• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poliermachine kopen

Dax-Fan

Detailing rookie
26 aug 2011
15
0
Hallo allemaal

Ik ben nieuw op dit forum dus ik hoop dat ik alles op de juist plaats post, indien dit niet zo is gelieve het dan te verplaatsen ipv het te verwijderen? :D

Oké, we beginnen er aan. We kennen allemaal wel van die dagen dat we een verkeersbord iets te laat gezien hebben en boem.. Krassen.

Wel nu ben ik het beu en wil ik hem zelf terug mooi in orde krijgen. Als dit meevalt ben ik van plan om ook andere auto's van vrienden en kennissen weer volledig krasvrij te maken.
Nu trok de DAP900 wel mijn aandacht. Maar aangezien ik niets van de nodige pads en producten ken, blijft het voor mij een raadsel wat ik moet kopen.

De bedoeling is vooral om diepe krassen, eventueel door te wetsanden, uit de lak te krijgen. Maar ook een beetje lakherstel.
Producten om de laten blinken heb ik al in mijn bezit (turtle wax, 3M hoogglans, autoshampoo,.. )

Dus welke pads en producten zou ik dan moeten kopen? En wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Alvast bedankt
 
In mijn onderschrift staan het machinale stappenplan, scheelt boel zoeken ;)
Even kleine check: heb je ervaring met poetsen/detailen, want je wilt meteen het uiterste gaan opzoeken ( wetsanden ) en daar durven er vele nog niet aan beginnen, zelfs met paar jaar machinale ervaring,
Laten blinken doe je middels het voorbereidende werk ( goed wassen / kleien / lak cleanen / polijsten ) en niet met bv turtlewax of welk andere wax dan ook
Lees je even goed in voor je wellicht even te snel van start gaat en op een auto van een ander gaat storten.
 
Wetsanden heb ik al wel eens gedaan deels machinaal en het schuurwerk met de hand.. Wat in mijn ogen veel beter is dan met een machine.. Met de hand kan je op tijd stoppen wat met een machine niet altijd het geval is.. het resultaat vond ik wel goed vandaar dat ik men eigen machine wil aanschaffen.. 1 bumper naar de spuiter brengen kost toch ook een pak geld e :D

En ik ben van de mening, als er al zeer diepe krassen inzitten kan je het beter proberen te maken dan niets te doen.. Naar de spuiter kan het later toch ook dus :D

Wat denk je dan dat ik het beste aankoop? Want al die verschillende pads enz.. Pff :p
 
Wat denken jullie hier van?
https://www.Carclean.com/product/101803
https://www.Carclean.com/product/101648
https://www.Carclean.com/product/101852

Of is er iets wat jullie zouden veranderen?

Mvg
 
Dax-Fan zei:
Hallo allemaal

De bedoeling is vooral om diepe krassen, eventueel door te wetsanden, uit de lak te krijgen. Maar ook een beetje lakherstel.

Misschien zijn de 2/3 step producten misschien wel interesant voor je, ik zou zeggen genoeg leesvoer.
 
Je hebt dan een een machine waarover 'iedereen' tevreden is met 3 stappen polijstmiddellen en bijbehoreden pads dus wat dat betreft zit je snor.
Wat je aangeeft: als je naar de spuiter als serieuze backup hebt dan is het idd geen verkeerd idee om te kijken wat je er zelf van kan maken.
Gaat het verkeerd dan je backupplan in werking laten treden, gaat het goed dan heb je de materialen om de rest ook goed mee aan te pakken en mee te onderhouden.
 
Dat dacht ik ook, nu had ik nog een andere vraag.
Mijn oma had nog zo een goedkope "poliermachine", zo één dat je kan kopen voor 20 euro.. Met 2 handvaten..
Nu om te polieren zal dat zijn werk niet doen maar ik dacht om wax aan te brengen misschien wel?

Het contact oppervlak is groter dan de DAP900?
Nu zijn er 2 "pads" bij geleverd, een wollen en een katoenen?, welke van de twee gebruik ik dan het best daarvoor?
Ik heb gehoord dat de wollen dient op "krassen" weg te werken of was het andersom?

Alvast bedankt
 
Waar zijn die twee pads bijgeleverd?
Bij de DAP set zit namelijk geen woolpad.
Woolpads zijn de pads met de hoogste cutting factor (dus daar begin je mee met erge krassen).

Als het echt zo erg is dat je moet gaan wetsanden, dan zou ik eens kijken of er een ervaren detailer bij je in de buurt zit die je bij kan staan.
Voor hetzelfde geldt is de boel wel te redden en verziek je het door je onervarenheid.
 
Tgho wie niets doet kan niets fout doen.. En moet het toch ooit leren e..
Ga morgen die set bestellen en dan zullen we wel verder zien! Alvast bedankt..
 
Die prulmachine van je oma lekker weggooien, met de DAP kun je ook prima wax opbrengen. Gebruik daarvoor een Zeer zachte rode of gouden pad.
Katoen en wol slaat helemaal nergens op omdat voor wax opbrengen te gebruiken