• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

poetsdoeken

Andre Brakenhoff

Detailing addict
8 nov 2016
106
50
42
De grover 1 a 2 mm poetsdoeken die pluizen na een paar keer gebruikt en gewassen te hebben, is daar een middel tegen of kan ik er iets tegen doen.

Als ik bijvoorbeeld na het drogen even na poets om de wash en wax even extra na te poetsen dan zie allemaal miniscule stofjes die dan achterblijven, en doe een doek per paneel.
 
Welk merk / type doeken heb je en hoe was je de poetsdoeken?
Hier een paar tips:
- Wasverzachter is uit den boze!
- Er zijn meerdere merken die een speciaal wasmiddel voor doeken hebben, bijvoorbeeld: Carclean > Micro-Restore, Gyeon > TowelWash, Nanolex > Microfiber Wash.
 
dat zou kunnen idd, soms was ik op 40 graden en af en toe op 60 graden.
Maar wat nu doeken weg gooien of iets er iets om ze goed te krijgen.
 
Top kees-sw had u reactie niet gelezen, en gebruik geen wasverzachter is wel een keer gebeurt en heb ze idd weg kunnen gooien.
Dan zal ik dat een keertje meenemen bij CC
 
Je hoeft ze niet meteen weg te gooien. MicroRestore of Microfiber Wash werkt ook licht herstellend.

Om Kees zijn vraag te herhalen, Wat voor merk en type doeken zijn het.

Niet iedere doek is geschikt voor het specifieke doeleinde.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
het zijn voornamelijk de doeken van
Monello - Peluche Verde - 45x45cm


https://forum.Carclean.com/WebResource.axd?d=ogs6ZjZbjYTSM9zo-18MtxGtUK1Xkt2vBZP74hPcEUxzR__QTsaqQuvC5dG50_pe4cstFjjgEb_DrYjJ1uZyV9RdV7U1&t=635586452020000000
 
Beste Andre,

Volg onderstaand stappenplan en met grote kans dat je problemen smelten als de zon tijdens een sneeuwbui :confused:

1. Schaf een speciaal microvezel wasmiddel aan, keuze zat bij Carclean
2. Laat de doeken weken in een oplossing. Ikzelf gebruik 10 ml per 5 ltr water.
3. Na een nachtje weken de doeken wassen in de wasmachine.
4. Microvezel wasmiddel toevoegen met een wasbol (50 ml) en een beetje in de wasverzachter bakje doneren.
5. Synthetisch 40 graden is bij ons 1,5 uur draaien. Probeer een gelijkwaardig programma te vinden op jouw wasdraaier.
6. Na het wassen goed uitslaan en laten drogen op een rekkie, of in de droger op een speciaal microvezel programma. Op onze AEG is dat "sportkleding"
 
Ik kon me al niet voorstellen dat jij zo'n aanbeveling zou doen.

Hah, ik wél, hoor! Arie raadde mij ooit aan om Purple Haze eerst 22 minuten in mijn mond te verwarmen en het dán pas aan te brengen. Dán zou ik wél de beloofde wetlook krijgen. Ik moet dit nog een tweede poging geven omdat ik de eerste keer 15 minuten om de auto heen waggelde, vroegtijdig de test afbrak omdat de buurman wilde kletsen en dat ging nogal lastig met het panelpotje in m'n bakkes.


Greetz
 
Hah, ik wél, hoor! Arie raadde mij ooit aan om Purple Haze eerst 22 minuten in mijn mond te verwarmen en het dán pas aan te brengen. Dán zou ik wél de beloofde wetlook krijgen. Ik moet dit nog een tweede poging geven omdat ik de eerste keer 15 minuten om de auto heen waggelde, vroegtijdig de test afbrak omdat de buurman wilde kletsen en dat ging nogal lastig met het panelpotje in m'n bakkes.


Greetz

:joy::joy::joy::joy::joy:

Ik zei ook niet dat het n jouw mond moest he ;)
 
Misschien zeg ik het verkeerd. Maar ik bedoel dus Microfiber Wasmiddel in de wasverzachter doneren. Dit maakt het wasverzachter achterblijfsel teniet.
Om het helemaal duidelijk te krijgen (voor zover het dat nog niet was): ".. dus Microfiber Wasmiddel in het wasverzachterbakje/laatje/dingetje doneren".
Misschien dat je niet alle 'schade' er gelijk uit krijgt gewassen, maar dan was je je doeken een volgende keer weer met microfiber wasmiddel. Als je doeken eenmaal weer in orde zijn, hoef je dat spul overigens niet iedere wasbeurt meer te gebruiken.
 
Stelletje huisvrouwen hier
icon_seriousfun.gif
 
Valt mee toch!

Hier stonden toevallig voor vandaag de droger en wasmachine weer op de schoonmaaklijst.
(ieder kwartaal) : unamused: En aangezien dat nogal technisch blijkt te zijn, mag ik het iedere keer uit elkaar halen en schoonmaken,....

Voor de niet wetenden onder ons, dit is het wasmiddelenlaatje:
IMG_0737.JPG


Bij de meeste is het middelste vakje speciaal voor de wasverzachter :innocent: