• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys of Meguiars APC(plus)

Werner

Detailing addict
26 sep 2008
173
62
De gallon APC van Poorboys die ik vorig jaar heb gekocht is inmiddels op. Echt geweldig spul, en niet alleen voor de auto.

Nu ik echter een nieuwe APC wil gaan bestellen, heb ik gezien dat er toch een flink prijsverschil zit tussen gallon flessen APC van Poorboys en Meguiars. Vanwege dit prijsverschil vraag ik mij af of er nog verschil zit in de concentraties van beiden. Zou dit niet het geval zijn dan in de keuze voor Meguiars snel gemaakt. Als de Poorboys echter sterker te verdunnen is om hetzelfde effect te bereiken dan is de hogere prijs wel te verklaren.
Iemand ervaring met beide APC's?
 
Geen ervaring tussen die twee, maar die van Pooboys is sterker geconcentreerd. Hoeveel het verschil is, kan misschien een ander lid laten weten.
 
Je kunt de APC van PB verdunnen als 1:15 tegen 1:10 voor de meguiars heb ik wel eens ergens opgepikt. Prijsverschil is dan ca € 0,05 per liter.

Geen besparing om voor warm te lopen aangezien ik niet in liters reken bij het gebruik van APC.

Misschien zijn er andere redenen om PB te gebruiken ipv Megs