• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys apc 1:100 voor je ruiten.

Jeroenk

Detailing chief
26 mei 2016
86
78
38
Wie gebruikt hier allemaal de apc van pb als ruitensproeiervloeistof. Ik zit hier ook aan te denken. Alleen zit ik dus met de vraag of dat slecht is als ik er straks de moh coating op heb zitten. Tast dit niet de coating aan.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
 
Ik vrijwel ook niet.
Donderdag moet ik bij de garage langs om iets aan het ruitenwisser-/koplampsproeisysteem te laten verhelpen. Het is dat de leasemaatschappij het zo nodig wil, anders had het van mij niet gehoeven. Zo weinig gebruik ik het. Kan me niet herinneren dat ik nog zelf ruitenwisservloeistof heb bijgevuld..
 
Zomers bijna nooit.
Maar in de winter gaat t altijd wel snel ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Ik heb ooit eens gehoord dat puur demi water niet goed is voor rubbers en kunststof. Van iemand die werkt bij een bedrijf dat vloeistof afsluiters maakt.
Ik weet hier te weinig van, maar misschien iemand anders wel?
 
Ieder voor zich natuurlijk. Maar als monteur zeg ik gebruik gewoon ruitensproeier vloeistof voor je ruitensproeier reservoir.
Zomer screen wash zal doorgaans eigenlijk niet zo best zijn voor je waxlaag toch?
 
Laatst bewerkt:
Voor je waxlaag? Ik zelf merk weinig verschil. Als je teveel in een keer sproeit loopt het langs je stylen. Anders kunnen je wissers het gewoon afvoeren. Van mijn koplamp sproeier blijf ik immers af (kan deze apart aansturen)
 
Ik vind die concentrate best ok ruiken, zeker tegenover de winterse wis vloeistoffen.
Werkt ook wel goed

En inderdaad in de zomer zo min mogelijk, ik loop liever een rondje met ruitenreiniger en een doek (en de voorruit vaak een glaskrabber voor de insecten)
 
Hah, de glaskrabber! 47 cent bij de action, goed idee. Had die alleen gekocht voor als ik de wagen een grote poetsbeurt geef maar zal inderdaad hoop schelen op vakantie tegen de snelweg-bugs.

En anders op een tankstation toch even met die emmer wat daar staat je raam schoonmaken?:p Grapje he..
 
In Italie af en toe wel ff water van tankstation gepakt, om de vliegen "te weken".
In de auto een flesje PB spray en wipe en een MF doek. Daarmee schoonmaken, ook in de velle zon.

Geen problemen gehad en nog nooit zulke schone ramen op vakantie. Ramen waren overigens het schoonste van de hele auto na twee weken... ;)