• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys of toch Monello

fazerray

Detailing rookie
19 mei 2013
3
0
Ik zal me eerst even voorstellen ( ik weet het, niet het juiste topic, maar ik vind het wel zo netjes);
Mijn naam is Raijmond, 38 jaar, woon in de buurt van Breda en ben rustig bezig mijn verzameling poetsmateriaal op te bouwen.
Nu heb ik een tijd geleden de DAP900 V2 Raffini Kompressor Starterskit - Lite Edition, enkele pads en nog wat een sealant en wax gekocht van Poorboys.
Ik zou graag mijn setje nog uit willen breiden met met een wat groffer polijstmiddel.
Zelf zit ik te denken aan Monello Raffini Inizio Forza Compound, maar helaas is deze niet leverbaar.
Aangezien ik met Poorboys ook lekker werk zat ik te denken aan SSR3 Heavy Duty Compound
Met de twee flessen Monello Mezzo en Finale die ik al heb krijg ik zo een mooi setje polijstmiddelen van grof naar fijn.

Mijn vraag is dus; kan ik die Poorboys SSR3 gebruiken als een goede "vervanger" voor Monello Forza?
Allebei de merken vind ik goed werken, dus ik ben niet merkgebonden.
 
Volgens mij is er wel een essentieel verschil tussen beide merken: de Poorboy's korrel breekt volgens mij niet af bij het polijsten. Op zich niet zo'n probleem als je je het maar bewust bent. Aan de andere kant, als je niet direct een klus hebt voor de Inizio, kun je ook even wachten tot ie wel weer leverbaar is.

Zeker voor een beginner is een korrel die afbreekt tijdens het polijsten wel safer.
 
@Cordoba; Dank je voor je snelle reactie!
Ik heb op de sites van beide merken gekeken en inderdaad; de Poorboy`s korrel breekt niet af en die van Monello wel.
Aangezien ik een beginner ben, lijkt me het slimmer om toch maar voor Monello te gaan.
Nog een laatste vraagje; ik zie ze op tv altijd als laatste met een soort wollen pad over de auto gaan om h`m mooi glimmend te krijgen.
Is dat aan te raden of niet?
Op het forum lees ik namelijk dat zo`n pad juist enorm veel krassen kan veroorzaken.
 
Hahaha op tv ja! Weten hun veel dat een schaapje een hele hoge cutting factor heeft want het voeld immers zo zacht al dat wol. Uhmmmmm Not...

Wol is grof geschut en kan je,althans ik, niet mee finishen.
 
Wol is absoluut niet bedoeld om je auto even zomaar "glimmend" te maken. Een wollenpad kan hologrammen veroorzaken en in veel gevallen zal dit ook zo zijn. Dit type pad zorgt ervoor dat je een vrij grove correctie behaalt die hoe dan ook moet nabewerkt worden in 2 en misschien wel 3 stappen. Het is dus niet zo dat je maar even je auto polijst met een wolletje: er volgen echt nog wel wat stappen er na. Wanneer je een wolletje nodig hebt? Maak een test spot en als je met een gele pad (ik praat dan over de monello pads en dan de oude serie) nog weinig tot geen correctie behaalt dan kan je een wolletje overwegen. Ga dus nooit zomaar met een wolletje je auto polijsten!
 
We laten het schapenvachtje maar lekker in de wei staan..........
Ik denk dat ik eerst maar eens Monello Inizio bestel en wat pads.
Het overzicht van welke pad met welk middel heb ik al geprint en geplastificeerd.
Allen bedankt voor de adviezen!
 
Cordoba;328714 zei:
Volgens mij is er wel een essentieel verschil tussen beide merken: de Poorboy's korrel breekt volgens mij niet af bij het polijsten

Hier gaat iets goed mis: de korrel breekt wél af!

Het verschil is dat de Monello polijstmiddelen een ronde keramische korrel hebben en de Poorboy's World korrel een traditionele kristalvormige korrel.
Keramische korrels rollen over de lak en werken sneller en mooier af dan de kristalvormige.

Inizio Forza wordt vervangen voor de Veloce en komt waarschijnlijk van de week binnen:
https://www.Carclean.com/product/102463
 
Dibbuz;328742 zei:
Hier gaat iets goed mis: de korrel breekt wél af!

Het verschil is dat de Monello polijstmiddelen een ronde keramische korrel hebben en de Poorboy's World korrel een traditionele kristalvormige korrel.
Keramische korrels rollen over de lak en werken sneller en mooier af dan de kristalvormige.

Inizio Forza wordt vervangen voor de Veloce en komt waarschijnlijk van de week binnen:
https://www.Carclean.com/product/102463

Bedankt voor de correctie Dennis, ik dacht het uit m'n hoofd te weten, en heb het niet gecheckt, vandaar ook dat ik niet 100% zeker was in mijn definitie. :schaam

Ook het vervangen van de Inizio door Veloce had ik achteraf al gelezen, duidelijk een minder helder moment van mij.
 
nicknameless;328744 zei:
Voor zover ik weet, is er maar 1 polijstmiddel dat niet afbreekt qua korrel en dat is de Meguiar's Ulitmate Compound.
De M105 van dezelfde firma ook zeker niet.

En voor de schaapherders, er bestaan wel degelijk wolletjes om mee te finishen. Vergelijk de wollen washandschoenen...