• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys World - Spray and Wipe

Ik klei met 200-300ml verdunde PB spray & wipe een hele auto formaatje sedan.
Dat vind ik absoluut niet veel.
 
Het ligt ook wel een beetje aan de temperatuur en vervuiling hoeveel je nodig bent. Mijn kleine cuore was zo vuil dat ik zeker 400ml verdund heb gebruikt, 200ml pure s&w dus.
 
Poorboys claylube, verdund of onverdund gebruiken? Wat zijn de beste ervaringen? Heb net een nieuwe fles gekocht omdat ik de PB een betaalbaar merk vind en makkelijk wegwerkt. Maar moet nog even wennen aan alle menghoeveelheden. Amerikanen zijn erg enthousiast qua hoeveelheid product!
 
@jack-e60 - Je bedoeld Spray&Wipe? Deze verdun ik standaard tot 1:1. Ik heb dit ook wel eens verder verdunt, gaat prima, maar je merkt da de lubricatie minder is en dan loop je meer risico op marring.


Greetz
 
Gisteren mijn 1:1 PB S en W opgemaakt bij het kleien, deze had ik verdund met demi water, daarvoor een paar auto's met kraanwater verdund gedaan. Misschien is het dat ik binnen werk en geen last heb van de zon, maar ik zie de meerwaarde van demi water bij het kleien niet, je veegt immers het oppervlak ook na.