• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

Heb zelf er geen foto's van maar zo zag het er bij mij ook uit na 1 week gewassen met nano tech wash and wax. en daarna speedwax van Turtle Nano Tech. In totaal in die week meer dan 600 km gereden. Dat was voor de clay bar etc. Speedwax van Nano Tech blijft zeker een dikke week zitten:heart_eyes:. Zelfs zonder enige andere stappen. De lak was zo glad dat het water van het dak afviel toen ik in mn stoel ging zitten, waardoor de binnenkant van mn deur nat werd :D
 
Hoi,

sinds een week ben ik op dit forum te vinden en ik moet zeggen dat ik het erg leuk vind.
nu was ik net ff buiten en toen zag ik op het dak van me auto beading of zoiets wat jullie zo noemen,ik dacht laat ik ff aan jullie zien.

2rmurh4.jpg


Groetjes Jordy

Ps: ik heb de auto nog nooit behandeld,dat ben ik deze maand van plan ik denk dat de garage nog ff heeft lopen waxen.
 
Even een vraagje over beading en waxbescherming. Op mijn wagen zit sinds 3 weken Collinte 476s. Zowaar een wax die niet erg snel van je lak verdwijnt.

Maar wat ik met deze (en tot nu toe ook de ander waxen die ik geprobeerd heb); Ik heb één a twee keer leuke beading en daarna zie ik alleen nog van die enorme grote onregelmatig gevormde beads.

Kan ik de beading zoals op de foto's staat alleen maar verwachten op brandschoon gewassen lak of vormen beads zoals deze zich ook op lak die zeg 1 of 2 weken niet gewassen is. De auto wordt namelijk niet wekelijks gewassen.

Met dank aan een foto uit een post van Karlok



Als beading van uitgewerkte wax er zo uitziet ( zoals Tim schrijft) heb ik nog nooit een wax gehad die langer dan 2 weken blijft zitten. Zo ziet het dat van mijn Alfa er nu 3 weken na het waxen dus ook uit

Wie weet raad?
 
Centoquarantasette zei:
Even een vraagje over beading en waxbescherming. Op mijn wagen zit sinds 3 weken Collinte 476s. Zowaar een wax die niet erg snel van je lak verdwijnt.

Maar wat ik met deze (en tot nu toe ook de ander waxen die ik geprobeerd heb); Ik heb één a twee keer leuke beading en daarna zie ik alleen nog van die enorme grote onregelmatig gevormde beads.

Kan ik de beading zoals op de foto's staat alleen maar verwachten op brandschoon gewassen lak of vormen beads zoals deze zich ook op lak die zeg 1 of 2 weken niet gewassen is. De auto wordt namelijk niet wekelijks gewassen.

Als beading van uitgewerkte wax er zo uitziet ( zoals Tim schrijft) heb ik nog nooit een wax gehad die langer dan 2 weken blijft zitten. Zo ziet het dat van mijn Alfa er nu 3 weken na het waxen dus ook uit

Wie weet raad?

Een vuile auto gaat altijd een mindere beading vertonen, maar dat hangt volgens mij sterk af van het soort vuil dat er op ligt. Mijn wagen is nu al weken niet gewassen, maar is enkel wat stoffig. Beading is nog steeds heel goed. In de wintermaanden als er echt een laagje vuil op de wagen ligt, dan komt de beading terug na een wasbeurtje :ja
 
Dat zou wel eens kunnen kloppen, mijn buurjongen werkt op schiphol en zijn auto is sneller vies en moet vaker gewaxed worden dan andere auto´s Waarschijnlijk kerosine van de vliegtuigen.
 
stimpy68 zei:
Dat zou wel eens kunnen kloppen, mijn buurjongen werkt op schiphol en zijn auto is sneller vies en moet vaker gewaxed worden dan andere auto´s Waarschijnlijk kerosine van de vliegtuigen.
Zie ik enige verband? Ik werk op schiphol-oost en mijn auto staat naast het KLM jet center op schiphol-oost.
 
Rubba zei:
En Dibbuz, al tijd gehad? :D
Ik had iets gedaan ja maar helaas zag ik weer wat swirls de week erna en toen heb ik opnieuw de motorkap gepolijst. Maar er komt een test aan met de RG 42,55, Fuzion en SN!
 
Ik heb nu ook exact 2 maanden geleden de Avensis een volledige behandeling gegegeven, maar de beading van de NXT 2.0 is compleet, dus niet een beetje, verdwenen. Ben niet erg tevreden over de duurzaamheid!
 
Ik heb vanmorgen even een foto gemaakt van mijn "beading" of wat daar van over is. Dit is Collinite 845 en 2 lagen collinite 476S. De laatste laag collinite 476s werd 29 maart aangebracht.

Dit resultaat lijkt eerder op een wax die al bijna is uitgewerkt en niet op eentje die kort geleden is aangebracht.

Wat ging hier verkeerd? wat doe ik verkeerd?

th_48926_17042009597_122_1145lo.jpg

th_48934_17042009598_122_878lo.jpg


Ik snap er helemaal niks meer van. De glans ziet er nog steeds goed uit maar als ik na 3 weken al geen beading meer zie dan is er toch echt iets verkeerd. Zeker met een wax met een zo hoge beoordeling qua duurzaamheid!
 
Hoeveel tijd zat er tussen het aanbrengen van iedere laag? Had je ervoor ook alle andere stappen zoals kleien uitgevoerd?