• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Remklauwen reinigen en schoon houden

BMW-Ka

Detailing addict
11 mei 2016
26
63
34
Spaubeek
Aantal weken geleden hebben we de BMW voorzien van een nieuwe 18inch breedloop set. Alvorens het monteren heb ik de velgen volledig gewassen met shampo, gekleid en in de EXP sealant gezet (helaas geen wheelwax voorhanden). Toen ik het wiel demonteerde viel me op dat de remklauwen aardig zwart aan het worden zijn terwijl ik ze met de velgen wasbeurt altijd meeneem met de non ferro. We hebben de auto 2e hands (13maanden oud) aangekocht bij de bmw dealer waarbij me opviel dat de remklauwen prachtig schoon waren. Nu is het begrijpelijk dat die klauwen smerig worden, maar hoe zijn ze in of na die 13 maanden gebruik zo schoon geworden?

Nu wil ik ze natuurlijk mooi houden wat tot mijn ergernis niet lukt. Hebben jullie enige tips?

IMG-20161105-WA0010.jpeg
IMG-20161105-WA0019.jpg


Hier 2 foto's waar het niet heel duidelijk op is, maar je ziet vooral op laatste foto de witte aanslag/oxidatie.
 
Het materiaal van de klauw in combinatie met weersinvloeden, zout en remstof zorgen voor deze aanslag en vervuiling.
Denk niet dat je er veel tegen kunt doen behalve heel regelmatig schoonmaken en bijhouden, of niet rijden?

Misschien kun je hem spuiten/verven waardoor deze makkelijker schoon te houden zijn.
 
Dat is inderdaad de oplossing. Mooi laagje lak geven incl blanke lak (wel hitte bestendig uiteraard) dan wordt het schoonhouden ook makkelijker. Heb het zelf een jaar of 3 geleden gedaan en heb tot vandaag alleen een sopje en kwast nodig.

Ga ze a.u.b. niet rood maken he
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Klauwen zo goed mogelijk schoonmaken en verven met hammerite metaallak.
Het zal je verbazen hoe mooi dat blijft.
Trouwen, hittebestendig is echt niet nodig, het is geen raceauto hé .
 
Was als voorbeeld maar zou inderdaad kiezen voor gyeon rim Heb een coating van een merk dat niet bij cc verkocht word, daarom het misverstand.