• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Red's Collection

tangerine mean machine zei:
@ Xizer: Dat is UQD en dat is toch wat anders dan QD ;)

Je hebt gelijk. Vertel mij eens het grote verschil tussen UQD en QD?? Ik gebruik zowieso vaak niet eens een quick detailer om productenresten te verwijderen, alleen een microfiber doek!
 
Zoek de verschillen :-"

Product Omschrijving UQD

Meguiar’s nieuwste product Ultimate Quik Detailer is sinds augustus 2007 verkrijgbaar in Nederland. De resultaten die met dit product te behalen zijn, zijn indrukwekkend. Dankzij het gebruik van Hydrophobic Polymer Technology™, heeft Meguiar’s een spray detailer ontwikkeld die waterafstotend is, meerdere wasbeurten doorstaat en bescherming toevoegt aan uw lak.

• Uitermate glad oppervlak
• Herstelt direct de showcar hoogglans
• Polymer Protection
• Hydrophobic Polymer Technology™
• Extreem waterafstotend
• Doorstaat meerdere wasbeurten
• Versterkt de bestaande waxbescherming
• De nieuwe missende link tussen was- en waxbeurten in
• Snel en gemakkelijk voor dagelijks gebruik – een auto kan in minder dan 10 minuten behandeld worden!
• De zachte formule is veilig op alle blanke lakken
• Donkere kleuren worden helder en dieper


Product omschrijving QD

Quik Detailer is de verborgen link tussen de wasbeurten in. Eenvoudig opsprayen en uitwrijven met een Meguiar's Ultimate Wipe microvezel poetsdoek of een 100% katoenen badstoffen handdoek. Quik Detailer verwijdert stof, vingerafdrukken, achtergebleven waterdruppels etc. zonder uw lak te beschadigen.


en dan is er ook nog:


Product omschrijving QD Cleaner Wax

De naam is wellicht wat verwarrend, maar deze Quick Detailer is de professionele variant van het consumentenproduct Color-X. Het is een 3 in 1 product (Cleaner, Polish en Wax), speciaal ontwikkeld om tijdsbesparend te werk te kunnen gaan. Deze Quick Detailer verwijdert efficient verwering, oxidatie, kleine krasjes en swirls. Brengt de originele kleur van de lak weer terug en geeft een langdurige bescherming. Quick Detailer is handmatig en machinaal te gebruiken
 
QD wordt voornamelijk gebruikt als glij middel voor de klei, verwijderen product resten en ff snel wat bij werken.
UQD wordt voornamelijk gebruikt als final touch op een auto na het waxen. Ik gebruik het zelf tussen de wax beurten door om mijn wax wat te versterken.
Je kunt het verder ook goed gebruiken voor het waterafstotend maken van oppervlakten wat je niet kunt met de QD.
 
tangerine mean machine zei:
QD wordt voornamelijk gebruikt als glij middel voor de klei, verwijderen product resten en ff snel wat bij werken.
UQD wordt voornamelijk gebruikt als final touch op een auto na het waxen.

Als final touch na het waxen kun je weer beter de QD gebruiken (of Final Touch, of Poorboy's Spray &Wipe). Na het waxen heb je die UQD niet nodig - je hebt immers net wax aangebracht - en een gewone QD werkt hier veel fijner.
 
tangerine mean machine zei:
QD wordt voornamelijk gebruikt als glij middel voor de klei, verwijderen product resten en ff snel wat bij werken.
UQD wordt voornamelijk gebruikt als final touch op een auto na het waxen.

Als final touch na het waxen kun je weer beter de QD gebruiken (of Final Touch, of Poorboy's Spray &Wipe). Na het waxen heb je die UQD niet nodig - je hebt immers net wax aangebracht - en een gewone QD werkt hier veel fijner.



@ Red, mooie aanvulling! Ben benieuwd hoe de Orange Crush gaat bevallen op jouw auto... :)
 
Sven,
ik ook maar dan moet Tim wel ff reageren op mijn mailtje :roll

De UQD gebruik ik trouwens na het wassen tussen de waxbeurten in.
Na het waxen heeft dit inderdaad weinig nut.
 
Er zijn veel mensen op het meguiars forum die uqd toch gebruiken als finishing touch.
Ik weet niet precies wat hun beweegredenen ervoor zijn.
Misschien om een net iets mooiere water beading te krijgen, maar goed das een gokje.
 
A6-Red zei:
Sven,
ik ook maar dan moet Tim wel ff reageren op mijn mailtje :roll

De arme jongen heeft het een beetje druk geloof ik... ;)

Maar je kunt het toch via de site invoeren? Dan heb je het meestal de volgende dag al in huis... :)^


Danny, de 'last touch' is in wezen niets meer dan even nalopen van je poetswerk, en ervoor zorgen dat er geen 'heilige dagen' zijn en/of stof en vingerafdrukken. Een QD is daar m.i. veel handiger voor, en de UQD voegt niks toe als je 'm net in de wax hebt gezet.

De beading moet van je wax komen... ;)
 
LT gebruik ik voor het kleien en product resten afnemen met m83 en m80.
UQD gebruik ik tussen de wax beurten door.

Alleen zoals ik al zei wordt op het meguiars forum wel eens uqd als finishing touch gebruikt.
Misschien weet dibbuz of goku wat de beweegreden hiervoor is.