• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poetsdoek op rol

Jopie

Detailing rookie
7 okt 2008
99
0
Ik kan een paar rollen doek kopen (witte zachte doek op rol) wat volgens de verkoper
bij poetsbedrijven wordt gebruikt voor het uitpoetsen.. maar is dit spul wel wat?
 
Poetsbedrijven... Ik moet de eerste nog tegenkomen die goed spul gebruikt, en als ze goed spul hebben of ze het dan wel goed gebruiken...

Verder, poetsdoek op rol? Zal wel ideaal zijn!! Rol voor in een houder met 100 MF doeken aan elkaar, die je kan losscheuren? I-DE-AAL :-"
 
Je zegt het goed: POETS doeken, wij poetsen hier niet, wij detailen, We gebruken dus detaildoeken. Nee dank je, geen interesse. :no

;)
 
@ Woytek,

Vergeet niet dat de poetsdoeken van katoen zijn. En katoen bestaat uit vezels die hard zijn.
Deze kunnen krasjes maken.

weetje over katoen

Vergelijk het maar met wc papier:
Edit is superzacht, terwijl het wc papier van de Aldi als schuurpapier aanvoelt.

Ik weet niet met welke jij je achterste wilt afvegen, maar ik weet het wel.... :-"

We hebben het afgelopen zaterdag nog gezien. Een man van het 'kamp' stond zijn te dikke Mercedes met een waterblade én poetspapier af te drogen.

Je hoorde op etterlijke meters afstand de lak gewoon spreekwoordelijk schreeuwen om medelijden... 8o
 
Het probleem is voornamelijk dat de poetsdoeken op rol een platte vezel hebben. Meestal is het samengeperst materiaal. Het lijkt zacht, maar heeft geen vermogen om iets in te sluiten, het blijft dus teveel aan het oppervlak. Je loopt het risico door het vezeltype en de beperkte mogelijkheid tot opname van het product, dat je er nieuwe swirls mee maakt.

Bovendien is het nie van microvezel, waardoor de effectiviteit minder is en je harder moet wrijven om de boel uitgepoetst te krijgen. Ook dat neemt weer meer risico met zich mee.

Ander nadeel: het is wegwerpspul, je kan het dus niet opnieuw gebruiken, terwijl je een microvezeldoek vele malen opnieuw kan gebruiken. Ik denk dus dat per saldo een microvezeldoek goedkoper en veiliger is.

Edit: En 95% van de poetsbedrijven hebben geen idee wat ze aan het doen zijn. Dus dat kan geen referentie zijn. :no
 
Autopoetser voordat ik carclean kende:
dumbass.jpg

][MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Kekke semi-pro autodetailer nu ik mijn spulletjes koop bij Carclean.com:
fail.jpg


:grinning: ok, nog steeds een prutser maar wel met een glimmende wagen...
Rot op met je gore scootmobiel!
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Zag laatst een reclame op tv van Plenty (Edet).
Na Bavo Galama met z'n Turtle Wax poetsteam het volgende schrikmoment:

Vertrouwde kwaliteit krijgt nieuwe naam: Plenty

Edet keukenpapier en Edet Easypull krijgen een nieuwe naam: Plenty. Waarom? Omdat je ze voor plenty dingen kunt gebruiken. Zoals het aanrecht schoonmaken, vlees, vis of fruit droogdeppen, je auto in de was zetten of je tuba poetsen. Aan de kwaliteit verandert niets, daar kun je op vertrouwen.

:no
 
Misschien goed voor de ruiten?

In mijn scooter periode (vroegah dus) maakte ik mijn vizier altijd schoon met een suk keukenpapier.
Je wilt niet weten hoeveel krassen erop zaten door het keukenpapier.
Lijkt heel zacht maar is het absoluut niet.

En dan hadden wij nog wel die met die olifantjes erin :D
 
woytek zei:
En weer het eeuwige elitaire geneuzel. Aub eerst product testen en dan pas een mening vormen. :|~*

Jammer deze opmerking... heeft niets met elitair te maken, maar inmiddels met wat ervaring, zoals Nicknameless al aangeeft zijn POETS doeken van katoen, het moge inmiddels bekend zijn dat katoen krast op autolak.