• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pinnacle XMT #4 Heavy Duty Swirl Remover

Olivieros

Detailing rookie
29 apr 2010
24
0
Als ik het verhaaltje erbij lees dan moet dit een hele sterke schuur factor hebben,, als ik dit vergelijk met de producten van monello, is dit dan echt veel sterker? of is dit vergelijkbaar met inizio?

Thnx!
 
Zelf ken ik het product niet, maar ik ga er inderdaad vanuit dat het vergelijkbaar is met de Inizio.. :ja
 
Ten eerste moet je je zelf afvragen of je wel zulk zwaar geschut nodig hebt? :weetniet

Soms is het beter om met een lichtere combinatie meerdere hits te doen dan in 1 stap té zwaar geschut met alle gevolgen van dien. 8o

Let wel dat de XMT #4 flink veel stappen nodig heeft om af te bouwen naar een mooie finish.

Monello Inizio gebruik ik zelden (i.c.m. foampads), liever gebruik ik dan een light woolpad met Monello Mezzo of een ander vergelijkbaar produkt.

Let wel, ik gebruik hoofdzakelijk een rotary ;)
 
Ik zie nu pas dat t in het verkeerde topic segment staat, excuses. Ja voor echt die diepe krassen en dan met een dap 900 DA gaat het niet zo snel met inizio.
 
dan zal het eerder aan de lak hebben gelegen olivier...!
Inizio is echt serieus grof spul hoor...
In combinatie met welke pad heb je de inizio gebruikt dan?
 
oranje, de hele pad was daarna naar de kak. ook wel wat hard gedrukt misschien toch maar t deed echt niks.

ik heb nu ook een gele pas erbij gekocht, binnenkort daar maar is mee proberen. T betreft een saab 9000 met een snoeiharde lak.
 
dan inderdaad geel of zelfs foamed wool....
hard drukken heeft weinig effect (heb je zelf waarschijnlijk ook wel al gemerkt... :cool:)
 
ja inderdaad, ofja, heeft wel effect, in je portemonnee, een extra pad betalen omdat de ander stuk is gegaan.

foamed wool, hoe is dat dan, kan dat op een DAP DA 900 en welk resultaat krijg je ermee, vergeleken met een gele pad.
 
foamed wool is de zwaarste pad die te krijgen is (voor op de DAP iig dacht ik)
bij gebruik van geel of foamed wool, altijd nabewerken met mezzo en finale..!
 
oke dan, ik ga denk ik morgen eff aan de slag met de auto van me moeder, vw golf III variant uit ik geloof 96.. die heeft knoep veel krasjes misschien dat ik daar ook wel geel nodig zal hebben en anders die saab nog maar is doen.
 
Vergeet niet dat in sommige gevallen van harde lak je juist krassen kan veroorzaken met een te grove combinatie :ja

Soms is het, zoals eerder gezegd, beter om met een minder grove combinatie aan de slag te gaan.

Kijk even of er een forumlid bij je in de buurt woont die in het bezit is van een rotary. Misschien kun je die lenen of wil degene je wel een handje helpen.

Of koop de PRO900 ;)