• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Chemical Guys: BLITZ highshine acrylic spray sealant

Mamnuvo

Detailing addict
21 mei 2008
76
52
Ik kon het niet langer aanzien, die zandbak die zich had opgehoopt op mijn auto, dus vandaag de poetsspullen maar weer gepakt en aan het poetsen gegaan.
Tevens een perfecte mogelijkheid om de BLITZ hishine acrylic spray sealant (afgekort tot BLITZ vanaf nu) van Chemical Guys ditmaal goed te testen:
DSC00258.jpg


BLITZ is een micro-geëmulgeerde gezuiverde acryl mix van hoogwaardige reflecterende vloeibare polymeren en glansmiddelen die een duurzame, beschermende glans over de lak van de auto creëert. 8o (Getracht de omschrijving op de fles letterlijk te vertalen)
De sealant ruikt overigens erg chemisch, hetgeen ervoor gezorgd heeft dat ik er voorzichting mee omgesprongen ben ten aanzien van bijvoorbeeld rubber / kunstof delen enz.

De gebruiksaanwijzing op de fles geeft de volgende aanwijzingen (Getracht de omschrijving op de fles letterlijk te vertalen):
-Voor gebruik goed schudden
-Het oppervlak dient nieuw of goed schoon te zijn en gepolijst alvorens de applicatie van de sealant. Breng een dunne laag aan op de gehele oppervlakte van de auto middels een goede kwaliteit katoenen doek, microfiber doek, of applicator pad. Laat de sealant enkele minuten kuren of veeg het residu meteen af middels een schone en goede kwaliteit katoenen doek of microfiber doek om de verborgen schoonheid, schittering en glans te onthullen.

Dan nu de praktijk:
De sealant laat zich makkelijk opbrengen. Ik heb gebruik gemaakt van een meguiars applicator pad. Er hoeft slechts een kleine hoeveelheid op de pad gesprayed te worden om het vervolgens aan te brengen. Dit zorgt er voor dat een fles langs mee gaat.
Vervolgens heb ik de sealant kort laten kuren, hooguit een min of 3. Het afnemen heb ik gedaan met een microfiber doek en ging ook erg makkelijk. Ik had geen last van opgedroogde delen en het afnemen was een kwestie van minuten.
Zoals de beschijving op de fles al aangeeft zorgde de sealant voor een mooie glans op de lak. Echter zie ik geen significant verschil met wanneer ik alleen een wax als Pete's 53 aanbreng. Het is niet zo dat ik helemaal geen verschil zie, maar erg groot is het niet.
Wellicht dat dit door toepassing van een glaze nog wordt versterkt?
Zie hieronder een foto na de complete behandeling die ik vandaag toegepast hebt (wassen met GC shampoo, kleien met Meguiars consumentenklei van dak en motorkap, wassen met GC shampoo, sealen met BLITZ, waxen met vloeibaren GC en waxen van dak en motorkap met Pete's 53).

DSC00255.jpg
 
Dank je!! Ik was zelf ook erg tevreden met het resultaat.
Het begint hier nu net weer te onweren. Ik hoop dat de eventuele regen niet weer van dat vieze zand bevat.
 
Resultaat ziet er iig goed uit...

Voelt de lak nog anders aan met de sealant t.o.v. als je alleen Pete's aanbrengt?
 
@ Sven S8
Ik voel niet echt een verschil tussen het wel of niet gebruiken van de sealer. Dit kan overigens ook komen doordat mijn lak al spiegelglad aanvoelde na het kleien.

Gr Patrick