• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To Plastic koplampen polijsten

geert dr zei:
Ben je zeker dat het kunststoffen koplampen zijn bij je Alfa 166 ?
Mijn 166 is van bwj.2001 en die heeft glazen koplampen !

Ja, is kunststof, die van mij is de facelift:

20090715Gerben27924.jpg


De mistlamp is inmiddels vervangen door een nieuw exemplaar, was aan de binnenzijde verweerd, erg vreemd.

20090715Gerben27931.jpg


Zoals je ziet, voor de rest prima, alleen de koplampen grrrr:( ]-0
 
Ik had een mailtje gekregen van DAF44, mijn antwoorden komen blijkbaar niet goed aan, de laatste poging helemaal niet goed, kan niet bereikt worden. Is een Yahoo mailadres.:sob:

Voor degene die gereageerd had, graag via pb dan maar opnieuw proberen.:rules
 
Het is helaas niet gelukt, Olaf toch hartstikke bedankt voor de moeite.:cool:

Het polijsten had bij mijn lampen nauwelijks effect, Olaf heeft me aangeraden om iemand te zoeken die kan wetsanden.

Is er iemand van jullie die dat zou kunnen doen, ik wil mijn lampen erg graag in orde krijgen.....:sob:

Alvast bedankt :cool:
 
Met een excenter en Plastx ( stand 5 & 6 en redelijk wat druk zetten,meerdere passes )moet het toch echt lukken om wetsandsporen weg te polijsten.
Ik heb het al gedaan maar dan wel wetsanden met 1500grit en 2000grit , duurt wat langer maar is dan wel makkelijker tot glans te polijsten !
 
De beschadigingen in het koplamp kappen waren geen gewone slijtage (krasjes etc.) maar echt erin geëtst over ca 40% -50% van het glasoppervlak. Een heel vreemde beschadiging overigens. Ik denk dat er ooit een of ander goedje op is ingedroogd met desastreuze gevolgen. Met een vingernagel voel je duidelijk dat de beschadiging er diep inzit. Ik heb diverse combo's uitgeprobeerd tot aan Ultimate Compound aan toe. Eerst grondig wetsanden en vervolgens polijsten lijkt me de enige remedie.
 
Het ziet er mooi uit, en je zult veel ervaring hebben met de machine.
maar toch een opmerking zonder je af te willen vallen hoor :)^
Bij het spuitgietproces van kunstdtoffen ontstaat er een "natuurlijke" huid bij kunststof poets je hier doorheen zul je steeds vaker en sneller deze handelingen moeten herhalen, ook is kunststof een slechte temperatuur geleider dus de kans dat je "brandplekken" krijgt zijn ruim aanwezig, vandaar mijn opmerking dat je ongetwijfeld een ervaren poetser bent.

voor degenen die het niet aandurven zou ik willen adviseren 1 deel vloeibare autowas 3 delen gedistileerd water 1 deel autoshampo en flinke kneep citroensap uit zo'n plastic citroen, dit geeft ook goed resultaat bij plastic ruiten van cabrio's
 
Iemand ook al eens geprobeerd met de Monello Mezzo en Finale? Het gaat dan om kunststof en niet om glas (Audi A6 2006). Ik neem aan dat de units achter op dezelfde manier gaan.
 
Ik heb met Mezzo en Finale op wit en zwart mijn achterlichten van de 80 gedaan. Wil prima met de DAP, met de rotary durf ik het niet aan i.v.m met de hoge warmteontwikkeling.
 
Blijkbaar verdwijnt de beschermlaag als je met wetsanden tekeer gaat op een koplamp. Ik lees in meerdere reviews dat het probleem van verkleuren steeds sneller terug komt. Ik heb zelf al een aantal koplampen weer als "nieuw" gekregen met deze methode. Helaas is de beschermlaag dan ook van de koplamp af. Ik vraag me daarom het volgende af:

Zou dit niet op te lossen zijn door de koplamp na het polijsten te voorzien van een laagje blanke lak?
 
Er zit inderdaad een beschermlaag op nieuwe polycarbonaat koplampcovers, en deze gaat verweren in loop der jaren. Op auto's met hogedruk koplampsproeiers hangt het ook erg af van de vloeistof die men in het tankje mikt, zoals bekend gebruiken nog steeds veel mensen water met spiritus en als dit goedje meerdere jaren met veel druk op de lampcovers komt vind die beschermlaag dat niet prettig.

Veelvuldig polijsten of waterproof schuren heeft als gevolg dat die beschermlaag weggehaald wordt en je dus geen uv protectie meer hebt voor het plastic. Logisch dat de lampcover sneller gaan verweren en na enkele jaren helemaal niet meer helder te krijgen zijn. De optie van Rensport vind ik wel interessant om te gaan proberen, maar ik twijfel mbt hechting op de covers van mijn Saab die ook nog eens hogedruksproeiers heeft. Toch zal ik het eens gaan proberen met blanke lak, en voor de zekerheid doe ik daar 5% weekmaker bij voor het elastische effect. Zodra ik dat eens gedaan heb zal ik dat uiteraard posten en ook na lange tijd of alles wel hecht en de kleurechtheid goed blijft;)

Grtz, Tex
 
Kleine schop omhoog in dit topic;

Ik polijst al geruime tijd regelmatig koplampen. Sommigen zijn niet voor 100% te herstellen, omdat de verwering gedeeltelijk aan de binnenzijde van het "glas" zit. Gebeurd vaak als er vocht in de koplampen zit.
Maar anders zijn zo goed als alle koplampen te herstellen :ja
Als beschermlaag gebruik ik Meguiar's Headlight protectant. Ik heb nog niemand terug gehad over het opnieuw dof worden van de koplampen.


Hier een 50/50 op een koplamp van een Renault Clio:

2pqrlmf.jpg


2hyw76t.jpg
 
Zou dit niet op te lossen zijn door de koplamp na het polijsten te voorzien van een laagje blanke lak?

Ik heb mij koplampen laten polijsten en laten voorzien van een nieuwe blankelaag bij mijn
schadeherstel bedrijf zien er na 2 jaar nog steeds zeer goed uit
 
Blanke lak er terug oplaten zetten is wel mogelijk maar zou ik zelf af raden. Je hebt namelijk kans dat je lichtbeeld door de blanke lak laag gaat veranderen en dan heb je als nog APK afkeur.
 
Svenn21;n399918 zei:
Blanke lak er terug oplaten zetten is wel mogelijk maar zou ik zelf af raden. Je hebt namelijk kans dat je lichtbeeld door de blanke lak laag gaat veranderen en dan heb je als nog APK afkeur.


Was perfect gedaan is goed gekeurd door APK en RDW
Op originele lampunit zit ook een blanke laag deze verkleurd door uv licht naar verloop van tijd :ja
 
ThaBird;n400043 zei:
Kan je dit toepassen op fabrieksaf Xenon units?

Volgens mij wel

De mijne waren gepolijst ik was niet tevreden met het resultaat. Er zit dan nog steeds een oude blanke laklaag op. De verkleuring gaat steeds verder

Tot ik op een dag bij mijn schade herstel bedrijf kwam ,De man van het schadeherstel bedrijf zij : wij kunnen dit herstellen als nieuw

ik heb dit laten doen ze zien er tot de dag vandaag nog steeds goed uit

Stukken goedkoper dan een paar nieuwe lamp units Ik dacht dat ik er ongeveer 50 euro per stuk voor betaald heb