• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys World - Spray and Wipe

Reden dat ik dit vraag is omdat ik het onderstaande lees in de handleiding voor ''handmatig exterieur'' in de forum.

''Losse klei en sprays. Er is onderscheid tussen clay en detailsprays en clay en zogenaamde "dedicated claylubes". Het verschil is dat detailsprays ook voor andere toepassingen zijn te gebruiken.
Dedicated calylubes zijn zeperig en zijn alleen voor het kleien te gebruiken. Ze zijn vaak wel zuiniger in gebruik en gladder op het lakwerk. Let erop dat niet alle klei soorten met claylubes om kunnen gaan.
Bijvoorbeeld de Meguiar's en Mothers clay, gebruik je deze met een dedicated claylube dan smelten ze. Gebruik dus altijd de bijbehorende clay met je claylube.''
 
Het gaat mij meer om die laatste zin.

''Bijvoorbeeld de Meguiar's en Mothers clay, gebruik je deze met een dedicated claylube dan smelten ze. Gebruik dus altijd de bijbehorende clay met je claylube.''
 
Uit pure noodzaak ooit een keer gekleid met verdunde Meguiars Shampoo Plus. Deze vrat de klei op...deze werd brokkelig en stug.

Voor de rest gebruik ik gewoon 1:1 Spray&Wipe met diverse soorten klei zoals Dodo Juice, Gyeon, Poorboys, nergens last van.

Chevrolet Van dag I (48).jpg
 
Bij mij was het een tijdje uit de collectie, maar ik kon het niet missen, dus sinds gisteren heb ik weer een gallon staan :grinning:
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
Ik moet ook een nieuw flesje klei vloeistof hebben, en zag de poorboys ook voorbij komen. Zo te lezen glijd het goed, en lost het ook geen klei op. Maar werkt de poorboys ook goed icm dolce verde? Hoewel ik het geen fijne klei vind ga ik het wel eerst op maken. Bvd.
 
Volgens mij gebruikt de helft van het forum de combinatie Spray and Wipe en Dolce Verde klei, werkt prima, zelfs als je het verdunt 1:1.

Ik ben zelf uiteindelijk overgestapt op de Dodo Juice Born Slippy, deze vind ik fijner omdat deze veel zeperiger en gladder is, maar die kan niet met alle klei soorten overweg (wel Dolce Verde, niet met Meguiars clay dacht ik).
 
Ik gebruik Ddj supernatural clay Lube/Born slippy en deze maakt de lak imo gladder dan Spray&wipe en dus is er minder kans op marring. Supercombo met Ddj Supernatural clay of de clay van Scholl.
 
De helft van het forum zal wel mee vallen denk!

Ik gebruik S&W heel veel... Maar niet voor kleien!

Ik gebruik ook vooral de born slippy... Ook met de monello... Weet niet wat je niet fijn hieraan vind.. Want voor mij is het een prima klei!

Ik gebruik ook wel eens de klei van mothers.. Maar die gaat niet samen met de born slippy!
 
De helft van het forum zal wel mee vallen denk!

Ik gebruik S&W heel veel... Maar niet voor kleien!

Ik gebruik ook vooral de born slippy... Ook met de monello... Weet niet wat je niet fijn hieraan vind.. Want voor mij is het een prima klei!

Ik gebruik ook wel eens de klei van mothers.. Maar die gaat niet samen met de born slippy!

Haha ja misschien wat overdreven, wordt wel erg vaak voor beginners aangeraden vanwege de lage prijs en brede inzetbaarheid van S&W.

Of misschien is het omdat de helft van de berichten op het forum door @Quantoxx wordt geschreven en dat dus zijn go to combinatie is;)

Ik vind persoonlijk ook de Dolce Verde niet altijd even lekker, vooral bij wat kouder weer heb ik liever een zachtere klei dan dat ik met bakjes warm water ga werken om de klei werkbaar te maken. Gebruik dan ook Supernatural of Meguiars klei.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx