• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plastic/Pianolak? Citroen C1 onderhouden

C1007

Detailing rookie
18 apr 2014
4
0
Goedenavond,

Ik lees veel over de combinatie APC / Poorboys Natural Look Dressing voor het dashboard. Nu vraag ik me af of dit ook kan worden gebruikt voor het plastic/pianolak (wat is het precies?) op de toerenteller/snelheidsmeter/binnenkant deuren wat in de C1 zit. Het oogt nogal kwetsbaar, zeker als ik lees dat APC voor van alles kan worden ingezet.
Zijn er producten die hiervoor speciaal kunnen worden gebruikt?
 
Het is waarschijnlijk glad met de look van lak. Natural look zal hierop geen mooie finish geven. Ik verwacht dat Poorboys Prof Polish met een MF pad(je) een mooier resultaat gaat geven.
 
APC gebruik ik eigenlijk alleen als iets echt vies is, ik zou het persoonlijk niet als een standaard middel gaan gebruiken in het interieur. Natural Look is een dressing, en is dus eigenlijk alleen geschikt voor poreus plastic, op andere materialen zal het geen effect hebben, en zal je alleen vettige strepen krijgen.

Voor het pianolak kan je inderdaad Prof Polish gebruiken, maar dit hoeft niet als het er nog erg mooi uitziet. Zelf zou ik het schoonmaken met een MF doek en Spray en Wipe of zelfs een glascleaner. Eventueel kan je ook nog een wax aanbrengen op de delen voor wat bescherming.
 
De pianolak delen gewoon reinigen met een mfdoek en een milde interieur detailer zoals Auto Finesse Spritz!. Zoals hierboven beschreven doet een gewone detailspray z'n werk ook bijvoorbeeld Poorboys World Spray&Wipe of Dodo Juice Basics of Bling Detail spray.
 
Plastic/Glas: schoonhouden met Spray en Wipe of Dodo Juice - Clearly Menthol Glass Cleaner Spray

Dashboard overig: Hiervoor dan wel Poorboys Natural Look Dressing of Poorboys World - Trim Restorer.
Je geeft aan dat je APC alleen gebruikt als iets echt vies iets. Wat doe je dan met de laag die je bij de vorige poetsbeurt hebt aangebracht? Kan je
Spray en Wipe evt ook hiervoor gebruiken?
Is 1x per maand poetsen/aanbrengen voldoende? En dan wekelijks even afstoffen met water/mf doek.
 
Interieur. De laag Poorboys Natural Look die je aanbrengt. Hoevaak doe je dit en haal je de laag van vorige keer eerst weg
 
Het kunststof is poreus, dat wil zeggen er zitten heel kleine gaatjes in. De Natural Look zal in het kunststof trekken. Dit is bijzonder lastig te verwijderen en is bovendien onnodig. Je hoeft dit proces niet maandelijks te herhalen. Eens per half jaar lijkt me voldoende.
 

Vergelijkbare onderwerpen