• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pro900 wordt erg warm

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Vandaag eens een tijdje met de PRO900 gewerkt. Had al eerdere een paar passes gedaan maar nog niet aan 1 stuk wat langer gewerkt.
Wat me opviel is dat de machine erg warm werd. Zo warm dat ik hem in het midden niet beet kon pakken als ik nieuw polijstmiddel wilde aanbrengen. Zijn er mensen die dit probleem ook hebben? Je ruikt de machine ook helemaal (naar plasti). Verder werkt de machine prima.
 
We hebben dat eerder aan de hand gehad en bleek te komen door een verkeerde houding, de achterste hand werd (deels) over de ventilatiesleuven gehouden, waardoor de temperatuur hoog op liep.
 
Hmz... het is daar zo warm dat ik mijn hand daar niet eens in de buurt kan houden. Ik pak hem nu bij het uiterste einde vast. Hij blijft na een tijdje stil te hebben gelegen ook erg warm.
 
Heb ik ook gehad. Mijns inziens is de PRO900 niet geschikt voor intensief gebruik... Werd inderdaad ronduit HEET en bleef dat ook geruime tijd.
Zal niet zeggen dat ik mijn hand nooit over de sleuven gehouden heb, maar ik vertrouwde het in elk geval niet helemaal meer...
 
Op het moment dat je hem uit zet is de luchtstroming ook gelijk weg en zal het apparaat nog iets warmer worden.
We hebben hem intensief getest op de Airstream en daar waar de Flex de brui eraan gaf ging de Pro900 gewoon verder.

Adrie zijn AEG werd ook heel heet terwijl de mijne alleen maar vrij warm werd.
Bij de ventilatiesleuven zou die zeker niet heet mogen zijn, er zit daar niks wat warmte genereert. Alleen het middenstuk en een kleine beginstukje van de kap mag heet worden.
 
Ik hou het even in de gaten. Ik gebruik de PRO net zo als de DAP900 aan 1 stuk door. Maar misschien dat ik iets moet afwisselen. Dus een paneel doen met de PRO en dan nabewerken met de DAP, zodat de PRO een beetje kan afkoelen.
 
Het is 9 / 10 echt dat je de achterste ventilatiesleuven (deels) blokkeert met je hand. We hebben inderdaad die Airstream intensief gepolijst met de PRO900 en dat ding werkte uitstekend, terwijl de Flex meermaals uitviel (en warmer werd).
 
mogelijk even een tip laat elk nieuwe apparaat even 15 min onbelast draaien ,dit om de koolborstels goed in te laten slijten op het anker.

de meeste doen dat niet en dan krijg je niet het volle vermogen op het anker waardoor vaak te veel warmte wordt geproduceert.

bij mijn vorige werkgever deden we dit bij elke machine en ze gingen een stuk langer mee.
 
Inderdaad zoals mk-us al zei, laat de machine even 3 tot 5 minuten onbelast op het hoogste toerental draaien.

Door de waaier op het anker zal de machine zichzelf afkoelen.