• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Probleem monello lancia foam lance+ artico magico

Milan pintelon

Detailing addict
30 jul 2016
18
60
Hoi beste leden ik ben sinds gisteren in het bezit van een monello foam lance + artico magico.

heb de lance samen gebruikt samen met mijn nilfisk powergrip 140, maar de dikke pak schuim krijg ik der langs geen kanten uit. echt vervelend het beetje schuim loopt er in 10 seconden af. heb lopen spelen met de toevoerknop en helemaal dicht krijg ik het beste schuim eruit heb een verhouding van 1:10 gebruikt met warm water.

wat doe ik verkeerd ??

mvg milan
 
Pfoeh, lastig om te zeggen. Hoeveel druk heb je gebruikt? Lekte er niks? Heb je het mengsel goed gemengt? Heb je een foto van het schuim?
 
Tja, als ik kijk naar de bekende feiten, zou het moeten lukken om prima foam te maken.

* 140 bar.
* Lancia foamlance.
* Artico Magico 1:10.
* Mengsel maken met warm water.
* Mengkraan volledig dicht.

Ik heb een Nilfisk C120 en de rest dezelfde factoren; Het zou dus zeker moeten lukken!

- Heb je de machine op voldoende bar ingesteld?
 
Ik nam eigenlijk aan dat de minimale wateraanvoer is gechecked voordat de HD überhaupt aangeschaft is. :p Ik heb voordat ik mijn huidige Nilfisk ging gebruiken gechecked hoeveel water hij wilt hebben en hoeveel er uit mijn kraan komt. (L/m)
 
ik heb ondertussen in de zomer een mooie dikke pak scheerschuim kunnen leggen met verhouding 1:10..maar naar de winter toe krijg ik hel niet zo dik..zou dat kunnen liggen omdat we nu de verwarming op hebben staan enzo debiet verliezen ? Mvg
 
ik heb ondertussen in de zomer een mooie dikke pak scheerschuim kunnen leggen met verhouding 1:10..maar naar de winter toe krijg ik hel niet zo dik..zou dat kunnen liggen omdat we nu de verwarming op hebben staan enzo debiet verliezen ? Mvg

Normaal gezien maakt het niet uit of je ketel aan of uit staat. Tap water heeft altijd voorrang op cv.
Dus je liters per min blijven het zelfde.

Enige wat iets ver verschil kan geven als je in de piek uren water pakt samen met de rest van de straat dab kan de druk wat minder zijn en zo ook je liter per min.
 
ik woon in een wooncomplex samen met een grote winkel en nog een gebuur...samen zijn we dus met 3 die van de zelfde voorziening nemen kan ik zien in ons gezamelijk kot :p daarbij ben ik wel de enigste die een waterverzachter geeft...ik heb intussen een 2de foam lance gekocht ene van chemical guys maar met het zelfde resultaat...zou dat kunnen dat ik een andere nozzle moet steken in mijn lance ? ik dacht dat je er had van 1,25mm en van 1,1mm grt milan
 
Spoel je de lans na gebruik altijd goed door? Na verloop van tijd kan het filtertje in de lans verstopt raken waardoor het schuim minder dik wordt.

Is dat de verhouding in de fles of de verhouding die uit de lans komt ?

Ik denk niet eens dat het mogelijk is om een eindverdunning van 1:10 te hebben. Stel dat je 3 minuten foamt en er 7 L/min uit je HD komt, dan zou je (3*7000)/11 = 1909 ml zeep moeten gebruiken. :joy:
 
Ik denk niet eens dat het mogelijk is om een eindverdunning van 1:10 te hebben. Stel dat je 3 minuten foamt en er 7 L/min uit je HD komt, dan zou je (3*7000)/11 = 1909 ml zeep moeten gebruiken. :joy:

Foam jij 3 minuten dan ? Na 1 minuut heb ik een MPV echt wel onder het schuim zitten en dan zit ik op 636ml ?
 
Je hebt koud water op de HD aangesloten en warm water in de mengfles gedaan ?
 
in het begin kon ik met gemak 3 auto's onder een dik pak schuim zetten...nu 1,5 fzo

Hmm.... 3 auto's volledig infoamen met dik schuim, met 1 volle fles en een verhouding van 1:10?? Zow, dat red ik zeker niet, hoor. :p

Als ik écht dik schuim wil, moet ik naar de 1:4. Ik moet dan wel behoorlijk snel lopen met de lance, eigenlijk rennen langs de auto :p