• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Q5 3.0TDI] Ook goud blinkt

joeltje

Detailing addict
6 okt 2009
110
62
48
Vught
Gisteren een Q5 gehad, om een "afleverbeurt" te geven. De wagen wordt a.s. week op kenteken gezet, en de eigenaar wilde graag een mooi afgewerkte kar. Prima. Gezien de Q5 nog erg nieuw is, viel de vervuiling enorm mee, op de wielen na, was de auto eigenlijk gewoon schoon. Toch het stappenplan maar gedaan:

Met het Handje:
Afspuiten met hoge druk
Foamen met SSF
Wassen met Dreft (ja, Dreft, ik wilde alle eventuele oude waslagen weg hebben) 2 emmers en Meg's washmit
Banden, velgen en wielkasten met APC 1:5
Kleien, kwam toch nog best wat af...

Met het Dapje:
SSR1 op Wit
Monello Finale op zwart

Ik heb de lak echt op 98% krasvrij gekregen, dus ben erg tevreden.

En weer met het Handje:
Aftoppen met Natty's (mijn favoriet op alle kleuren) met de handpads van Meg's (een ware uitvinding! Eerste keer met pads, en dat werkt zo veel sneller en zuiniger dan gewoon doeken!!)
Banden met Autoglym tyre dressing en Trims met PB Trim Restorer

Paar pic's:
4650050768_68bc30af22.jpg

4649431573_d740d8905c.jpg

4650051066_53bb0cd3a3.jpg


Na Hit SSR:
4649432837_b8fcb24958.jpg

4649434243_0fd442b3a3.jpg


en na de gehele afwerking:

4649435567_d815a7dd93.jpg

4649435935_10d20b0443.jpg

4650055144_b8a757e3de.jpg

4649439111_10cb238dee.jpg


1 lelijke aap:

4649438461_cab948f6c6.jpg
 
Mooie kleur.

Mooi resultaat, ik hoop voor de eigenaar dat de auto niet al te ver terug moet naar de garage, anders gaan ze hem weer wassen en weg is je resultaat.
 
Eerst de SSR1 op wit, finale (had ik niet eerder gebruikt, en wilde ik ook eens proberen) heb ik op zwart gedaan. Toch twee hits, en met zwart en finale krijg je een betere afwerking, dan met alleen SSR!, zeker op de audi lakken....

Er hoeven alleen nog maar platen op, geen was beurten meer daar!! :r
 
Als je in de deur gaat staan lukt het net, maar een trapje is handiger...
Deze had een panorama dak, dus dat scheelt ook, alleen maar met de glasscleaner hoeven doen :roll
 
joeltje zei:
Eerst de SSR1 op wit, finale (had ik niet eerder gebruikt, en wilde ik ook eens proberen) heb ik op zwart gedaan. Toch twee hits, en met zwart en finale krijg je een betere afwerking, dan met alleen SSR!, zeker op de audi lakken....

Er hoeven alleen nog maar platen op, geen was beurten meer daar!! :r

Onderschat de combinatie zwarte pad met ssr 1 op Audi lakken niet. Is bij mij al meerde malen de uitkomst geweest om strak te finishen op harde audi lak.

Mooie detail trouwens....
 
Thanks H@rm. De SSR op zwart heb ik al veel gebruikt, en gaat inderdaad heel goed, maar de Finale, deed het op de Audi net effe beter voor mijn gevoel.

Misschien ooit eens een echt vergelijk maken, halve kap met ssr1, halve kap met Finale... Maar da's voor de toekomst ;)
 
Begrijpelijk. Ik vroeg het me vooral af wat SSR1 aan de Finale toevoegd. Ik bedoel Finale op Wit en daarna Finale op zwart in plaats van de SSR1 als 1e stap.