• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Race Glaze Alubright Deoxidiser ervaring/werking?

wesje

Detailing addict
15 jun 2008
156
62
43
Giessen
Iemand ervaring met Race Glaze Alubright Deoxidiser is dit te gebruiken om de witte aanslag te verwijderen van een alu dieseltank van een truck??
 
Even een afbeelding van een motorblok wat gedaan is met Alubright.

Yam3.jpg
 
Dat is niet eerlijk Gerbrand... dat zijn de chrome delen ;) :D
Beide heren willen het gebruiken op iets wat niet verchroomd is: aluminium, en dat lekker laten glimmen.
 
Matthijs zei:
Ik vroeg het me ook af, wil het gebruiken voor het motorblok van mijn brommer ;)

Een Honda blok werd af fabriek voorzien van een laag blanke lak. Mss is er niet veel meer van over op je blok, maar probeer eerst even met iets vriendelijkers.
 
De cilinder van mijn CB50 heeft geen blanke lak. Van metaalpoets gaat ie ook wel glimmen, maar ik kan noooit al die ribben gaan doen!
 
https://www.Carclean.com/product/Shining_Monkey/Metal_Polishing_Strips_6_stuks_8014600051_100803
Ideaal voor ribben e.d.
 
stimpy68 zei:
Dat is niet eerlijk Gerbrand... dat zijn de chrome delen ;) :D
Beide heren willen het gebruiken op iets wat niet verchroomd is: aluminium, en dat lekker laten glimmen.

Het blok is echt van Aluminium en geen chrome!:ja
 
Ik denk dat ik de Alubright binnenkort maar ga bestellen, niet geschoten is altijd mis, maar ik verwacht sowieso wel goede resultaten :)^
Die polishing strips van Shining Monkey lijkt me niks, wel handig voor normaal metaal, maar nog steeds een enorm gepruts met de ribben!

Oja nog een vraag, is de Jet Lag een spray of een product dat je aan moet brengen d.m.v poetsen?


Groeten.
 
Gisteren uitvoerig met Mark van RaceGlaze gesproken over de Alubright en Jet Lag. Het werkt inderdaad super. Bij geoxideerde motoren de AluBright erop spuiten even laten inwerken (1 minuut) dan met een borstel er over en goed naspoelen met water.

Daarna spray je de JetLag erover en ben je klaar.

De producten worden veelal in de oldtimer wereld gebruikt om de oude motoren weer in optimale staat te brengen.