• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Steff

Detailing chief
8 jul 2012
87
75
NL
Het zal vast eens eerder zijn gevraagd maar ik kan er niet veel over vinden. Ik denk dat meerderen er wat aan hebben, want de stoelen zitten in meerdere auto's. Ik wil deze reinigen / schoonmaken. Ik heb nog geen borstel en ook geen schoonmaakmiddel. Ik ben bang dat ik met een borstel te ruw ben en het gaat pluizen. Qua vervuiling is het minimaal, het gaat er mij om dat de stoel weer mooi netjes is en vooral schoon oogt en ruikt.

- Wat moet ik bestellen?
- Welke borstel of alternatief?
- Welk reinigingsmiddel?
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook een handdoek om je borstel doen,insprayen met apc en dan borstelen.
Je kan het ook met een extractie doen,huren kun je ze ook voor weinig en het resultaat mag er dan ook zijn.
 
Met een extractor, ook bekend als shamponeren, kom je het verst. Je kunt met alleen water werken, maar ook met een verdund reinigingsmiddel.
Is echt de beste manier.
Zo'n apparaat huur je voor een dag bij de bouwmarkt.
Met zo'n apparaat spuit je water op het materiaal, maar meteen zuig je het er ook weer uit. Op die manier spoel je de stof schoon.
Daarna is stoel ook vrijwel droog.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Bedankt voor de reacties. Ik weet dat ik met een extractor te werk kan gaan. Maar zo vervuild zijn ze niet, toch? Of is het gezien de stof toch aan te raden een extractor te gebruiken in plaats van een borstel.
 
Zijn ze volledig stof of is de buitenkant alcantara? ik heb een setje Recaro's met alcantara buitenkant gehad en dat is een ramp om schoon te houden. Stof kun je gewoon met een doek en een fabric cleaner schoonmaken. Beetje product op de doek en deppen.
 
Kijk eens op youtube naar de filmpjes van AMMO NYC / Larry Kosilla. Hij heeft een prima how to voor het reinigen van stoffen bekleding. Iets in de trant van how to clean cloth fabric interior. Ik kan helaas even geen link posten. Zijn overige filmpjes zijn trouwens ook zeer de moeite waard. hij legt alles leuk en begrijpelijk uit en is echt enorm gepassioneerd bezig met detailen.
 
Reinigen met een borstel of doek met een reinigingsmiddel betekent altijd dat je het vuil inclusief het product IN de vezels masseert of drukt.

Met een extractor kun je beginnen met schoon water zonder toevoeging om je bekleding te spoelen. Dat is het veiligst. Mocht het niet voldoende reinigen, dan kun je met sterk verdunde APC en een paardenharen borstel dit product zachtjes inmasseren en meteen daarna spoelen met extractor.
Dat is waarom ik altijd voor een extractor zou gaan. Jouw mooie bekleding veilig reinigen en het vuil echt verwijderen.
 
Ik heb al vaker Recaro sportsters cs in clio rs/megane rsen behandeld. gewoon inspuiten met APC 1:10, borstelen met een zachte paardenharen borstel en met de extractor reinigen. Totaal geen pluisjes oid.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior en Steff