• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Probleem met knop DAP900v3

kevin2296

Detailing chief
7 nov 2014
116
78
28
goedemiddag,

Ik heb sinds gister problemen met de knop van mijn DAP900v3..
Normaal gesproken gebruik ik de lockstand zodat ik geen kramp krijg in mijn vinger. Nu werkt de knop helaas nietmeer en blijft de machine of continue aan of ik krijg hem niet gelockt..

Heeft iemand ditzelfde probleem ook gehad? En is het zelf op te lossen?
Heb al contact opgenomen met carclean via de whatsapp (nog afwachtend op reactie) maar het probleem is dat ik geen factuur heb omdat ik deze via het forum hier heb overgenomen en dus waarschijnlijk geen garantie heb..

Vandaar misschien een technische oplossing van een van jullie :blush:

Alvast bedankt!
 
Hey Kevin,

Je zou de DAP een keer open kunnen schroeven om te kijken of er iets kapot is aan de schakelaars en dergelijke. Misschien is er wel iets verschoven wat je zelf kan terugzetten.

Mocht er iets kapot zijn, kan je vast wel onderdelen bestellen bij CC en deze zelf vervangen.

Vrees niet! Ik ben zelf ook een lompe hark wat elektronica betreft en heb mijn DAP op advies van CC ook een keer opengeschroefd. Het binnenwerk is niet verschrikkelijk complex.



Greetz
 
Die knop krijg ik ook nooit vast. Al vanaf t begin. Ik denk elke keer dat ik t fout doe. Of????

Hoe doen jullie dat...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
goedemiddag,

Ik heb sinds gister problemen met de knop van mijn DAP900v3..
Normaal gesproken gebruik ik de lockstand zodat ik geen kramp krijg in mijn vinger. Nu werkt de knop helaas nietmeer en blijft de machine of continue aan of ik krijg hem niet gelockt..

Heeft iemand ditzelfde probleem ook gehad? En is het zelf op te lossen?
Heb al contact opgenomen met carclean via de whatsapp (nog afwachtend op reactie) maar het probleem is dat ik geen factuur heb omdat ik deze via het forum hier heb overgenomen en dus waarschijnlijk geen garantie heb..

Vandaar misschien een technische oplossing van een van jullie :blush:

Alvast bedankt!

Ik had exact hetzelfde probleem met mijn DAP900 V3. Contact opgenomen met Carclean en langsgereden voor een nieuwe knop die ter plekke werd vervangen.
Dezelfde week wilde ik aan de slag met de DAP, lag het lock-knopje los in de tas. Wederom contact opgenomen met CC en had de volgende dag alweer een nieuwe knop in huis. Deze erin gezet en DAP werkt weer als vanouds.

Zoals altijd snel opgelost en een goede service van CC.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik had exact hetzelfde probleem met mijn DAP900 V3. Contact opgenomen met Carclean en langsgereden voor een nieuwe knop die ter plekke werd vervangen.
Dezelfde week wilde ik aan de slag met de DAP, lag het lock-knopje los in de tas. Wederom contact opgenomen met CC en had de volgende dag alweer een nieuwe knop in huis. Deze erin gezet en DAP werkt weer als vanouds.

Zoals altijd snel opgelost en een goede service van CC.
Ohh top, ik neem maandag nogmaals contact op met de jongens, kijken of ik iets kan regelen met ze.
Helaas wordt langsrijden moeilijk maar technisch ben ik wel dus knopje vervangen moet wel lukken. Maar heb hem nog niet open geschroefd ivm garantie (als ik die nog heb...)
Denk dat ik het beste met @Tim erover kan babbelen :innocent:

Ik zat er vandaag ook een beetje mee te kloten. Je moet de lockknop iets langer ingedrukt houden, dan borgt ie prima! Ik heb ook de V3.
Het is niet dat ik niet snap hoe het knopje werkt maar hij doet het gewoon niet :yum
Aangezien als ik de aan/uit hendel nog niet eens inhoud de machine al gaat draaien..

De rest van de heren hier Bedankt voor het reageren! :innocent:
 
als ik de aan/uit hendel nog niet eens inhoud de machine al gaat draaien..

Dat heeft mijn vrouwtje ook met een bepaald elektronisch apparaat. Als zij die wilde gebruiken, moest ze naast een stopcontact gaan zitten met haar hand op... de stekker. Zij vond dit mateloos vervelend.

Toen ik stopcontacten op haar nachtkastje maakte voor de wekker, hoorde ik haar nooit meer over dit probleem.
 
  • Leuk
Reactions: Jeroenk
He Kevin, gisteren is de mijne ook overleden. Lock knop werkte niet meer halvewege de polijstsessie van gisteren. Gelukkig de rest wel dus kon de auto wel afmaken. Maar wel gratis kramp erbij gekregen van constant die knop inhouden :p

Van de week maar even mee terug naar CC.
 
  • Leuk
Reactions: kevin2296
Inmiddels heeft CC het netjes opgelost door een nieuwe schakelaar op te sturen, dus afwachten tot de bezorger morgen aan de deur is geweest en inbouwen die handel :innocent:
(overigens zag ik dat een stukje plastic in de schakelaar was afgebroken, dat zal de reden ook wel zijjn geweest waarom hij nietmeer goed werkte..)
 
Goed om te horen en wederom netjes opgelost door CC. Na ontvangst nog even de knop vervangen en is het allemaal weer geregeld.
 
Vandaag ook langs CC HQ gegaan met mijn kapotte DAP.. nouja.. het lock knopje dan. Ook hier weer perfect opgelost door Dennis! Bedankt nog!
 
Ik kreeg als tip: echt goed opletten dat je eerst de normale knop indrukt, en dan pas de lockknop. Het schijnt automatisme te zijn dat je toch al de lock knop indrukt voordat je de gewone knop indrukt. En dan schaapt dat pinnetje ergens langs en slijt snel. En vervolgens locked die niet meer
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Ik kreeg als tip: echt goed opletten dat je eerst de normale knop indrukt, en dan pas de lockknop. Het schijnt automatisme te zijn dat je toch al de lock knop indrukt voordat je de gewone knop indrukt. En dan schaapt dat pinnetje ergens langs en slijt snel. En vervolgens locked die niet meer
Ik ben sinds gisteren ook slachtoffer geworden van dit euvel. Bij mij bleef de machine aanstaan. Klein onderzoekje leert dat er een klein stukje rood plastic is afgebroken. Die zat in de weg, en nadat ik die weggehaald had kon hij weer aan en uit en dus helaas niet gelockt worden.

Wat ik ook zag is dat het lock knopje een klein plaatje heeft. Die is naar mijn mening te dun en te scherp waardoor er kans is dat hij een keer achter het plastic van de aan/uit knop komt. Dan breekt die af. Dat je deze machine zo moet behandelen zoals jij omschrijft is juist, maar dit komt meer door het ontwerp van de knop dan dat het normaal zou zijn. Andere machines zijn anders gebouwd en hebben dit euvel niet.
 
Na contact gehad te hebben met CC wordt mij een nieuwe knop toegestuurd. Topservice natuurlijk! Ik zal even kijken of ik foto's kan maken van de kapotte en nieuwe knop en van de ombouw. Er blijken wat draden omgepind te moeten worden.