eraf halen en dan grondig aanpakken.
Zijn de raampjes schoongemaakt met de Poorboys Spray & wipe.
En is de uitlaat ook nog onderhanden genomen met een staalwolletje
Voor :
En Na :
En konden we nog wat na foto`s maken buiten , helaas begon het al wat te schemeren , dus de glans komt niet echt door.
En kwam er weer een mooie diepte in de lak :
Wagen is er weer goed van opgeknapt.En de eigenaar is er meer dan blij mee , dus mijn missie is geslaagd.Mischien wel meer te bereiken met polijsten.Maar dit alles is in zo`n 8 uur gedaan met z`n 2en.