• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Refreshen voorruit

@Tarabass Nee ijskrabber heb ik nog nooit gebruikt, dat weiger ik haha. Laat altijd de auto draaien totdat het meeste ontdooit is en veeg dan de laatste restjes eraf. Meeste krassen zaten er al in toen ik de auto kocht... Maar ik was eigenlijk benieuwd hoe je de kans op krassen tot een minimum kon beperken, dmv een glascoating bijvoorbeeld?
 
Om even wat dingen recht te zetten.

Een coating, sealant, wax of welk ander magisch wondermiddeltje dan ook kan niet krassen voorkomen of verminderen.
Een kras is altijd dieper dan een LSP. De dikte van een LSP varieert van 0,01 tot 0,20 micron. Dit is maximaal 1/5 van een duizendste van een millimeter.
 
Ik was er al bang voor. Ik had gehoopt dat een coating misschien net iets harder zou zijn dan de ruit zelf..
 
Een coating, sealant, wax of welk ander magisch wondermiddeltje dan ook kan niet krassen voorkomen of verminderen.

Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Als je een dergelijke coating aanbrengt dan zul je aanzienlijk minder gebruik maken van je ruitenwissers, en dus zal je minder krassen hebben. Dus in die zin werkt het krasvoorkomend.
 
plus, je legt een extra laagje OP je glas, waardoor eerst de krasjes in de coating komen en daarna pas in de ruit... ;)