• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's SSR2.5 vs Meguiar's M83 (Dual Action Cleaner & Polish)

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.672
200
Berkel en Rodenrijs
Enige tijd geleden hebben wij de SSR serie van Poorboy's in Nederland geintroduceerd. De hele lijn bevalt mij eigenlijk wel, maar vooral de SSR2.5 als alternatief voor de M83 is echt een uitkomst!

Zoals de M83 gebruikers weten is deze soms erg lastig uit te poetsen. Als je maar eventjes te lang doorpoetst of je laat het opdrogen dan zit je meteen met de ellende.

Mijn ervaring is dat de SSR2.5 lekker doorwerkt en niet erg stoft. Voor mij is het een prima alternatief.

En het is 'what you see is what you get' er zitten geen polish in of fillers. Binnenkort zal ik er eens een review van maken.

Zijn er meer mensen om?

Ciao,

Tim
 
Als mijn M83 op is (gebeurd niet snel "helaas" omdat ik vaker de M80 gebruik dan de M83) dan komt de Poorboy's SSR2.5 er zeker voor in de plaats!:)^ M83 is goed spul, maar wat temperamentvol zullen we maar zeggen ]-0 Je moet doorgaan totdat het een waas heeft, dus alle abbrasives moeten zijn afgebroken, maar ja, voordat zover is, is het vaak al droog en zéér lastig te verwijderen! }:)w
De SSR 2.5 is daarentegen veel beter, die verstoft niet, heeft lekker veel oliën.
 
Ik ben zeker om ja, stuift inderdaad niet wat een verademing zeg. En ruikt nog lekkerder ook!
 
na de demo van tim adrie en dennis ben ik ook om, al heb ik er zelf nog niet mee gewerkt. het zag er iedergeval top uit, binnenkort maar ff een paar boodschappen doen bij je tim:party:
 
Hmmmzz, dit klinkt niet gek.

Ik heb wel goede ervaringen met de 3serie. Maar dat stuiven viel mij dus ook op. Het uitpoetsen ging best met de machine, geen probleem. MAar door dat stuiven dacht ik dat ik iets verkeerd deed.

Misschien dat ik dat Poorboys dan maar koop voor de zzzz: ik zit niet echt op 'stuifmeel' te wachten met mijn dak :-"
 
Tim zei:
Enige tijd geleden hebben wij de SSR serie van Poorboy's in Nederland geintroduceerd. De hele lijn bevalt mij eigenlijk wel, maar vooral de SSR2.5 als alternatief voor de M83 is echt een uitkomst!

Zoals de M83 gebruikers weten is deze soms erg lastig uit te poetsen. Als je maar eventjes te lang doorpoetst of je laat het opdrogen dan zit je meteen met de ellende.

Mijn ervaring is dat de SSR2.5 lekker doorwerkt en niet erg stoft. Voor mij is het een prima alternatief.

En het is 'what you see is what you get' er zitten geen polish in of fillers. Binnenkort zal ik er eens een review van maken.

Zijn er meer mensen om?

'Om' is een groot woord, maar ik heb er zeker interesse in om e.e.a. van Poorboys te gaan proberen... ;)
 
Aangezien jij Chemical Guys proefkonijn bent geworden stuur ik ook wel wat proefjes van de SSR mee! (Sven gaat een aantal CG producten testen voor ons).
 
sjoerdnijhuis zei:
Moet het ook nog zien... maar de berichten zijn toch wel erg goed :)^

Meguiar's is (hier) veel bekender, en heeft een prima naam opgebouwd. Maar de berichten over Poorboys zijn inderdaad lovend. Ben er daarom erg benieuwd naar... Als ze hetzelfde niveau halen óf zelfs overtreffen voor een betere prijs is de keuze niet lastig... ;)
 
Sven S8 zei:
Als ze hetzelfde niveau halen óf zelfs overtreffen voor een betere prijs is de keuze niet lastig..... ;)

Zo is het maar net.
Hou er wel van om dingen uit te proberen, merknaam en bekendheid is natuurlijk leuk maar voor mij niet (meer) van belang:idee
 
Samen met Tim met poorboy's 3/2.5/1.0 gewerkt in de zon lak was best wel warm bijna heet maar die arme jongens deden het perfect zie audi A4 in projects.
 
Tim zei:
Wat wij hebben gedaan hoef je met de M83 op warme, zwarte, lak en vol in de zon niet te doen hoor! De SSR's deden het boven verwachting doet!

En de M80, is die ook al 'surpassed' wat jou betreft?
 
Ik vind het een fijn goedje :)^ Het stuift niet, werkt lekker bij verschillende temperaturen en droog niet snel uit.
En, zoals Dennis al aangaf, het ruik lekker :)