• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polishing Power

Tim;n415103 zei:
15mm machine met 5" plate wordt overwogen, maar eerlijk gezegd denk ik dat 90% van de markt voldoende heeft aan 8mm uitslag. Dat is altijd goed geweest en blijkt toch een mooie balans tussen werkbaarheid en correctiekracht.

Maar je ziet ook dat mensen meerdere DAPs (DAPpen?) hebben, eentje voor de 5.5inch pads en eentje voor de spotpads. Ik kan me goed voorstellen dat mensen nu beginnen met een DAP (500?) en hier later een tweede machine aan toevoegen. Maar goed, jullie hebben live gezien hoe hard de PAW verkocht wordt, dus ik kan er ook helemaal naast zitten.

Tim;n415103 zei:
Grote uitslagmachines hebben moeite om alles langs randen goed te kunnen behandelen en dat blijft dus lastig.
Vandaar het 'compromis', 15mm en 5 inch. Aan de overkant van de plas is deze al wel te koop, maar ik koop liever bij jullie, al was het alleen maar vanwege de tas:)^ De reden dat ik geen PAW heb is dat ik geen zin heb om een voorraad 6.5 inch pads aan te schaffen, maar ik wil eigenlijk wel graag een machine met grote uitslag. Maar goed, ik snap ook dat jullie niet voor mij en misschien nog twee anderen een machine opnemen in het assortiment.
 
RedCat;n415120 zei:
Klein padje met grote uitslag lijkt mij ook niet prettig, zeker niet qua contra gewicht

Sorry, maar ik volg je even niet. 5.5 inch is in mijn ogen de 'normale' maat en de Rupes mini heeft al 12 mm. 15 mm op een 5.5 inch pad lijkt mij dan niet zo onhandelbaar? En waarom zou hier geen contragewicht voor zijn?

Jeroen;n415131 zei:
Pietluttige principekwestie van mezelf,
Je koopt geen Chinese rip-offs?;)
 
@Tim de laatste Polishing Power berichten zijn alweer een jaar oud, is er misschien al iets nieuws te melden? Ik overweeg om het detailen weer op te pakken en een tweede machine aan te schaffen naast mijn DAP500.
 
@Ferdy Ik weet niet of ik na een lange detail pauze meteen aan de rotary durf...

De Rupes 15 en 21 zijn gewoon dual action polishers hoor, net als de DAP900.

De flex heeft geforceerde uitslag, maar zal binnenkort ook met een dual action polisher op de markt komen. (Als het allemaal doorgaat met dit VGE type).
 
De Rupes 15 en 21 zijn gewoon dual action polishers hoor, net als de DAP900.

De flex heeft geforceerde uitslag, maar zal binnenkort ook met een dual action polisher op de markt komen. (Als het allemaal doorgaat met dit VGE type).

Ahh oke, maar vanwaar geen Polishing Power dan? Die zijn over het algemeen ook goedkoper...
 
Een DAP900v3 t.o.v. de DAP500v3 geeft in mijn ogen niet meteen een meerwaarde behalve de kracht. Als je al een DAP500v3 hebt zoals ik is die stap gewoon te klein. Een DAP900 PLUS is dan net ietsjes extra. Voor de grote vlakken de DAP900 PLUS (kan ook de PAW900 zijn) en voor de kleinere/moeilijkere de DAP500v3.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Een DAP900v3 t.o.v. de DAP500v3 geeft in mijn ogen niet meteen een meerwaarde behalve de kracht. Als je al een DAP500v3 hebt zoals ik is die stap gewoon te klein. Een DAP900 PLUS is dan net ietsjes extra. Voor de grote vlakken de DAP900 PLUS (kan ook de PAW900 zijn) en voor de kleinere/moeilijkere de DAP500v3.

Thanks voor de aanvulling!
Ik heb de DAP500 v2, al weet ik zo niet of het verschil met de v3 heel erg groot is.

Mocht er iets bij komen dan zal dat inderdaad een PLUS of een PAW zijn, denk ik nu.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
verschil met V2 en V3 zit m in de ergonomische vormgeving van de V3 hoofdzakelijk.
Zover ik weet zijn ze onderhuids nagenoeg identiek