• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijsten van plexiglas

Timon

Detailing guru
17 jun 2008
491
120
Ik heb op dit moment twee plexiglas ruiten staan van een collega. Toen een andere collega hem adviseerde zijn ramen met tandpasta te bewerken heb ik hem maar aangeboden deze klus te klaren. Normaalgesproken zitten ze op een speedboot en zijn aardig bekrast.

Ik twijfel nogal over welke producten ik wil gebruiken om te polijsten. Ik heb Plast X van meguiars en verder SSR serie en Monello.
Ik wil gaan werken met de Dap en heb verschillende pads.

Daarnaast heb ik alleen waxen en sealants om het kunststof mee te beschermen. Omdat het daarna weer op een speedboot gaat heb ik nog geen idee wat ik erop wil zetten ter bescherming. Heeft iemand hier ervaring mee? De boot blijft wel op zoetwater.
 
Een antwoord blijf ik je verschuldigd, maar ik meen me te herinneren dat er een soortgelijk topic over gaande was. Misschien dat dat je op weg kan helpen.
 
Leesvoer;
https://forum.Carclean.com/cc_postst6376/Kunststof-motorruit-BMW-k100LT.aspx

https://forum.Carclean.com/cc_postst6335/Coating-motorruit-verwijderen.aspx

Licht polijsten lost de diepere schade niet op, alle krassen worden afgerond.
Voor diepe krassen beginnen met schuren, heel fijn beginnen bijv 2500
Monello polijstmiddelen doen het prima op kunststof, eindigen met een middel voor plastic
Beschermen zou ik een sealant voor nemen.

Hans
 
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar wij gingen altijd zijkant (zaagsnede) polijsten met waterproof schuurpapier en koperpoets. Misschien gewoon een pad en koperpoets ook wil.
 
Hans,

Bedankt voor je linkjes. Ik had zelf wel al gezocht op het forum maar ik kon niet vinden wat ik zocht.
Zeker bij de tweede link is het jammer dat er geen eindresultaat is gepost.

Ik heb gisteravond de ruiten bekeken en ik verwacht dat ik met mijn polijstmiddelen uit kan. Dit is voor mij goed nieuws omdat ik geen materiaal en ervaring met wetsanden heb.

Betreft bescherming twijfel ik nog wel. Er zijn bij mijn weten ook beschermingsmiddelen op de markt om de koplampen weer opnieuw te beschermen tegen UV. Zijn er mensen hier met ervaring met dergelijke producten?
 
BV Wolfgang's Plastic Surface Sealant
Smeer ik regelmatig op koplampen/achterlichten