• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Renault Clio 2.0 16V RS (2003)

Amstier

Detailing guru
20 jan 2010
5.476
105
42
Nou eindelijk eens een auto gedaan die niet van mijzelf is! Dit is de Nurburgring racer/hobbywagen van m'n broer. Hij is ook een Audi fanaat, maar nadat de Coupe S2 was gestolen, kwam hij deze wagen tegen zonder motor/bak. Samen met m'n broer een motor en bak ingezet. Het blok is nog wat verder getuned en na een rollenbanktest kwam er 208,3pk uit. Erg lachen met een gewicht van 1000 kilo. De alledag auto van mijn broer is een Audi A6 2.7T quattro. Hopelijk mag ik deze binnenkort ook doen.

De Stappen:

Met de HD afgespoten en met Mothers detail borstel en PB Spray & Wipe de raamrubbers/emblemen schoongemaakt.

- gewassen met PB SS&S met Bone spons
- afgespoten met HD
- gedroogd met PB droogdoek
- gekleid met DJ Gentle Grey en PB Spray & Wipe
- met de DAP gepolijst met Monello op CCS wit en licht groen
- DJ Lime Prime met DJ Blue Roo aangebracht.
- DJ Blue Velvet
- Gebruikte doeken: DJ Fantastic Fur en PB doeken.
- Interieur uitgezogen
- Leder met Gliptone
- Alcantara met PB APC schoongemaakt
- Dash/deurpanelen gedaan met PB Natural Look
- Velgen waren zwart, behandeld met Divinol en EZ detail velgborstel
- Velgen in de PB Wheelwax gezet
- Ramen gedaan met PV Glass Scrub en daarna met PB Spray & Wipe, buitenkant nog behandeld met PV Rain Clear.

De Good Year Eagle's heb ik niet schoongemaakt omdat deze morgen worden vervangen!
Helaas geen before foto's, camera haperde. M'n broer kwam er later achter dat er geen kaart in zat...
Wagen word binnenkort overgespoten.

De foto's:

DSC00317.jpg


DSC00316.jpg


DSC00315.jpg


DSC00314.jpg


DSC00312.jpg


DSC00310.jpg


DSC00324.jpg


DSC00318.jpg


DSC00322.jpg


DSC00326.jpg


DSC00319.jpg


DSC00320.jpg


Foto's van de motor en bak inbouw (telefoon kwaliteit) gedaan bij ons op het bedrijf:

02072009004.jpg


01072009.jpg


01072009001.jpg


01072009003.jpg


01072009002.jpg


Was erg leuk om te doen, en hoop binnenkort de A6 te mogen doen.

Bedankt voor het lezen!
 
heel mooi resultaat.
Heb je de trims trouwens wel behandeld? zie zien er in mijn ogen nog wat grijzig uit.

En een geweldig autotje, echt een hele grote wolf in lammetjes kledij.
 
Iedereen bedankt voor de reacties! @ Silver_Ibiza: kijk eens goed naar de foto met de velg: je ziet daar veel steenslag op het achterscherm. Motorkap en voorbumper zijn ook erg pokdalig. Maar alle swirls zijn eruit. Krassen had de wagen niet. Maar voor een auto met nog geen 40.000 km op de teller heeft hij wel heel veel steenslag.
 
Hoi Paulus,
Leuk dat je nu ook aan de auto's van anderen mag werken. Ik hoop dat je broer tevreden is, maar aan de foto's te zien moet dat wel het geval zijn.

Je schrijft:
Alcantara met PB APC schoongemaakt

Kun je de behandeling wat toelichten? Dit vooral, omdat alcantara zo een lastig materiaal is en ik me altijd het horro verhaal herinner met Sonix en die prachtige Audi S8.

Greets,
Aficior
 
Aficior zei:
Hoi Paulus,
Leuk dat je nu ook aan de auto's van anderen mag werken. Ik hoop dat je broer tevreden is, maar aan de foto's te zien moet dat wel het geval zijn.

Je schrijft:
Alcantara met PB APC schoongemaakt

Kun je de behandeling wat toelichten? Dit vooral, omdat alcantara zo een lastig materiaal is en ik me altijd het horro verhaal herinner met Sonix en die prachtige Audi S8.

Greets,
Aficior

Aficior,

Ik heb APC 1:20 (normale vervuiling) verneveld op de stoelen. Vervolgens met een de zachte CC paardenhaarborstel ingeborsteld en vervolgens met de Aquavac nat/droogzuiger opgezogen. Vies water zat er in het resevoir! Met doeken schoonmaken gaat het alcantara erg van rullen.
 
Mooi dat het Alcantara reinigen op dezer wijze veilig is gelukt. Blij voor jou en je broer natuurlijk.

Groetjes,
Aficior