• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

RedCat op locatie

RedCat

Detailing guru
15 nov 2009
7.377
190
Utrecht
Gisteren al afgereisd en wat aan de zomervelgen gedaan.
Vandaag nog voor de regen totaan de wax gekomen.
De rest gaat in de (slecht verlichtte) garage verder.

Verslag volgt, alvast wat foto's
De kleine RodeSter is een schatje :heart_eyes:

Hans
 
jij hebt wel een mooi wagenpark zo,lijkt een beetje op mijn verleden
Als de wegenbelasting ooit dr afgaat gaat deze jongen de CL65 halen opzeker absoluut The Most Beautyful car
 
Binnen de familie is een nieuwe Mercedes A in donker rood metalic lak aangetreden.
Hij is recent afgeleverd, waarbij de dealer hem op mijn verzoek alleen "toonbaar" heeft gemaakt.

Dat viel allemaal nogal mee, want hij zag er heel acceptabel uit.
Wel was er nog een restje van de beschermlaag over waardoor de lak vettig aanvoelde.
Die beschermlaag, en de uiterst bescheiden behandeling door de dealer, had er wel voor gezorgd dat er geen swirl te bekennen was :)^

Vrijdag alleen wat aan de zomervelgen kunnen doen, het werd al wat later / donkerder.
De velgen waren nog wat vuil van het omleggen van de banden.

DSC04296.jpg


Poorboys APC in 1:40 was genoeg om ze schoon te krijgen. Afgespoeld en de garage in.

DSC04297.jpg


Foto van de auto zelf, in afwachting van de zaterdagmorgen.
Met de Brinkmann eromheen gelopen en heel gelukkig gevoel gekregen door de afwezigheid van krassen.

DSC04298.jpg


Naar buiten met dat ding, en eerst eens een rondje maken.

DSC04299.jpg


Beetje RoadFilm door de eerste 100km.

DSC04301.jpg


Eerste keer in het schuim, valet Pro SnowFoam Combo 1:10 met warm water.
De reactie op de vettige laag was duidelijk, maar verschilde per paneel.

DSC04303.jpg


Ook hier de verschillen te zien. De motorkap trok leeg met achterlating van vlekjes (vettig)

DSC04304.jpg


Het dak bleef meer egaal.

DSC04305.jpg


Op de deur nog vettigheid, op de C stijl lijkt het al schoon te worden.

DSC04306.jpg


Paar plaatsen een beetje geholpen met poorboys APC 1/;40
Ook maar een tweede keer geschuimd, zelfde product. Nu een duidelijker reactie, vet bleek weg zie egaal schuim.

DSC04307.jpg


Een paar stukjes gaven bij het sheeten het signaal dat er nog vuil zat.
Daar ontstaan dan het eerste de rondjes die droog vallen bij het sheeten.
motorkap en voorkant dak aangepakt met Mothers klei en Dodo Juice Born Slippy.
Daarna gewassen met de Dodo Juice Supernatural shampoo en afgedroogd met de Delirium

DSC04308.jpg


Precies tijd voor een laagje Dodio Juice Orange Crush, net voordat het ging regenen.

DSC04309.jpg


DSC04310.jpg


Sponningen in de Collinite 845 gezet. en de rubbers en binnendeuren in de Natural look.
Geen foto's van het laatste want ik had haast ivm de regen.
Hij kan wel de garage in, maar daar kunnen niet aan beide zijden de deuren open.

DSC04311.jpg


Nog net een shot met de "crappycam" van de beading.

DSC04312.jpg


Ik hoop dat het te volgen was, hij gaat vanmiddag op pad.

Daarvoor nog wat foto's maken, die volgen vanavond.

Hans
 
mooie kleur en mooi resultaat:)^
Ps : ik heb zelf al gemerkt dat de mensen van de bandencentrale veel voorzichtiger werken als je je velgen netjes gereinigd aan hen bezorgd. Elke beschadeging die ze veroorzaken valt dan ook direct op ;)
 
DJ SN is weer helemaal terug hahah!

mooi resultaat hans!
Dodo met het handje aangebracht? of netjes met een pad?
:cool:
 
Nog even een overzicht van de handelingen, en wat foto's

Zomervelgen aan binnenkant in Collinite 845 en buiten Migliore Wheel Seal. Die smeert heerlijk uit, plakt een beetje.

Auto eerst ruim afgespoeld met de tuinslang.
Gefoamd met de Valet Pro Snow Foam Combo, resultaat viel mij niet tegen. SSF is dikker, maar de SFC reinigt wat beter.
Voor de tweede keer foamen (zelfde combinatie) een paar vet gebleven plekken ingespoten met de Poorboys APC 1:40
Motorkap en voorkant dak gekleid met Mothers klei en Dodo Juice Born Slippy, gewoon een goede combinatie als het om lichte vervuiling gaat.
Gewassen met Dodo Juice Supernatural shampoo, geen poespas, ultra zuinig en werkt prima.
Gewaxt met Dodo Juice Orange Crush, Monello Gold applicator werkt heel fijn en zuinig.
Sponningen in de Collinite 845 4n de deurrubbers in de poorboys Natural Look.
Naar binnen gezet en een paar uurtjes later weer verder.
Deklaagje wax met Collinite 476s Double coat, met rode Monello pad. Draait in het blikje dus een beetje lastig, maar wat een glans.
Uitgewreven met de Dodo Juice Fantastic Fur, ultra zacht hebbedingetje (heb er gelukkig meerdere)
Interieur met Poorboys MF padje (wit) en Natural look in een sprayflesje. af en toe met de hand nagewreven.
Voor- en achterruit in de Provision rain Repellant, na scrub en een IPA beurtje.
Buitenkant trims en zwarte delen met Valet Pro Protect, pretentieloos vreemd spul. Lijkt eerst op water en wordt (net als Aquartz) steeds dikker.
Wintervelgen in Collinite 845 en de doppen in Migliore Wheel Seal, dat citroengeurtje is heerlijk.

En dan nu nog wat foto's

Dashboard inclusief de houder voor de al beschikbare TomTom.

DSC04321.jpg


Achterkant

DSC04320.jpg


Zijkant

DSC04319.jpg


Ook nog even een matje voor de achterbak gesneden, origineel is opgespoten vezel en houdt alle stof vast.
Hij glimt als een tierelier. Helaas was het nog droog toen we weer weg gingen.

Hans
 
Mooie Auto, erg praktisch ook, lijkt me.
Super goede winterbanden Michelin Alpin, heb ik vorige winter heel wat plezier aan gehad. :-"
Succes , met je aankoop ! :)^
 
Mijn ouders hadden heel vroeger een zilveren Opel.
Daarna kwam een keer zo'n rooie Opel Vectra. Daar rijdt mijn zwager nogsteeds in.
Toen kwam er een zilvergrijze Vaneo en nu deze Mercedes A.
Mijn moeder heeft de kleur zelf uitgekozen en is er erg blij mee.

Hans
 
Vandaag de Kleine Rode ster even gefoamed (SnowFoamCombo) en gewassen (Dodo SN)
Daarna een laagje Dodo Red Mist. De wax zat er nog voldoende op, hij slaapt binnen.
Nog even gewacht met de zomerbandjes, regen en zand / klei op de weg blijft een risico.
Volgende keer weer foto's :confused:

Hans